Houdt geur Linus Smokey tegen om op de kattenbak te gaan?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Houdt geur Linus Smokey tegen om op de kattenbak te gaan?

Bericht door Babiche »

Hoi!

Nog een vraagje. Ik heb het probleem al eerder ergens verteld, maar wil er toch een vraag over stellen in een topic.

Smokey heeft naar zover ik gezien heb nog geen ontlasting gehad. En dit nu al gedurende bijna een week! Ze plast wel op de kattenbak en Linus gaat nu ook bij haar op de kattenbak, maar ook wel op zijn eigen kattenbak (heb er twee staan). Die van Smokey staat in de woonkamer, omdat ze nog niet echt in de keuken komt.

Smokey heeft nu twee keer op verschillende plaatsen in de woonkamer geplast :x :? . De eerste keer was de 1e nacht, dus wist ze denk ik niet goed waar ze moest zijn. Maar de tweede keer was gisteren, terwijl ze wist waar de kattenbak stond ( was er al op geweest). Ik heb de kattenbak verschoont en op een andere plaats in de kamer gezet, niet meer zo dicht bij dr voer (kon er denk ik mee te maken hebben dat ze ernaast ging plasen).

Mijn vraag is: Zou Linus zijn geur haar weerhouden om erin te gaan? Zelf heb ik er daarna (na het misplassen gisteren) er weer in zien gaan. Maar ik weet niet of ze nu niet durft te poepen door hem? Hij loert steeds op dr als ze erin is en ik probeer hem tegen te houden, maar dat lukt niet altijd (ben ik te laat en komt ze er weer uit, als blazend).
Dit is allemaal niet bevordelijk voor haar om rustig op de bak te gaan, plassen lukt nog wel.... :?

Linus is net gewend om ook op die bak te gaan. Zou ik hem nu steeds tegen moeten houden, zodat zij alleen erop gaat? dat is eigenlijk niet te doen!

Wie heeft een goede tip?

groetjes Babiche
Isabella

Bericht door Isabella »

Probeer eens de kap van de bak af te laten of heb je dat al? Dan kan ze Linus in de gaten houden en voelt ze zich misschien iets geruster.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Bedankt voor de tip isabella, maar het is niet meer nodig!

Ik sta er zelf van te kijken, heb net dit topic aangemaakt, maarre....
Ze heeft het net op de bak gedaan!!!!! YESSSSS!!!! Helemaal goed dus! :D :D :D
dus ik hoefde me minder zorgen te maken dan ik dacht. :D

Ik ben helemaal blij!!!!!
Toen ze het deed zat ik net met de vorige eigenaar op de chat! apart hoor!
hihi:lol:

groetjes babiche
Gesloten