castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Even extra, ik denk dat de meeste mensen op het forum hier het wel zouden zien als de wonde niet goed genas of zo, maar ja, heel wat mensen hebben ook absoluut geen clue als het op hun dieren aankomt ;-)
francis777

Bericht door francis777 »

Daarom ga ik wel trug met mij poes voor die hechtingen!!!!!!!
Dan kan ze gelijk zien hoe mooi het genezen is.
Ze wil nu ook graag na buiten,maar ik wacht liever dat die paarse draadjes eruit zijn.hihihihihhihi
Sind mij kater buiten komt,lopen er veel katten in mij tuin,echt een leuk gezigt als je dat ziet.
Spelen rennen enz.
groetjes een katte gek,francis, :-P :-P :-P
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier hechten ze ook alleen maar onderhuids.
Omdat het de katten de stress scheelt van het terug moeten om ze eruit te halen en ze bijten deze hechtingen er niet zo gauw uit.
Ideaal hoor, hadden ze in Rotterdam bij Missy ook wel mogen doen, die heb goed zitten bijten aan die hechtingen.
Gelukkig was alles er wel in gebleven hoor, maar dat terug moeten is ook een ramp :???:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou willen dat ze dat hier ook onderhuids hechten :???: . Hier is het nog echt ouderwets met 10 touwtjes waarvan je er aan het einde van de rit nog twee moet laten verwijderen door de dierenarts omdat de rest er al weggeknabbeld is :roll: .

Kim :shock: . Dat zou ik never nooit niet durven!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mijn dierenarst zei tegen mij niet eens iets over de hechtingen. Ze maakte zich er in elk geval geen zorgen over. Ze had het nog maar amper meegemaakt dat die waren weggeknauwd of zo. Misschien gebruikt ze ander materiaal?
Ik vind het in elk geval geen probleem hoor, ben meestal maar wat blij dat zij er nog even naar kan kijken en mij gerust kan stellen ;)

Hier trouwens ook maar 3 hechtingen, 4 als ze ook de baarmoeder er uit heeft gehaald, maar da's enkel ter herinnering voor haar ;)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Xena en Amy hadden er maar 2. Nou ja, van Xena weet ik het niet meer zo zeker, maar Amy had er echt 2 hoor!! En zo eng is dat niet. één persoon houdt de kat vast en de ander snijdt het knoopje door. Je laat de kat los terwijl de ander het touwtje vasthoudt en weg is de hechting! (Je kan het er natuurlijk ook gewoon uit trekken, maar bij ons schoot ze net op dat moment weg!)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik heb de foto van Baja weer eens opgezocht omdat ik aan mezelf begon te twijfelen met het aantal hechtingen, maar ik denk toch niet dat ik er erg ver naast zit met 10 :???: . Haar baarmoeder was er overigens ook wel meteen uitgehaald hoor ;-) .

Afbeelding
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
francis777

ja ze mag na buiten

Bericht door francis777 »

:grin: Mijn poes is vorige week gesterilicieerd,en ze loop nu al 2 daagjes buiten ;-)
In het begin was het effe wennen,maar nu vind ze het prachtig ;-)
Ze blijven gelukkig wel mooi aan de agterkant,met zoveel meer katten hebben ze maar een speel plek gemaak van mijn tuin :-o
Echt een leuk gezicht als je die katten met elkaar ziet spelen :!:
Morgen nog effe trug na da,ivm die hechtingen :!:
Dan kunnen we er weer tegen aan :!: :-o :-o 8-) 8-) 8-) 8-)
francis
francis777

hechtingen en niet zindelijk

Bericht door francis777 »

Zo de hechtingen zijn verwijderd,en ziet er verder heel mooi uit!!!! :-P
Hij heeft mij poes ook helemaal na gekeken,omdat ze ook niet zindelijk wil worden.
Ze mankeert niks, :grin: nu loop ze de hele dag buiten,en als ze binnen komt tog nog effe voor de deur wat doen. :cry:
Het is wel minder omdat ze de hele dag buiten loopt,daar zal ze ook wel haar behoefte doen.
Anders ga ik ook maar een aparte wc voor haar halen,en als ze dan de deur loopt goed in de gaten houden.
En als ze dan wat doet gelijk op de bak zetten.
Kijken of het nu wel wil lukkken!!!!!!!
groetjes.francis :smile: ;-)
jobbe

is mijn kater wel gecastreert

Bericht door jobbe »

