Hersenvliesontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik hoop het Iloon, want al vind ik het niet leuk om dit te zeggen maar de realiteit is dan de zelfs met die behandeling de meeste katten uiteindelijk binnen 5 maanden sterven.
Op 1 site stond dat de interferon in combinatie met dexamethason en aspirine gebruikt moet worden, dat moet dan het meest effectief zijn met een genezingspercentage van 50%.
Maar ik denk dat je dan wel met een dierenarts van doen moet hebben die bekend is met deze behandeling.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

he loontje bedankt voor je tip ,ik zal het voorleggen aan mijn dierenarts, het zou wel hoop geven.
maar wat sandy zei ik weet niet of mijn dierenarts hier iets van weet hij heeft natuurlijk gezegt dat er niets aan te doen is, maar ik zal het vragen aan hem, beter iets dan niets ik heb gisteren ook al een vitamine gel gehaald als extra erbij om haar weer wat op te peppen,het heet nutri-plus gel......

het gaat nog steeds redelijk met haar maar het eten word iets minder daar baal ik wel van.......

ik blijf maar hopen, de ene dag denk ik van nou het gaat goed en da andere dag eet ze weer wat minder dan baal ik en moet ik steeds :cry: ...

je voelt je zo hopeloos, dan zou ik het eten er wel in willen stoppen maar ik wil niets forseren, mijn arme kleine tijger

lief dat jullie allemaal aan me denken

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje, wat een rot bericht :-( . Bah, bah en nog eens bah :???: . Heel veel sterkte de aankomende tijd.
Heb je iets afgesproken met je dierenarts?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ja zodra ik iets zie verandere in haar gedrag of als ik iets niet vetrouw kan ik gelijk mijn dierenarts bellen en dan kan ik het bespreken en kijken we of ik langs moet komen en wat we doen of ze dan medicatie gaat krijgen enz...
maar ik heb me voorgenomen haar niet te laten lijden,dat zou ik verschrikkelijk vinden.....

bedankt voor je steun

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Mo, die onzekerheid lijkt me toch zo verschrikkelijk :-(

Ik weet niet of dat medicijn iets is. Het schijnt in ieder geval wel heel prijzig te zijn :???: Maar wie weet....

Meid, praat hier maar lekker van je af :kissykissy:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Monique ik heb een link voor je van een dierenarts in Rotterdam die heel deskundig is op het gebied van interferon, mischien moet je maar is met hem heel gauw contact opnemen?
Hij heet emil, een hele lieve zachtaardige man met een heel groot hart voor dieren.
hij geeft het medicijn druppelsgewijs op het voer en dat is stukken goedkoper dan injecties.
http://www.dierenkliniekwalenburg.nl/
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

dank je wel voor de tip sandy, ik zal eerst eens informeren bij mijn dierenarts en dan kan ik altijd bellen naar rotterdam.
druppels op het eten is natuurlijk wel beter maar dan moet ze wel goed blijven eten en de ene keer gaat dat goed en de andere keer eet ze minder..........ik ga een informeren en ik hou jullie op de hoogte ;-)

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Monique, ik lees net de uitslag. Wat een rotnieuws :-(
Heel veel sterkte en verwen Tijger maar lekker. Over dat middel bij FIP weet ik niet veel Bij FELV schijnt het wel veel te doen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

De nieuwe berichten zeggen dat het bij fip ook baat schijnt te hebben Bella, ik ben er wat sceptisch over maarja als het zo is, is het het proberen waard.
Er bestaat ook een homeopatisch middel Monique, echninea catsclaw en plantago, zal de link ervan even pben naar je want ik weet niet of ik die hier neer mag zetten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Heel veel sterkte hoor jakkes :-(
Dat medicijn schijnt wel goed te helpen bij FELV zoals Bella al zei en Kattenaids maar volgens mij werkt het alleen als je er op tijd bij bent.
Wat je wel kan doen is dat spul gaan gebruiken voor je andere poes.Als 1 van mijn poezen toen positief was getest op FELV dan had ik ze dat ook gaan geven ter voorkoming zeg maar van de bijverschijnselen die er bij die ziekte komen.
Maargoed..Ik zit hier een heel verhaal op te hangen waar je misschien helemaal nix aan hebt.
Ik hoop dat je andere poes gezond is want wat Sandy al zei dat het een besmettelijke ziekte is.

Nogmaals heel veel sterkte..ik voel met je mee :-(
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier bij mijn da wordt een FIP-katje al 3 jaar succesvol behandeld met de 'Emil Visniarec'-methode. Het hangt er erg van af of het de natte of droge vorm is; bij droge fip kan men het leven langer rekken en veel meer doen om de organen te beschermen dan bij natte fip.

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

hallo allemaal, ik ben er weer was ff een weekendje weg....
badankt allemaal voor jullie tips, en sandy ook bedankt he voor al je informatie.... :smile:

mijn kleine poes heeft droge fip, ik heb gebeld met de dierenarts die sandy mij heeft gegeven maar ze hebben me nog niet terug gebeld,
ik ga nu weer bellen......
alles wat ik kan doen om haar te helpen is te proberen, maar ik laat haar niet lijden heb ik me voorgenomen.
mijn broertje heeft nu het weekend voor haar gezorgt en ze ziet er goed uit en ze eet opeens weer meer dus ik ben happy :grin:

mijn andere poes is helemaal gezond mijn arts zegt dat zij het niet meer kan krijgen. dus dat hoop ik fdan maar en ik neem aan dat hij weet waar hij het over heeft..

ik hou jullie op de hoogte

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik hoop dat het jullie baat. Die dierenarts klinkt erg goed en lief! Ik hoop dat je snel antwoort krijgt. Fijn dat ze in ieder geval weer eet.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou ik heb net gebelt met de kliniek, maar er werd mij verteld dat het bij felv kattenaids wel help alleen bij fip niet, maar ze zou het nogmaals aan emil voorleggen en dan kan ik morgen bellen, ze hadden vandaag ook een katje met fip, buikvlies ontstekking, en die kon niet geholpen worden.

ik heb haar voorgelegd wat emma boom vertelde en nu gaat ze het dus nogmaals voorleggen dus morgen weet ik meer, ik hoop dat het wel kan :???:

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Die kat is dan waarschijnlijk al te ziek geweest Monique en dan kunnen ze die niet meer helpen dat klopt.
Datzelfde geldt voor felv, eenmaal duidelijk ziek is er helaas geen weg terug :-(
Ik hoop dat ze je willen helpen en geen dank meid.
Als jouw katje zo nog langere tijd 'gezond' bij je kan blijven is dat alleen maar fijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten