Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

zelf maken of laten maken als je er wat langer plezier van wilt hebben, zoals dinie ook al schrijft.
de meest stevige constructie is als de palen in het plafond zijn bevestigd.
en houten balken (tuincentrum) zelf omwikkelen met sisal gaan veel langer mee dan die kartonnen kokers. daar zijn ze met krabben en erin hangen zo doorheen.
tapijttegels zijn prima om planken mee te bekleden. en je kunt overloopplanken tussen twee balken maken om het geheel wat steviger en stabieler te maken.
en ja, het kost ruimte in je woonkamer, maar je hebt dan ook gelijk de leefruimte van je katzels uitgebreid.

mijn klimconstructie bestaat uit planken van gamma en twee balken van een tuincentrum. en wat losse onderdelen uit het assortiment van zooplus waaronder een krabton.

de katzels hier liggen vaak bovenin en kijken dan op mij neer.... en willen onder hun kin worden gekriebeld..
blader eens door wat fotoalbums, bv dat van dinie en het mijne enzo om wat voorbeelden te zien.
en handig word je vanzelf als je wat vaker klust...... en anders familie, vriendjes, kennissen..

Afbeelding
pagina 3 fotoalbum grijstijgers
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Deze heb ik ontworpen en laten maken. Hebben ze al 2 jaar veel lol van.
Hij is 2,5 meter lang.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Dit zouden geschikte palen moeten zijn voor maine coon: http://tuinland.nl/zoeken?tn_q=rhr&zoektype=product
Hebben als ik het goed lees houten binnenwerk ipv karton en extra verzwaarde bodemplaat. Ze zien er in elk geval flink robuust uit in het echt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door roosje1984 »

Adriana schreef:de meest stevige constructie is als de palen in het plafond zijn bevestigd. en houten balken (tuincentrum) zelf omwikkelen met sisal gaan veel langer mee dan die kartonnen kokers. daar zijn ze met krabben en erin hangen zo doorheen.
De krabpaal/ toren die ik nu heb was 2de hands en staat bij mij al ruim 3 jaar. Denk dat hij nu zeker 5 jaar oud is.
castratenkoor schreef:Deze heb ik ontworpen en laten maken. Hebben ze al 2 jaar veel lol van.Hij is 2,5 meter lang.
Helaas is 2,5 meter te lang voor mijn woonkamer, vandaar dat ik een plafondpaal zoek.

Dinky bedank voor de link. Ik heb de site bekeken alleen laat mijn budget het nu niet toe :-( anders had ik het wel geweten.
blikjesopener
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door blikjesopener »

Ik heb de joy van petfun. Toendertijd gekocht via zooplus. Nu zijn er alleen palen daarvan te koop bij zooplus.de. En een standaard 1.20 rechte paal die je kan kopen bij zooplus. Volgens mij heet ie de XXL jumbo. Voor de rest krijgen ze hier regelmatig een kartonnen krabrechthoek :smile:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Misschien kan je dan beter even doorsparen en een betere kwaliteit krabpaal kopen. Main coons zijn niet de lichtste katten ;-) en dan kan je beter een stevige kopen waarmee je langer doet.
De palen van de link van Dinky zijn palen van Dieren villa, daar heb ik mijn mega paal ook vandaan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ilone schreef: De palen van de link van Dinky zijn palen van Dieren villa, daar heb ik mijn mega paal ook vandaan.
Het rhr quality palen. Dat dierenvilla ze ook verkoopt maakt het nog geen palen van dierenvilla of is dierenvilla de producent? In dat geval zou het er toch wel bij vermeld staan lijkt mij?

Maar wanneer je deze nog niet kan betalen zou ik ook door sparen zodat je een echt goede kan kopen/(laten) maken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door roosje1984 »

De krabtoren ( 2 m hoog ) die ik nu heb vallen de nieten vanuit. Eergisteren liep Sjimmie met een nietje in zijn bek rond, gelukkig zag ik het op tijd en kon ik het nietje uit zijn bek halen. Ik heb de toren na gekeken en de nieten die nu los zaten verwijderd. Maar ik vind deze toren nu wel gevaarlijk en wil graag snel een andere voordat ze weer aan mijn behang gaan krabben.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Toen ik contact zocht met dierenvilla vanwege de problemen omtrendt de levering, vretelde hij me dat hij hem zelf ontworpen/gemaakt had. Dus denk dat ze van hun komen? Foto's zijn ook van hun site. Maar goed, het maakt eigenlijk niet uit haha het zijn stevige palen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nellebel »

cat palace haal ik de palen. ze hebben ook voor de kleine beurs eventueel 2e handse. daar ben ik mee begonnen. maken ook op maat. supersterk en goede materialen. sisal touw, heel dik, kan zonodig vervangen worden. guusje en gijs zijn er dolblij mee en ik ook wat voor de plant op de boekenkast te wateren klim ik altijd in de krabpaal hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

nellebel schreef:..plant op de boekenkast te wateren klim ik altijd in de krabpaal hihi
hihi hi hi ........fotootje....?? ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nellebel »

Ha ha zal vragen of gijs een foto wil maken. Werkt perfect hoor Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door roosje1984 »

Ik heb besloten om toch door te sparen voor een stevige paal/ toren die echt geschikt is voor Coon's. De oude toren die hier nu staat kijk ik 2x per dag zorgvuldig na.
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door roosje1984 »

Ik heb vandaag van mijn ouders en broer een super mooie krabtoren gehad, de Europet Bernina Kingdom. Het is een grote stevige plafond paal voor Coons.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn! Je boft maar met je familie! Veel plezier met de paal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie