Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
grijsje80
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:58

Bericht door grijsje80 »

ik geef peewee nu SMÖLKE KITTEN. en om de dag zo'n klein blikje goumet. ik heb hier maar 1 iemand gezien die ook dat merk voert? is het zo onbekend of hebben jullie geen goede ervaringen er mee?
Gebruikersavatar
Leentje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2006 13:54

Bericht door Leentje »

Ik geef mn katten gewoon Felix. Ik heb Iams, Eukeneuba en Royal Canin geprobeerd maar mn 2 duvels geven de voorkeur aan gewoon voer en de dierenarts is heel tevreden over ze!
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Ik vind het nog steeds super moeilijk wat te geven aan Sjonie ons kitten van 11 weken. Ik ben begonnen met Gympet die kleine doosjes van 1 euro aanbieding daar zitten een aantal zakjes in van 50 gram[geloof 8 ofzo?] vindt hij lekker maar ben er na al deze toppics nog niet uit wat ik zal gaan geven. Dierenzaak wees mij op een actie van Purina proplan, zou ook goed zijn, beter als Gympet zei ze. Een zak voor 3.75 voor 400 gram met nu als actie 2 gratis zakken. 1 met waardebon uit de regio krant en 1 na de aankoop gratis met een foldertje waarbij je dan een zegeltje uit de zak moet knippen. Maar na weer zoeken op dit forum en vergelijken komt RC er denk ik toch het beste uit? Nu zit ik dus met 3 zakken van 4oo gram proplan. Denk dat ik toch maar RC kitten erbij aanschaf en de boel maar ga mengen ofzo? Een goed plan of wordt eht een zooitje zo, wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja hoor, je kunt gaan mengen of om de dag het ene geven en de andere dag het andere. Het is niet zo dat het ene voedsel slecht is, het andere (RC) is gewoon iets beter.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Het mooie wat ik nu op dit forum geleerd heb is dat het vaak in verhouding niet veel uitmaakt en dat je van de duurdere merken vaak minder mag geven dus de prijs kwaliteit dan met de duurdere merken beter uitkomt.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Dat kun je inderdaad wel gewoon gaan mengen. Voor een kitten zit er in RC Kitten gewoon veel bouwstoffen, maar wij zijn rond het jaar overgestapt naar andere voeding. Nu ze twee jaar is, hebben we veel vaste voeding gehad, maar nog zijn we er niet helemaal uit. De ene keer is de brok te groot, de andere keer zitten er grote stukken tussen die ze naast haar bakje drapeert en weer een andere keer eet ze er amper van. Die we nu hebben, slaat wel aan, maar ze eet gewoon weinig. Wil wel altijd nieuwe brok, is gauw op het oude uitgekeken, terwijl het oude er soms diezelfde dag nog in is gekomen. Ze wil altijd vers, anders eet ze niet. Heel apart. De laatste weken geven we versheidzakjes erbij, waar ze drie keer mee doet ongeveer. Daar eet ze beter van, dus dan dat er maar bij, ze is al niet zo dik.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

wanneer moet je eigl veranderen naar "volwassen"voer? ik had gehoord als ze gesteriliseerd zijn, maar op de verpakkingen staat altijd op een jaar pas. en is het beter van langer kittenvoeding te geven of om wat sneller volwassenvoer te geven?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Wat langer kittenvoer, tenzij ze heel erg buikje krijgen na sterilisatie, dan hebben ze die vetten in kittenvoeding niet meer nodig, maar de onze is al gesteriliseerd met 6 maanden, dus toen hebben we nog gewoon tot een jaar of 1,5 kittenvoer gegeven (na het jaar gemengd) en dat is prima bevallen.
Ik ben zelfs van plan om weer kittenvoer te gaan mengen, want ze is echt schriel. Waren haar ouders ook, maar toch. Ze is echt beetje dun nu.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Miranda schreef:Ik ben zelfs van plan om weer kittenvoer te gaan mengen, want ze is echt schriel. Waren haar ouders ook, maar toch. Ze is echt beetje dun nu.
Dat zou ik niet doen. Je kunt dan beter voer voor actieve katten geven. RC heeft dit ook.

Wij hebben onze katten een maand of 10 kittenvoer gegeven en toen RC fit.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ja, maar ik moet eigenlijk voer hebben waar veel vetten in zitten. Die zijn ook te vinden in dat 'actieve' voer? Dan zou ik dat ook kunnen doen, maar weet je? Die kittenbrokjes zijn heel klein en dat vind ze ook heel fijn :smile:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Miranda, loopt ze ook buiten dan? Er zijn veel katten schriel hoor deze tijd van het jaar, omdat het mooi weer is, ze een dunne vacht hebben nu en veel op sjouw zijn. Ik snap dat ze die kleine brokjes lekker makkelijk vind, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat je haar gaat overvoeren als ze kittenvoeding krijgt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Dan kies ik wel voor 'actief' ;-)
Ja, ze loopt de gehele dag buiten, behalve vandaag, nu loopt ze ook veel binnen, of eigenlijk, ligt ze veel binnen.
Haar vacht is, ondanks de zomervacht, heel pluizig en best nog dik, maar als je daar doorheen aait, voel je haar ruggegraat plus achter waar het een beetje is ingevallen, dus er kan wel wat bij.
Nu zorg ik er wel voor dat ze niet dik wordt, maar dat is ze eerst toch nog niet. Sowieso blijft ze schriel, want haar ouders waren ook mini's, maar daarom mag ze wel íets voller ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik vind het wel herkenbaar hoor,
de katten bij mijn ouders zijn echte buitenkatten. In de winter zijn ze dus ook tonnetje rond, maar nu zijn ze heel iel. Ik kan ze voeren wat ik wil, maar als je ze dan 2 km verder op weer tegen kom met een vogel in de bek weet ik ook wel dat het weinig uit maakt :)
(ze zijn gewoon ontzettend sportief deze tijd van het jaar)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Onze katten zijn in de zomer ook veel dunner dan in de winter. Ik geef ze dan dus ook voer voor actieve katten. In de winter zijn ze juist vaak wat aan de dikke kant, maar daar doe ik niet echt wat aan omdat ik weet dat het er in de zomer wel weer vanaf gaat.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Alleen 's winters is Desy ook niet vol. Naja, ik zie wel even ;-)
Gesloten