Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Probleemkat

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik kijk al n paar dagen mee in dit topic, wilde al reageren maar even gewacht tot beetje rustiger werd hier.

diep respect voor Rob, die al zn energie steekt in het zoeken naar een oplossing voor de katten van marlies, en ook diep respect voor marlies die echt het allerbeste met haar poezebeesten voor heeft !

ik hoop van harte dat deze oplossing gaat werken :)

ik heb overigens hetzelfde probleem als Rob en Marlies: een mooi balkonnetje en 3 poezen die levensgevaarlijke capriolen uithaalden op het balkon. helemaal afzetten mag hier ook niet dus jammer maar helaas: ook mijn poezen mogen niet meer op het balkon :(
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Zeker weten, ik ben ook superblij en dankbaar. Die buurmannen zijn toch zulke goede lieve mensen, tref je niet elke dag meer.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Probleemkat

Bericht door jennli »

Wat een fijne oplossing! Zo blijft Timmie toch nog in de buurt. Ik duim dat het snel goed klikt tussen Tommie en Timmie. Bekt lekker die namen;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

ook ik zie het zitten, anders was ik er niet aan begonnen.
Tommie, Timmie....dreamteam!!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

ze gaan zo voor de eerste nacht samen slapen.....ik gok op een goede nacht........spannend is het wel!!!!!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Lidaju »

Succes, en wat een goeie oplossing!!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleemkat

Bericht door Adriana »

jeetje, Timmie en Tommie
en wij duimen met al onze pootjes dat jullie allemaal lekker slapen! :sleeping: :sleeping:
en hopelijk leefden ze nog lang en gelukkig! :-D :-D
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Probleemkat

Bericht door Kattenbella »

Rob, lees dit nu pas allemaal, dus toch een tweede mannetje :shock: ;-) :lol:

Marlies, je kereltje heeft een gouden mandje daar! Ik hoop dat het met Rakkertje helemaal goed gaat komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Goedemorgen!

De heren hebben beter geslapen dan ik, bij elk geluidje was ik wakker. Maar geen gegrom, geen geblaas, Tommie lag te slapen op zijn krabpaaltje, Timmie in het MyHome! huisje. Op dit moment komt Tommie (as usual) bij me om kopjes, likjes, lebbertjes te geven, Timmie heb ik nog niet gezien, maar wat wil je....dat beest moet ook even wennen aan de voor hem nieuwe situatie.
Tommie lijkt erg relaxed, loopt de gang ook gewoon in (waar Timmie slaapt) en ik heb het idee dat Tommie het stiekem ook wel spannend vindt dat er een vriendje bij is (al blijf ik zijn grootste vriendje natuurlijjk) ;-)

Hou jullie op de hoogte uiteraard!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleemkat

Bericht door Adriana »

goeiemorgen lieve Rob, wat een geweldige berichten en Timmie ruikt kennelijk OK voor Tommie.. goed zo Tommie, een hele grote knuffel van ons erbij als het nog kan voor je begrijpende tolerantie, hihi!
en wat zal Marlies voorzichtig opgelucht zijn....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Probleemkat

Bericht door nellebel »

wat fijn dat het opgelost is. Denk dat die 2 mannen wel klikken met elkaar, anders was het allang ruzie geweest.
Misschien dat rakkertje nu ze dit weer heeft meegemaakt toch ietsje losser gaa tworden nu de rust is wedergekeerd.
Heb zelf ook zo'n trauma katje gehad. Gelukkig niet zo erg, maar na 12 jaar merkte ik nog bijna dagelijks dat ze meer en meer ontdooide. Maar altijd alleen naar ons toe. Vreemden was ze als de dood voor.
Ondanks dat rakkertje misschien het niet zo laat blijken, denk ik dat ze heel blij is met haar mandje bij marlies. anders had het beesje geen kans, die wordt nooit herplaatst. fijn dat ze mag blijven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Hoi lieve Adriana,

Tommie laat niet met zich sollen, dus daar heeft hij "partij" aan. Rakkertje daarentegen was geen partij en werd continue geplaagd. Ben zo benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, Timmie mag gewoon niet terug naar het asiel, dat is een NO-GO.
Niek hier stond overigens niet te juichen toen Timmie hier rondliep opeens, maar was gisteravond toch opeens met snoepjes in de weer om contact te maken met Timmie (Tom heeft ze allemaal opgevroten natuurlijk) :-)
Zojuist even gekroeld met Tim....hij was in diepe rust in het "gekraakte" huisje. Dankjulliewel voor het meeduimen op een geweldige afloop/resultaat.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Nellebel, ja, ook ik denk dat Rakkertje zich nu gaat realiseren dat ze een fijn, veilig huisje heeft. Zoals je weet hou ik natuurlijk contact met Marlies, en wordt hier onze bevindingen en ervaringen gepost. Deze nacht was goed, geen ruzie, geen geblaas....dus ik zie het hoopvol tegemoet.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Dat klinkt helemaal goed!! (Veel beter dan ik zelf had verwacht :oops: )
Tim heeft zelfs al door dat hij IN het huisje en niet zoals de meeste katten denken, erbovenop moet slapen... Die twee zijn voor elkaar gemaakt!! :-P
En nu kan je al je oude speeltjes weer bovenhalen! Wedden dat Tommie ze ook weer interessant vind? (als zijn vriendje niet interessanter is natuurlijk ;-))

Ik vroeg me al af wat Niek ervan zou denken...
Wanneer komen de foto's???
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Valerie,

Ja, dat zijn hoopvolle berichten hé?
Foto's van Timmie komen snel, het is een prachtige cyper-wit, met heerlijke vlekkies om zijn bekkie, ooooh, ik hoop zo dat dit gaat werken!! Enja...Niek....die went er maar aan hoor ;-)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie