Advies over twee katers van zes maanden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door kansarmedieren »

mscina schreef:Gisteravond naar DA geweest voor een second opinion op kosten van de kattenopvang van Maria Polman, heel netjes! Deze DA vertelde mij dat er inderdaad heel schrikkerig over schimmel wordt gedaan maar mijn katjes hebben geen plekjes alleen ik heb wel een paar plekjes gehad en de test was positief. Hij heeft voorgesteld een maand lang twee maal daags 3/4 tabll grisoral en dan hebben ze het zeker niet meer. Tabll met iets vettigs toedienen. Ik gs dit nu dus doen en dan zie ik wel. Ik maak mezelf ook helemaal gek met alle verhalen.
Grisoral is wel een erg heftig en ouderwets middel met veel bijwerkingen vooral leverschade is bekend waarom niet Itrafungol is veel milder.
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Deze dierenarts kiest hiervoor. Nu weet ik het ook niet meer. Nu ben ik bang dat ze wat aan de lever kunnen krijgen
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Kattebeest »

Klik hier voor de bijsluiter van grisoral.

Bijsluiter van het andere middel niet zo snel kunnen vinden (en moet zo weg).

Denk dat je op basis van alle informatie (forum, dierenartsen) zelf een keuze moet maken. (Nog) geen ervaring met schimmel dus kan geen advies geven over welk middel het beste is.

Edit: toch gevonden. Klik hier voor de bijsluiter van itrafungol.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door kansarmedieren »

Overleg gewoon even met je dierenarts waarom er niet Itrafungol voorgeschreven wordt en let goed op eventuele bijwerkingen. Alle geneesmiddelen hebben bijwerkingen ook de Itrafungol het zijn allemaal heftige middelen omdat de schimmel een vervelend hardnekkig iets is. Ik zelf heb al vaker Itrafungol gebruikt en nooit met problemen maar het is wel duur.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

hier ook intrafungol gebruikt, alleen mijn mitsie kreeg heftig leverfalen omdat ze al een slechte lever had....denk dat de da voor de goedkoopste keuze heeft gekozen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

en als ze de katjes sowieso niet afmaken kunnen ze jou helpen in de kosten, want anders zouden zij de kosten krijgen.
overleg maar met je DA wat je het beste kunt geven, soms moet je kiezen tussen 2 kwaden. zo kan het ook niet verder met hun schimmel dus er moet wel iets gebeuren. overleg met hem voor het minste gevaarlijke middel. ik zeg ook wel een tegen mijn DA dat ik op het forum iets heb gehoord (bijv over pijnstilling) ik kan dit goed met hem bespreken. hij overlegt met mij welke keuze ik wil en wat de consequenties dan zijn (bijv bijwerkingen, kosten e.d.) niet iedereen wil dat, veel mensen willen nou eenmaal het goedkoopste, dus het wordt denk ik niet altijd standaard besproken. als hij merkt dat je erg betrokken bent en je je er goed in verdiept zal hij meer met je overleggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Even een update van mij. De katertjes reageren gelukkig goed op de grisolvine. Echter, alle stress van het afgelopen half jaar, onzekerheid wat er nog met de schimmel gaat gebeuren, weinig bewegingsvrijheid voor de katten aksmede het feit dat ik veel weg ben hebben mij doen besluiten met pijn in mijn hart ze terug te brengen naar de opvang waar ze vandaan komen. Dit is voor mij wederom een pijnlijke beslissing maar in het belang van de dieren!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Chiquita98 »

Poeh zwaar maar heel moedig besluit. Inderdaad staat het belang van de dieren voorop. Dat zal een verdrietig afscheid worden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Dinky »

Erg fijn dat de grisolvine goed lijkt aan te slaan :)
Erg moeilijke en dappere beslissing om ze terug te brengen naar de opvang, sterkte met het afscheid.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Dank voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Kattebeest »

mscina schreef:Dit is voor mij wederom een pijnlijke beslissing maar in het belang van de dieren!
Veel sterkte met het afscheid nemen van de twee katertjes.
Als je zeker weet dat ze het (bij voorkeur met z'n tweetjes bij elkaar) bij een ander beter zullen hebben dan bij jou dan is het een goede beslissing, in het belang van de katertjes.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Vanavond afscheid genomen van de lieve katertjes! Ik ben intens verdrietig en vind het ook zielig voor de beestjes. Ik hoop dat ze een gouden mandje vinden.
Het is stil en koud in huis.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Sifra »

Ach, wat naar! Ik voel met je mee. Je verstand zegt dat het zo goed is, maar je hart is in de rouw.

Misschien toch als het verdriet wat gesleten is en het risico op besmetting met schimmels/parasieten voorbij is een oudere solokat voor nieuw kattengeluk? Ik gun het je van harte!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Xtrada »

Wat sneu van je katjes.
Helaas hebben een hele hoop andere mensen klachten over deze stichting, staat vandaag zelfs in de krant (gelderlander) Ik zou wel een klacht indienen op dit meldpunt, jij bent nl. een gedupeerde (en je katjes ook)

Wij hebben hier jaren geleden ook een kat gekocht, na 2 wkn overleden. Deze bleek kattenaids te hebben. Teruggekoppeld naar de stichting, maar wij logen. We konden wel voor de helft van het geld een nieuwe kat kopen. Dus aub, doe er wel iets mee voordat er meer gedupeerden vallen!
Plaats reactie