Aangezien mijn topic gesloten werd - hier dan nog maar eens mijn vraag:
-------------------------------------------------------------------------------------
Hey! Ik heb twee poezen, en gebruik al van sinds ze kitten zijn klontervormend kattenbakzand van de Colruyt. Plotseling, een maandje geleden ongeveer, bleef het steeds tussen hun pootjes kleven. Gevolg: poezen miscontent, pijne pootjes, gepruts om het er uit te halen en het hele huis onder de kattenpoten.
Wij dus op zoek naar ander grit. Maar dat wil maar niet lukken:
- als het niet klontervormend is, gaat Mellow wildplassen. Hij is blijkbaar heel gevoelig voor de geur van plasjes in de bak (wij scheppen die er dagelijks uit normaal).
- als het klontervormend is, dan blijft het tussen de pootjes plakken (vooral bij Mellow en bij regenweer)
- op basis van hout of op basis van mineralen heb ik nog niet aangedurfd, omdat dat helemaal anders is van textuur en ik vrees dat Mellow dit niet gaat accepteren.
Het beste resultaat had ik met fijn zand van Catsan, dat klontervormig was. Maar - het was zodanig fijn dat het wat aan zijn pootjes bleef hangen, hij die pootjes uitschudde als hij net naar de bak geweest was en het hele huis binnen het uur vol fijne korreltjes lag. Ook niet echt houdbaar dus.
Ik ben echt ten einde raad .... Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik begrijp trouwens maar niet hoe ik twee en een half jaar geen enkel probleem kan hebben met klontvormend grit en nu plotseling wel
-------------------------------------------------------------------------------------
Voor je een antwoordje geeft, kijk eventjes op deze link:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10050
Er hadden al een aantal mensen gereageerd. Had dit topic trouwens voor het openen van dat bericht al doorgenomen, maar vond niet direct een antwoordje. Vooral mensen uit België kunnen helpen denk ik, aangezien Nederlandse merken vaak bij ons niet te verkrijgen zijn