Overbeet

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gesloten
Sheila

Overbeet

Bericht door Sheila »

Ik heb een britse kort haar van 9 maanden, ze is nu 4dagen bij ons en zag net dat ze een beetje overbeet heeft. Haar 2 hoektandjes aan de bovenkant steken een stukje uit haar mondje als ze die dicht heeft.
Is dit erg?

groetjes
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Hoi Sheila

Volgens mij is dat bij alle katten zo En kan het dus geen kwaad.
Als je op de link klik zie je een plaatje van een kattengebit.
http://dierengebit.nl/images/kat/gebit%20kat01.jpg
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Sheila

Bericht door Sheila »

Ik wilde eigelijk wel een nestje van haar, is dit erfelijk dan?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Bij onze kater, gewoon een htk hoor, steken zn boven hoektanden ook uit zn bekkie alstie die dicht heeft. En niet te weinig ook :shock:
Denk dat het bij de een wat erger is als de ander, maar wel normaal :ethink:

Waarom wil je eigenlijk een nestje?
Er is al zo'n kattenoverschot :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
straaltje

overbeet

Bericht door straaltje »

Ik heb sinds drie weken 1 britse korthaar poes en 1 britse halflanghaar kat die allebei een overbeet hebben. Dit is een dure en ellendige toestand. Ze zijn nu 7 maanden en de kater wordt alvast geopereerd en gesteriliseerd. Het schijnt byzonder erfelijk en dus ongewenst te zijn dit kittens te laten voortbrengen.

Ook de poes moet binnenkort onder het mes.

Ik dacht dat ik gezonde katten gekocht had met alleen wat scheve tandjes maar dit bleek anders.

De kat moet een beugel De poes waarschijnlijk ook.

De katten hebben nog schurft en terugbrengen gaat niet want daar werden ze niet goed verzorgd volgens de dierenarts.

Wat een armoe
Gast

Bericht door Gast »

Hallo

Ik heb een kater van zeven maanden (voor een kwart pers, de rest is onbekend ;-) ) en ook hij heeft een overbeet. Het probleem bij hem was niet zozeer dat z'n bovenste hoektandjes uit zijn bekje staken, maar wel dat z'n onderste hoektanden in zijn verhemelte prikten toen hij gewisseld had. Hij is inmiddels geopereerd. Ook bij mij heeft de dierenarts aan een beugel gedacht, maar dat ik vrij kostbaar en het is een behoorlijke last voor een (kleine) kat. De tanden helemaal trekken was een te zware operatie, dus nu zijn zijn onderste hoektanden door een tandarts afgeslepen en gevuld. Dit is onder narcose gedaan, gelijk met de castratie en hij heeft nu echt nergens meer last van. En het scheelt twee scherpe puntjes als hij in een speelse bui in mijn arm bijt ;-)

Succes ermee!
Sheila

Bericht door Sheila »

Bij mijn poesje zijn het echt alleen de bovenste 2 hoektandjes, ze is 9maanden en heeft als het goed is alles gewisseld.
Je ziet het niet altijd eigelijk want in het begin viel het niet op, alleen als ze op haar rug ligt zie je 2 kleine puntjes
Mag ik vragen wat de kosten zijn van dit alles?
Ze is wel verzekerd bij Dier en Polis maar mocht het niet helemaal gedenkt worden kan ik hiet vast rekening mee houden!

Groetjes
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Volgens mij is het normaal dat je twee puntjes ziet hoor. Dat zie ik bij Simba en Enzo ook als ze op hun rug liggen of hun koppie omhoog houden. Dat kan je ook goed zien op dat plaatje dat suzanne linkte. Die kiezen horen er iets overheen te steken...
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Minerva (half Pers) heeft ook een overbeet. Het enige nadeel wat ze hieraan ondervindt, is dat ze meer moeite heeft om de brokjes op te pakken en daardoor langzamer eet. Royal Canin heeft speciale Perzenbrokjes die een andere vorm hebben waardoor poezen met een overbeet ze makkelijk op kunnen pakken. Dit heb ik weleens voor Minerva gekocht en ze at inderdaad sneller. Ik ben er echter weer mee gestopt omdat ik de poezen liever alledrie RC Outdoor geef. Het is ook niet erg dat Minerva wat langzamer eet. ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb aan de dierenarts wel eens gevraagd of het erg was dat Quinto een overbeet heeft, volgens hem kon dit geen kwaad.
Dat je die 2 puntjes ziet is inderdaad normaal, dat hebben ze hier allemaal.
groetjes Sharon
Sheila

Bericht door Sheila »

Bedankt voor jullie reacties!
ik was eerlijk gezegd helemaal ongerust door het berichtje van straaltje!
M'n schatje heeft totaal geen problemen met eten dus het zal allemaal wel los lopen. En anders zien we wel weer verder,
nogmaals bedankt

Sheila
Gast

Bericht door Gast »

Hai Sheila

Het viel wel mee. De behandeling kostte in totaal € 128 ofzo. Dat was voor het slijpen en vullen van de tandjes, de castratie en de verdoving. Vond het nogal meevallen. Maar als je katje geen last heeft van zijn onderste hoektanden, dan zou ik het gewoon zo laten.
Gesloten