Autistische poes? (weet het nu écht niet meer)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
rebecca
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2006 23:37
Locatie: Dokkum

Bericht door rebecca »

Sam heb jij ook dat Sushi je erg voor je benen loopt? Net alsof ze niet weet hoe te ontwijken. Ik ben al paar keer over haar gestruikeld en vooral als ik thuiskom en het is donker moet ik voorzichtig zijn anders stap ik zo op één van haar pootjes.

Ik zal maandag een extra kattenbak halen (inderdaad maar zonder een luikje want dat is ze niet gewend), ben benieuwd!
Cees & Cootje
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Nee, Sushi rent zodra ik binnenkom meestal rechtstreeks naar de keuken om aan te wijzen waar de kattenbrokjes staan. :roll: Ik zou het eens vergeten zijn he. ;-)

Ik ben erg benieuwd hoe het maandag met de extra bak gaat, hopelijk is dat inderdaad de oplossing.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

rebecca schreef: Ik zal maandag een extra kattenbak halen (inderdaad maar zonder een luikje want dat is ze niet gewend), ben benieuwd!
Hoi Rebecca,

Fijn dat je het toch gaat proberen met die extra bak, denk dat het probleem dan snel verholpen zal zijn.
Ik wil je aanraden om als je maandag die bak gaat kopen, er toch één te nemen met een deurtje. Het deurtje kan je er gewoon afhalen, maar als je een model zonder deurtje koopt, daar kan je achteraf geen deurtje meer in bevestigen.
Aangezien jij wat bezorgt bent rond de hygiene en geur end., werkt een bak met deurtje beter, daar zitten in de bovenkant ook twee geurfilters in. éénmaal cootje het gewend is dat ze vrij naar de bak kan, kan je ze dan leren om het deurtje te gebruiken, normaal gezien leren ze dat snel, en dan heb je door het deurtje, de filters, en het dagelijks leegmaken echt geen last van vieze geurtjes.

Wat je ook kan kopen om voor de bak te leggen, is zo een matje speciaal
om korreltjes die aand e pootjes blijven hangen op te vangen, de kat loopt er automatisch over, als ze uit de bak komen. IK heb ze hier ook, en het was ff wennen voor de poezels om erover te lopen, maar ééns ze het doorhadden, deden ze het gewoon. Het is van plastiek, en ziet eruit, en voelt als kunstgras aan, doordat ze daar overlopen, vallen de korrels die nog aan de pootjes hangen in de mat.
Je kan er natuurlijk ook een gewone deurmat voorleggen, maar die heeft niet die speciale structuur van de kattenbak-matjes.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Autisme komt wel degelijk voor bij katten, al zal het een andere naam hebben ('gestoord' gedrag). Maar ik ken legio katjes die door een aangeboren afwijking in de hersentjes dat gedrag vertonen en ik vind de term autisme er echt wel bij passen.

Er zijn veel tips gegeven, dus daar kan ik niets aan toevoegen ;-)
Sterkte!
rebecca
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2006 23:37
Locatie: Dokkum

Bericht door rebecca »

De extra kattenbak helpt helemaal niks. Ik vond net weer een hoopje poezenpoep naast de stoel in de huiskamer. Ik ben vorige week met Co naar de dierenarts geweest en het probleem van onzindelijkheid/autisme voorgelegd. Poesje is volledig gezond dus daar ligt het niet aan.

Eerlijk gezegd weet ik niet nu meer wat te doen en denk ik soms nu wel is het beter dat ik haar laat afmaken. Ik kan haar wel naar een boerderij of iets dergelijks brengen maar ik ben bang dat ze daar erg ongelukkig wordt. Ze heeft ook aandacht nodig en ze vindt het fijn om in huis te zijn. Maar ik kan haar gewoonweg niet uit het oog verliezen, want voordat ik het weet zit ze ergens te poepen of te pissen. En dat is echt geen doen.

Ik weet echt niet meer wat ik met haar aanmoet en ik hoop dat jullie me nog advies kunnen geven.

Liefs Rebecca
Cees & Cootje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Een gezonde kat laten 'afmaken' ??? :shock: Dat gaat mij wel heel erg ver hoor :roll:
Probeer is de bakken schoon te maken met bleek, katten vinden dat een onweerstaanbaar luchie en is ze mischien geneigd wel de bak op te gaan.
Haar tijdelijk in een bench houden met een kattenbak zou ook nog kunnen helpen, wel eentje die ruim genoeg is uiteraard.
Ik zou het ook zo gauw niet weten verder :???:
Maar inslapen????????
Mischien kan je dan beter maar een ander huisje voor haar zoeken :-|
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi?

Je gaat hem toch niet laten afmaken hé...en daarbij, we noemmen dat liever inslapen.
Toen ik dit las, werd ik een beetje boos...
Ik heb je hele topic nog eens doorgelezen, en je beschrijft inderdaad héél wat problemen. Maar nogmaals, ik zie er niet echt speciaal negatief gedrag in, elke kat springt overal op, die van mij zitten ook op het aanrecht, en weet ik waar, en die moet ik er ook elke keer weer afhalen...Die van mij klauwen of bijten soms ook weleens, als ze niet willen geaaid worden, die van mij luisteren ook niet altijd...
Volgens mij is dit gewoon "normaal" kattengedrag...t'is ook geen hond hé, die luisteren, en gaan zitten en liggen op commando...

