Tips om een kat in bad te doen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Nog niet zo lang geleden heeft Nerrivik een dag en een nacht vastgezeten in één of ander vies kot. We weten niet waar ze heeft uitgehangen maar midden in de nacht kwam ze pardoes op ons bed gesprongen. Dolgelukkig en ronron'end hing ze vol met boomhars. Zij - een Noorse Boskat - was niet om aan te zien.
We hebben haar heel de dag ingesmeerd met tafelolie om de hars te doen oplossen en deze olie dan weer weggehaald met keukenpapier. Nadien heb ik haar met mezelf opgesloten in de badkamer en heb haar een wasbeurt gegeven.

Nerrivik houdt wel van water - zit soms met heel haar poot in het bad het water tot tegen het plafond te spatten - maar zelf van kop tot teen gewassen te worden was toch niet haar ding. Ze heeft me weliswaar geen moment kwaad gedaan - 't beestje vertrouwd me volledig. Met een washandje heb ik haar eerst goed natgemaakt (de badkamer trouwens ook). Dan heb ik haar met babyshampoo goed ingesmeerd. Vooral het afspoelen met de sproeier vond ze wél te doen. Vooral het lauwe water in haar nek en hals deed haar kalmeren.

Ik heb er nog prachtige foto's van die ik hier nog wel eens weg zet.

De wasbeurt heb ik de dag nadien nogeens herhaald.

Vooral de stresstoestand heeft ervoor gezorgd dat ze heel veel dons is kwijtgeraakt. Dit is zowiezo al normaal voor een Noor als de zomer begint, maar nu had het duidelijk te maken met de stress die ze had doorstaan.

Ondertussen is ze terug de oude en is ze waarschijnlijk nu al weer op zoek naar nieuwe plekjes in de buurt. Hopelijk geraakt ze weer niet opgesloten.
Eerst eten dan de moraal
Gesloten