# Welk geslacht kittens bij elkaar?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Tikatus

# Welk geslacht kittens bij elkaar?

Bericht door Tikatus »

Over een maand krijgen wij kittens die dan ruim 8 weken oud zijn. We hebben uit het nest een schildpadpoes gekozen en willen er nog eentje bij. Wat is dan handiger? Twee poezen, of een poes met een kater?? Of maakt het helemaal niets uit. Ik bedoel dan voornamelijk het gedrag nu en later. Sterilisatie,castratie, oppassen voor nestje da's wel duidelijk.

Groet, Tikatus
Gebruikersavatar
Wannie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2005 22:14

Bericht door Wannie »

Mijn dierenarts zei: Het maakt niet uit welk geslacht, het klikt of het klikt niet. We dachten namelijk zelf ook dat het beter was om een poes bij onze kater te zetten, maar het bleek ook een katertje te zijn (en het gaat super!).

Succes!
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Het geslacht maakt inderdaad niet uit. Alleen moet je bij de combi poes / kater extra alert zijn op voortplantingsongelukjes. De kater zal dan als hij rond de zes maanden is naar de ballenbak moeten, maar je dierenarts kan je hier meer over vertellen dan ik. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
zeeuwen

2 kittens tegelijk

Bericht door zeeuwen »

Binnenkort krijgen wij 2 kittens , een broer en zus, ik heb er nog geen ervaring mee of dat evt. problemen op zou kunnen leveren. Het lijkt mij juist erg leuk voor de poezen om samen op te groeien. Zijn er mensen die er door ervaring een mening over hebben, en mij evt. kunnen adviseren?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Dat kan heel goed gaan hoor, maar zorg ervoor dat ze honderd procent zeker op tijd worden gesteriliseerd/gecastreerd voordat er ongelukken gebeuren.
Voor de rest valt er niet veel te adviseren ;)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dat gaat echt bijna altijd goed hoor! Ik zou me er niet te druk om maken. Maar wat Skatje al zei, wel tijdig laten castreren, anders krijg je ongelukjes!! Ik zou zeker bij een maand of 6 al 1 van de 2 laten helpen! Sommige zijn er vroeg bij....

Veel plezier met je kittens!
zeeuwen

Bericht door zeeuwen »

Bedankt voor jullie reakties, het stelt me in ieder geval gerust, en ik heb er erg veel zin in! Ik had zelf gedacht ze het weekend van 8 juli te laten komen, ze zijn dan bijna 9 weken. Geadviseerd word om ze 12 weken bij de moeder te laten, hebben jullie daar een mening over?

ps. ze heten Tommy en Floortje
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Leuke namen!!

Er wordt inderdaad geadviseerd om kittens tot hun 12e week bij de moeder te laten. Dit doen cattery's ook. Helaas gebeurd dit bij de nestjes van particulieren (om het zo maar te noemen) niet. Maar met 9 weken kunnen ze ook al wel weg hoor, dan hebben ze het meeste al wel geleerd van moeders. De minimumleeftijd om kittens weg te halen bij hun moeder is 8 weken.
Mijn jongste katje moest ik helaas al ophalen met 5 1/2 week, maar dat is ook helemaal goed gekomen! :grin:
Gesloten