Het probleem met de onzindelijkheid, dat kan ik aannemen dat is niet leuk, en je hebt een bak in de woonkamer gezet, en het helpt niet.
Er zijn nog andere trucjes die je kan proberen, zoals Sandy zegt, begin eens met cloor in de bakken te doen, een klein geutje op de kattenzand, trekt katten aan.

Ik weet niet, ken jouw ook helemaal niet, en het is niet slecht bedoelt hoor, maar ik vraag me af of jij wel een kattenmens bent ? Ik bedoel, je staat erg op hygiene, de katten mogen niet zomaar overal komen, moeten voor een deur gaan zitten als z
e willen plassen of eten...
Kan je dan niet beter kiezen voor een ander dier, vb een hond ?

Als je de kat echt niet meer wil, doe ze dan aub naar een asiel of opvang, laat ze niet inslapen, zo heeft het diertje teminste nog de kans om een andere eigenaar te vinden...

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Datzelfde vroeg ik me ook al af toen ik dit topic doorlas.
Je komt op mij ook niet echt over als een echt 'kattenmens' dus mischien moet je bij jezelf te rade gaan of je dit echt wel wil?
Katten zijn zoals katten zijn, eigenwijs en eigenzinnig.
Je zal altijd overal haren hebben, ze zullen vrijwel altijd juist die dingen doen die jij liever niet hebt. Niet uit moedwil maar gewoon omdat het heel moeilijk is om een kat te leren wat niet mag.
En vooral als ze merken dat jij gefrustreerd raakt van hun gedrag verergert dit alleen maar.
In je afwezigheid doen ze precies hetzelfde, gaan overal op waar ze niet mogen komen.
En een kattenbak zal altijd rotzooi geven.
Dus maar is hard nadenken of je dit wel wil en anders is het eerlijker tegenover de katten om ze een ander huisje te gunnen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
rebecca
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2006 23:37
Locatie: Dokkum

Bericht door rebecca »

Ik vind jullie opmerkingen niet terecht en dat jullie nogal wat invullen. Mijn katten mogen overal opkomen muv de tafel en het keukenaanrecht. Als jullie echt lezen dan zien jullie mijn radeloosheid. Ik heb mijn hele leven poezen gehad en weet wel van hun gedrag af. Maar goed, en tabee aan jullie die niet verder zien dan je neus lang is. Bah wat een rotreacties. En Veroniske jij spant de kroon! Alsof ik verwacht van een poesje dat ze luistert ed.
Wat een nare reacties echt waar!
Cees & Cootje
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik snap best dat je beledigd bent hoor, maar op een kattenforum gaan zitten vertellen dat je soms je kat zou willen laten 'afmaken' wegens haar onzindelijkheid, is niet erg tactisch. Naar mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wat voor reactie had je dan verwacht als je even doodleuk meldt dat je eraan zit te denken om een gezonde kat zoals je nogal grof zegt wil laten afmaken?
Dat stuit ons hier heel erg tegen de borst, er zijn altijd alternatieven.
Zelfs zo'n katje krijgt altijd wel een plekje waar ze welkom is als jij het niet meer ziet zitten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

sandy schreef:Wat voor reactie had je dan verwacht als je even doodleuk meldt dat je eraan zit te denken om een gezonde kat zoals je nogal grof zegt wil laten afmaken?
Dat stuit ons hier heel erg tegen de borst, er zijn altijd alternatieven.
Zelfs zo'n katje krijgt altijd wel een plekje waar ze welkom is als jij het niet meer ziet zitten.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

je kan ook proberen hem een paar keer per dag op de bak te zetten vlak na het eten vlak na het slapen
zindelijk training helemaal weer van het begin af aan opbouwen net alsof het weer een klein kitten is
heb je soms ander kattengrid dan dat ie vroeger had??
en heel veel geduld :!: :!: :!: :!:
ik snap dat je radeloos bent maar een kat hiervoor inlaten slapen, zoek dan een anderhuis of ga advies vragen bij een asiel die heeft veel meer ervaring met onzindelijkheid dan een da
Desire
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Ben tog wel heel erg benieuwd of Rebecca iets met alle goeie adviezen gaat doen :?: :shock:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik zit dit zojuist te lezen en ik heb echt wat gemist. Misschien reageer ik wat heftiger dan normaal maar mijn haren staan recht overeind. Ik zit hier met een doodzieke kat die ik maar wat graag gezond zou willen hebben en rebecca denkt erover om haar (gezonde) poes in te laten slapen...

Ik snap dat de problemen die je ondervind niet erg prettig zijn maar verreweg geen aanleiding om in te laten slapen.Je moest eens weten wat er hier zich allemaal heeft afgespeeld met mijn poezen...en het is nog nooit bij me opgekomen... :shock:

Rebecca alsjeblieft zoek een ander baasje voor je poes...

Groetjes Renate
Gesloten