Hallo allemaal
wat een leuke site,ik heb een vraag we hebben TIEN jaar geleden 2 katers uit het asiel gehaald en die waren gecastreert!nou wil het verhaal dat een buurvrouw heb gezien dat mijn kater haar poes heeft gedekt :iluvu: 'ik zei nog nou goed maar hij heeft geen ballen meer''maar deze poes heeft nu een nestje met vier jongen waarvan een sprekend mijn kater is.
HOE KAN DIT ???????????????? :pdtma:

:catani: [/b]
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

tja, verkeerde info gekregen van het asiel? Maar het lijkt me sterk dat je dan in al die jaren niks zou gemerkt hebben. Balletjes van een kater zie je écht wel hangen hoor en een niet gecastreerdekater zou ook heel erg gesproeid hebben, en dat zou je geroken hebben ;-)

Als je niet zeker bent of je kater gecastreerd is kan een bezoek aan de da uitkomst bieden ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
jobbe

is mijn kat gecastreert

Bericht door jobbe »

bedankt voor de reactie,nou die ballen zie je ect niet en sproeien ja wat is sproeien we hebben inderdaad wel eens op het punt gestaan deze kater een ander huis te geven want hij kan inderdaad van tijd tot tijd de kattenbak niet vinden en mijn zus is inderdaad bij de dierenarts (zonder kat overgens)geweest die had het over een niet ingedaalde testikel.Die zou dan nog actief zijn :ewhistle:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Alles is natuurlijk mogelijk en hij zou een niet-ingedaalde bal kunnen hebben, maar ik denk eigenlijk zelf dat jouw kater niet de vader is van het nestje. Een asiel weet meestal zeker dat een kater gecastreerd is, want ALLE katers verlaten gecastreerd het asiel. Zo is het is "mijn" asiel en in de andere asiels die ik ken.

Gecastreerde katers kunnen nog wel eens een poes (of zelfs een andere kater) bespringen om zo hun dominante positie te bevestigen, dat kan jouw kat dus ook gedaan hebben, zeker als ze krols is.

Als je het 100% zeker wil weten kun je even naar je DA gaan, want dan komen er in ieder geval geen nestjes van jouw kater af.

O ja, het maakt niets uit dat één van de kleintjes op jouw kater lijkt, want kittens kunnen heel sterk op hun ouders lijken, maar ook totaal niet op hun ouders lijken. Het kan dus ook toeval zijn.

groetjes,
Sandra
elisa

casteren niet zonder narcose?

Bericht door elisa »

mijn kat gizmo is anderhalf jaar geleden gecastereerd met een plaatselijke verdoving.
nu ga ik mijn andere kat simba laten casteren en volgens de nieuwe dieren arts kan een casteratie niet zonder narcose want dan word die kat gek zegt hij nou ik weet niet wat ik hoor wat heb ik dan voor een dierenarts gehad als hij het zonder narcose heeft gedaan?????mijn kat heeft er toch geen last van gehad best wel raar toch?

groetjes elisa
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Elisa,

het castreren zonder narcose is iets wat tot een jaar of 10 geleden altijd zo gedaan werd.
De laatste jaren echter geven ze een narcose omdat dat voor de dieren aangenamer is, ze slapen dan nog een paar uur, en de ergste pijn is al voorbij tegen dat ze goed wakker zijn.

Je vorige kater is dus nog op de oude manier gedaan, plaatselijk verdoofd en hup, weg ermee :lol:
Op zich kan dit inderdaad geen kwaad, maar voor het gemak van de da ( soms had je er op de oude manier inderdaad katten tussen die niet rustig waren, en dan was het vaak een gevecht om die kat in bedwang te houden ), en het welzijn van de kat word het nu dus altijd met narcose gedaan.

Ik vind het wel gek dat het bij je vorige kater nog zo gedaan is, was het al een oudere da dan ?

Groetjes Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten