Hoe veranderde jullie poes in gedrag na sterilisatie?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou, Ness die kan nu echt vreselijk hard spelen (had ik al eens gezegd) en dat deed ze daarvoor nooit! Iemand énig idee hoe dat zou kunnen komen?

Bovendien heeft ze me sinds haar sterilisatie veel meer te vertellen :geenidee:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Over Wodan kan ik echt goed nieuws vertellen... :grin:
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe aanwinst ( zie foto-topic), en toen de nieuwe, Whisky, er een paar uur was, bleek dat Wodan eigelijk nog een "grote baby was die niet zonder z'n mama kan" :lol: :lol:
Hij deed het zowaar bijna in z'n broek van angst, voor dat nieuwe kitten...en ja, waar kan je dan beter troost en veiligheid en bescherming gaan zoeken dan bij je mammie ???? :lol: :lol:

Ik was zooooo blij toen hij in m'n nek kroop, al was het dan uit angst, hij kwam terug, en dat was het belangrijkste voor mij....

Nu is Wodan al gewend aan die kleine nieuweling, en zijn ze al voorzichtig aan't spelen, of een poging daartoe toch :lol: .
Maar sinds zaterdag dus, toen hij van schrik in m'n nek kroop, is alles weer dik in orde tussen ons.
Nu, terwijl ik dit zit te typen, ligt hij in m'n nek met m'n haar te spelen....

Groetjes, Veronique....
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Wat een goed nieuws Vero!! Vooral ook dat het zo gebleven is :grin: Moet je nou na elk dierenarts bezoek een nieuw katje? :-P

Grapje hoor! Knuffelse met Wodan ;-)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

José schreef: Moet je nou na elk dierenarts bezoek een nieuw katje? :-P
Grapje hoor! Knuffelse met Wodan ;-)
Hé José...da's nog een idee :ethink: :ethink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
BelGil
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2007 08:31

Bericht door BelGil »

Ik heb een vraag: Mijn poezen (2 zusjes) zijn maandag geholpen en nu blazen ze naar elkaar.
Voorheen deden ze alles samen. Ben bang dat ze gaan vechten. Heeft iemand een tip?

gr.
Marion
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb even heel snel gekeken of ik had gereageerd over Lola.
Na haar sterilisatie was ze ineens heel agressief. Ze was veel te jong moeder geworden en ik heb haar toen haar jongen oud genoeg waren laten steriliseren.
Door omstandigheden is Lola met haar nestje hier gekomen.

Ze heeft een behoorlijke tijd alleen boven op een kamer gezeten en viel soms nog pittig aan. Ze werd langzaam aan rustiger en sinds een week loop ze nu gewoon heerlijk tussen de andere katten beneden en het gaat goed. Haar zoon Bram (hier gebleven) en Lola gaan weer heerlijk met elkaar om en ze lijken elkaar te herkennen. Ik ben helemaal blij hiermee.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Marion, misschien moet je je katten even rust in een eigen ruimte geven. Een streilisatie is een behoorlijke ingreep. Misschien hebben ze nog pijn en zijn ze nog wat angstig.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten