Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Es
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:19

aanloopkat plast waar hij slaapt

Bericht door Es »

Ik kwam vorige week thuis en zat er een schattig katertje ( nog geen jaar) voor de deur. Hij mee naar binnen, ging goed met mijn andere aanloop kat :twisted: Amivedi gebeld en hij mag hier blijven wachten tot de eigenaar komt omdat het asiel vol zit hier. Hij is leuk en lief, slaapt op bed, maar daar komt het. Hij lag naast me en 's nachts werd ik wakker had hij op die plek geplast!! en vandaag op de plek waar hij heerlijk lag te pitten op de bank. Dit pik ik niet en ik kan hem niet laten castreren, want misschien komt er nog een baasje.. heeft iemand een oplossing?? Hij doet overigens alles verder keurig op de bak
groetjes Esther
santo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2006 07:48
Locatie: almere

Bericht door santo »

hallo,

Ik heb me net aangemeld omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.. Mijn kat Santo heeft elke keer een periode dat hij op bed plast en poept.. Hij slaapt naast me, maar als hij moet dan loopt hij naar het midden van het bed, doet daar al zijn behoefte's en gaat weer verder slapen.
Hij doet het alleen op bed..

Hij heeft al verschillende onderzoeken bij de dierenarts gehad.. maar niks lijkt medisch..

Als hij op bed heeft geplast of gepoept gaat alles gelijk in de was bij mij... ook de dekens... Zodat de geur weg is.... maar dat werkt niet...

Ik ben al een keer veranderd van kattenbak vulling.. maar ook dat werkt niet. Hij is zelf een tijd aan de anti depresiva geweest... en ook dat hielp niet... En als ik het dan heb opgegeven.. houd het ineens op voor ong 3 maanden.. en daarna begint het weer..

En in die maand is er niks wat hem tegen kan houden.. Ik weet niet meer wat ik moet doen..

Hopelijk hebben jullie tips voor mij...
Dat lijkt me voor hem ook wat prettiger.. zodat zijn baasje ook weer wat vrolijker kan zijn.... Omdat die er helemaal gek van word.

al vast bedankt voor de antwoorden
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb me laten vertellen dat en dekbed zo'n populaire plas en poepplek is omdat het zo zacht is en omdat het ze aan aarde doet denken (kunnen ze lekker in graven). Als dit eenmaal hun favoriete plekje is, leer je het ze nog maar moeilijk af. Het is een gewoonte geworden én de geur zit in het dekbed (die gaat niet weg met wassen, alleen met stomen).

Dus er is helaas maar één oplossing: de kat niet meer in de slaapkamer. Hoe jammer dat ook is.

Wat betreft het plassen op de bank geldt precies hetzelfde, maar als je de kat toch in de woonkamer wil laten kun je de bank bijvoorbeeld afdekken met aluminiumfolie of een vuilniszak als je weg bent.

groetjes,
Sandra
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Bah lastig probleem....ik zou ook zeggen niet meer in de slaapkamer, maar de huiskamer is natuurlijk een ander verhaal.
Ik zou trouwens de plekken schoonmaken met schoonmaakazijn of soda opgelost in heet water, dit neutraliseerd de lucht.


Ik heb ooit gelezen dat 1 of 2 mottenballen in een washandje en die leggen op de plek waar ze niet mogen komen helpt. Katten houden niet van deze geur. dus dat is misschien te proberen bij de bank ??

sterkte met je probleem
gr petra
santo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2006 07:48
Locatie: almere

Bericht door santo »

ok nou bedankt in ieder geval voor de antwoorden.. Ik ga even kijken hoe ik dat ga oplossen.. Want als de deur dicht is loopt hij de hele nacht te krabben tegen de deur... en niet 5 minuten maar gewoon een half uur... en dan 10 min niet, en dan weer wel :-P

En misschien laat ik me deken anders maar stomen.. Met de hoop dat de geur dan wel weg gaat..
Ik was me deken altijd op 90 graden, als hij heeft geplast met veel wasmiddel...

Voor de rest is het een hele lieve kat hoor... :-P :-P

maar bedankt voor de antwoorden..
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

santo schreef:ok nou bedankt in ieder geval voor de antwoorden.. Ik ga even kijken hoe ik dat ga oplossen.. Want als de deur dicht is loopt hij de hele nacht te krabben tegen de deur... en niet 5 minuten maar gewoon een half uur... en dan 10 min niet, en dan weer wel :-P

En misschien laat ik me deken anders maar stomen.. Met de hoop dat de geur dan wel weg gaat..
Ik was me deken altijd op 90 graden, als hij heeft geplast met veel wasmiddel...

Voor de rest is het een hele lieve kat hoor... :-P :-P

maar bedankt voor de antwoorden..
dan nog zal de kat de lucht ruiken, en nooit gloor gebruiken want dat vinden ze heerlijk...garantie dat het nog eens wordt gedaan. Stomen heeft ook geen zin. Doe dan maar schoonmaak azijn in de wasmachine.
met de plantenspuit achter de deur, en telkens als hij krabt even spuiten...misschien is dat een oplossing ???
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dan is ook nog de stofzuigermethode: steeds even kort 's-nachts de stofzuiger aanzetten als hij aan de deur krapt of miaauwt, dan schrikt hij zich rot en stopt dan hopelijk.

De stofzuiger zet je in de gang met de draad onder de deur naar je slaapkamer of anders zet je de stofzuiger in je slaapkamer als dat niet gaat. Het houdt je natuurlijk ook zelf uit je slaap (en je arme buren ;-)), maar als het bij jullie werkt dan is het misschien maar heel even.

groetjes,
Sandra
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Sandra W schreef:Dan is ook nog de stofzuigermethode: steeds even kort 's-nachts de stofzuiger aanzetten als hij aan de deur krapt of miaauwt, dan schrikt hij zich rot en stopt dan hopelijk.

De stofzuiger zet je in de gang met de draad onder de deur naar je slaapkamer of anders zet je de stofzuiger in je slaapkamer als dat niet gaat. Het houdt je natuurlijk ook zelf uit je slaap (en je arme buren ;-)), maar als het bij jullie werkt dan is het misschien maar heel even.

groetjes,
Sandra

Oh Sandra wat zielig !!!! Maar eh...bij ons in huis zitten ze zelfs op de stofzuiger, ik kan ze zelfs zuigen...hahahahaha het is dan te hopen dat ze bang zijn voor dat ding hihihihi ach ja, anders ga je maar gaten boren ofzo
:lol: :oops: sorry ik moest gewoon even lachen, ;-)
gr petra
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

ik had hier boven aan neer gezet dat ik de oplossing had gevonden, maar niets blijkt minder waar te zijn het ging 2 dagen goed.
ik heb nu bij een dieren speciaal zaak een spray gehaald, dit is van het merk beaphar, en het heet KEEP OFF.
hiermee spuit ik de mat waar de kater op plast 1 keer per dag in, ben er nu zo,n dikke week mee bezig, en hij heeft nog geen plasje gedaan..
de mat stinkt nu zo erg dat ze er weg blijven en misschien uit eindelijk hoop ik hun geur uitgaat.
want ook al denken wij dat ie fris ruikt een kat ruikt immers veel beter!!!! ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ragdoll liefhebber schreef:Oh Sandra wat zielig !!!! Maar eh...bij ons in huis zitten ze zelfs op de stofzuiger, ik kan ze zelfs zuigen...hahahahaha het is dan te hopen dat ze bang zijn voor dat ding hihihihi ach ja, anders ga je maar gaten boren ofzo :lol: :oops: sorry ik moest gewoon even lachen, ;-) gr petra
Het is ook grappig en eigenlijk ook best wel zielig voor de katten, maar het schijnt gek genoeg wel te helpen (en dan heb je na afloop geen muur vol gaten ;-)). Gelukkig slapen mijn katjes heerlijk tegen mij aan en gebruiken mijn dekbed niet als toilet, dus dat is mazzel hebben :-).

groetjes,
Sandra
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

hahahahaha....nou ik slaap met één in mijn haar, één aan mijn voeten...één bij mijn buik....en de oudste die komt nog zelden boven jammer genoeg.
Het slaapt heerlijk, mits ik stil blijf liggen, want met Higgens in mijn haar is het lastig omdraaien hahaha.

Natuurlijk hoop ik voor Eeke dat er een oplossing komt, want je hebt een lastig probleem nu....plassende katten, daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van. Ik heb ook wel eens gehoord dat een paar dagen uitlogeren voor een kat ook zou kunnen werken, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Heel veel sterkte !!
gr petra
santo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2006 07:48
Locatie: almere

Bericht door santo »

Mijn kat is niet bang voor de stofzuiger... en ook niet voor water.... Hij is eigenlijk gek op water... Hij staat elke ochtend naast me onder de douche...

Ik vind het zo zielig om hem niet bij me te laten slapen. We slapen al 4 jaar samen... hij kruipt altijd het liefst in me..

mmm moeilijk... het is het 1 of het ander...

Misschien moet ik anders in de avond/ nacht gewoon de kattenbak naast het bed zetten... en dan kijken of het niet te veel moeite is om even van het bed af te springen om dan op de bak te gaan..

hier onder een foto van mijn kat..

[foto verwijderd door Admin: Off-topic]

groetjes en bedankt zover voor de antwoorden
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

prachtige ogen !!! ik heb even tegen hem gesproken, misschien dat het helpt hahahahaha. Sterkte meid.
gr petra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

santo schreef:Misschien moet ik anders in de avond/ nacht gewoon de kattenbak naast het bed zetten... en dan kijken of het niet te veel moeite is om even van het bed af te springen om dan op de bak te gaan..
Het inderdaad een schoonheid en een heerlijk zacht kussentje lijkt me zo ;-). Weet je wat het probleem is met katten die plassen op het bed, ze doen het niet expres en ook niet uit luiheid. Ze hebben gewoon het idee gekregen dat het een extra kattenbak is, met onzindelijkheid heeft het dus eigenlijk niet te maken. Het is meer een verkeerde link in het hoofd. Ik ben dus bang dat je kat niet van het bed zal gaan springen om te gaan plassen als er zich een perfecte kattenbak onder hem bevindt ;-).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Ik hoop voor je dat het bedplassen stopt. Want het is oh zo gezellig om de katten in de slaapkamer te hebben. Die 3 oudste katten hier liggen op ons waterbed of in elk geval in de buurt.
De 2 nieuwe kittens vinden het bed ook al geweldig, hoewel ze de meeste tijd van de nacht in een mandje naast ons bed liggen.
Gewoon......heerlijk gezellie met z'n allen op de slaapkamer dus.

Succes

Groetjes
Helma
Plaats reactie