koorts, wankelen en niet willen eten / drinken

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Ik heb alle adviezen en tips al opgeschreven hoor :-P

Vorige keer wist ik even zo snel niet of ik nou wat moest zeggen van of een koortsremmend middel nodig was of niet. En je weet ook helemaal niet wat je moet verwachten, dus als ze aankomt met 'het is een virusje' denk je meteen: Oh gelukkig dan komt het helemaal goed.

Ik ben vandaag in een assertieve bui en mijn nickje is echt zielig nu, dus ik laat me niet afschepen met een simpele oplossing. Nu heb ik ook even iets meer houvast. Over een half uurtje gaan we. Eerst nog even knuffelen.

Tot vanmiddag!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Als het goed is zijn jullie nu bij de da. God, ik hoop zo dat het niets ernstigs is. Ik wou je ook niet ongerust maken vanochtend, maar bedoelde in mijn 1e berichtje ook dat ik direkt weer zou bellen, vooral omdat het zo slecht ging. Als Nicky maar eenmaal weer eet en drinkt, dan gaat het vaak een stukje beter.
Hopelijk kom je gauw vertellen hoe het gegaan is. ;-)
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Nou ik ben terug van de dierenarts hoor.

Gelukkig had ik deze keer een vriendelijkere dierenarts (gemengde praktijk) waar ik ook meer vertrouwen in heb. Ze zei meteen dat die finidiar die ik gekregen had onzin was en dat ik daar mee mocht stoppen. Ze heeft Nick nagekeken maar kon nu niets ontdekken. Ze moet nu goed gaan eten om aan te sterken. Ze heeft nu een langdurige pijnstiller, een antibioticum en een koortsremmer gekregen. Ook heb ik een stripje antibiotica meegekregen om zelf toe te dienen. De koorts bleek bij de dierenarts al weer iets gezakt (39,7) maar ze vond het ook te langzaam gaan. Ze denkt dat ze nu zou moeten opknappen. Eerst maar weer aan het eten. Voortaan vraag ik wel naar deze dierenarts 8-)

Ik heb net blikvoer gegeven (normaal helemaal het einde) en ze heeft de saus er vanaf gelikt, dus dat beschouw ik dan maar als een goed teken. Als ze vanavond nog niet meer gegeten heeft ga ik dwangvoeren. Water drinken doet ze gelukkig ook uit haarzelf nu (heb haar zien drinken). Hopelijk knapt ze snel weer op...

dank voor alle adviezen! :grin:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Gelukkig.... :grin: Je moet nu wel in de gaten houden of de koorts effectief zakt, deze zou door die injectie binnen dit en een paar uur al een pak minder moeten zijn. Heeft ze morgenvroeg nog steeds evenveel koorts, dan moet je terug aan de bel trekken !

Als de koorts nu wil zakken, zal ze zich beter gaan voellen, en ook terug gaan eten, dus duimen maar, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Sandra, moet ik je een zakje ORS opsturen? En je kunt het beste even Hill's AD van de da halen om haar echt weer aan het eten te krijgen. Dat is hoogwaardig blikvoer. Ze hebben daar die zakjes rehydration support ook wel trouwens.
Bij Zosja ging het precies zo; zodra ze weer eten, ben je er doorheen!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Sandra, gelukkig dat ze in ieder geval weer drinkt en de koorts begint te zakken!!
Heel succes!
Liefs Lotte
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Ik heb nog aan de dierenarts gevraagd of dat rehydration support nodig was, maar ze zei dat het het belangrijkst is dat ze gewoon weer gaat eten, want ze is niet uitgedroogd.
Ik heb zelf het idee dat ze van die prikken wel is opgeknapt en vanavond gaan we samen blikvoer eten. Een hapje voor sandra, een hapje voor nicky :silly:
Daarnaast heb ik ook Eukanuba brokjes gekregen speciaal voor de 'gevoelige buik' en dat lijkt me voorlopig wel goed.

Dankjewel voor het meedenken Emma :kissykissy:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Graag gedaan hoor ;-) En die gimpet pasta verkopen ze vermoedelijk ook wel bij jullie. Als ze echt niet wil eten, kun je dat nog proberen, is eetlustopwekkend. Ik ben blij dat ze niet uitgedroogd was.
Bij Zosja duurde het overigens bijna een week voordat ze weer zelf ging eten (drinken eerder want ze haatte het infuus - en wij ook :roll: )
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Sandra,

Heb vandaag iedere keer even op het forum gekeken om wat nieuws van je op te vangen. Ik less net je laatste bericht en wat goed om de positieve toon in je berichtje weer terug te zien. Hopelijk knapt Nicky snel op...(misschien doet ze er expres wel wat langer over want zo te horen wordt ze goed verzorgd en vertroeteld ;-) )

Geef Nicky maar een dikke knuffel van mij en ik blijf jullie volgen dus hopelijk snel een bericht dat Nicky eet als een dijkwerker!!

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

He Sandra,

Ik lees net dit topic pas en schrok me rot. Gelukkig ging het alweer iets beter nu. Ik weet verder niks te zeggen. Wilde alleen even laten weten dat ik meeleef en je sterkte wensen.

Arme Nicky :-(

Sterkte
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Sterkte Sandra! Hopelijk hebben jullie het ergste achter de rug ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hoe is het nu met Nicky Sandra? Begint de koorts nu inderdaad goed te zakken? Ik hoop het wel, ik heb het topic net doorgelezen en het is best spannend geweest he? :???:

Veel sterkte!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, ik vond het ook spannend, vandaag regelmatig op de site gekeken of er al nieuws was. Hopelijk zakt de koorts nu snel en gaat Nicky weer eten. Beterschap!
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Poeh nou ik heb een lange dag op het werk gehad, maar eindelijk weer bericht over Nicky!

En het gaat de goede kant op!!!

Sinds ik de tweede keer bij de dierenarts ben geweest lijkt ze wat activer en reageert beter. En ze eet ook weer!!! Het zijn nog steeds maar baby-hapjes (paar brokjes per keer) maar ze doet het helemaal zelf!!! :grin: En drinken doet ze ook weer zelf. En vanmorgen vond ik zelfs weer een drolletje in de bak! (nooit geweten dat ik daar ooit nog een keer blij om zou zijn :silly: )

Ze is nog steeds zo slap als een vaatdoekje en heel snel moe, maar het gaat dus wel de goede kant op!

Bedankt voor alle lieve mee-lezers en mee-levers :kissykissy:
Ik vind het hartverwarmend om te merken hoe veel mensen wel niet met me meeleven. Ik ben me een hoedje geschokken deze week en wist niet dat katten zo ziek konden worden. Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op en hoop ik binnenkort te kunnen melden dat ze weer helemaal de oude is.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Jemig, dit klinkt toch weer ernstiger dan ik eerst dacht. Misschien kun je wat brokjes weken in een beetje (lauw) water, dat vinden ze hier altijd heerlijk en het eet makkelijker. Geef haar maar een dikke knuffel van mij! :grin:
Gesloten