erg vaak zeurderig mauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

erg vaak zeurderig mauwen

Bericht door DarkElf »

Ik heb een pers, een hele lieve pers. :)

maar de laatste tijd is zijn gedrag van af en toe zeurderig mauwen naar wel erg vaak zeurderig mauwen gegaan en ik snap niet waarom.

hij krijgt a whole lotta love, genoeg te eten en drinken. ik kam hem zeer regelmatig dus zijn vacht is hartstikke mooi en verder is ie helemaal gezond.

daarom zet ik dit dus ook in gedrag, misschien herkent iemand dit die ook perzische katten heeft?

hij blijft gillen en achter me aan lopen net alsof ie iets tekort komt....

buiten dit zijn perzen echt geweldige katten en kan ik iedereen er een aanraden; ze zijn cute, ze zijn dol op knuffelen en vertroetelen en hebben echt een beetje een arrogante houding :D
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Is 'ie gesteriliseerd? Misschien kan het daarmee te maken hebben.
Het kan ook nog zo zijn dat er met jou iets aan de hand is (zwanger? ;-) ), katten voelen dat vaak eerder aan dan mensen zelf. Doet 'ie het ook bij anderen? :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik herken dit gedrag wel. Toevallig van de kat die als enige van mijn drie meiden géén Perzenbloed heeft. :smile: Flanna kan ook ontzettend lang en zeurderig mauwen, zonder dat er een aanwijsbare reden voor is. Soms word ik er helemaal gestoord van, maar meestal lachen we er maar om. "O help, er is iets heel ernstigs met Flanna aan de hand, ze is misschien al wel 3,5 minuut niet geaaid! Bel onmiddelijk de dierenarts!" :-P

Ik probeer het tegenwoordig wat meer te negeren (ik heb altijd de neiging om te antwoorden :oops: ) en volgens mij werkt dat al wel wat.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Kyran kreeg ook zo opeens last van gemiauw en zeuren. Niemand begreep waarom hij zomaar begon te miauwen, er was niets veranderd.

Hij woont nu bij mijn ex-vriend en is daar meestal buiten ('s nachts niet) en het gemekker is over. Hij miauwt en zeurt niet meer. Geen idee waardoor :geenidee:
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

nee er is hier geen vreemde verandering of onderhuidse dingen ;) alles is gewoon bussinnes as usual.

negeren heeft nauwelijks zin, hij is erg volhardend.
Marije schreef: Soms word ik er helemaal gestoord van, maar meestal lachen we er maar om. "O help, er is iets heel ernstigs met Flanna aan de hand, ze is misschien al wel 3,5 minuut niet geaaid! Bel onmiddelijk de dierenarts!" :-P
zoiets hebben wij dus ook: ach jee Polletje, het is ook allemaal zo verschrikkelijk he? :D
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Bericht door mvlokven »

:lol: :lol: Hoe herkenbaar!!!

Onze Jack heeft de laatste tijd ook meer en meer "mauw momenten" en ook wij maken er maar een lolletje van:
"Ja, wat heb je het toch slecht, er word van je gehouden, je krijgt eten en drinken... och och och wat erg toch!!" :grin:

Maar ik moet het inderdaad wat meer gaan negeren :oops:

Groetjes Marjolein
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik ken het inderdaad ook van Xiara, die volgens Emma wel wat perzenbloed moet hebben.
Vanmorgen liep ze krijsend tussen mij en mijn vriend op en neer, maar wat er nou was??

(ze is dus verwend en krijgt heeeeeeeeeeel veel aandacht)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Volgens mij is dit een typisch staaltje "hoe richt ik mijn baas af"

Ik denk dat deze katten om aandacht vragen en het ook krijgen en daardoor nog meer aandacht vragen, etc etc.

Helaas ben ik ook één van die mensen die perfect getraind is door haar katten... Maar ik moet zeggen dat het best wel schattig is af en toe :D
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

ok heb dus vanochtend de negeer techniek toegepast..

maar van die verwijtende blikken die je toegeworpen wordt wordt je ook niet vrolijk :D

maar zal inderdaad eens proberen wat minder vaak toe te geven, want dat achter je aan lopen en continue mauwen wordt je ook kriegel van.

ben wel blij dat anderen het zo goed herkennen :D
Gesloten