Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
KaterMozart
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door KaterMozart »

Jep, onze kater is zodra hij 7 maand was gecastreerd. Hij was 5 maand toen hij bij ons kwam en de afspraak met de opvang waar hij vandaan kwam is dat dat gebeurde. Ook de benodigde prikjes heeft hij gehad en jaarlijkse controle doen we ook altijd!
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Tjaa, dat zou namelijk een verklaring kunnen zijn want een ongecastreerde kater heeft zeer onaangenaam ruikende urine. Dan zou ik toch de oplossing zoeken in ander grit en minstens 1x per dag alles verwijderen. Is ook prettiger voor de kat, een schone WC.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dinky »

Zou dan inderdaad eens klontvormend gebruiken en elke dag de klonten eruit scheppen (kan inderdaad in leeg frisdrankpak zoals Annet zegt, zelf gebruik ik luierzakjes met babypoedergeur omdat ik in appartement woon en er zo geen stank uit prullenbak komt)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Nikki2309 »

Zelf gebruik ik de litter locker om het in te scheppen. Ik vind het makkelijk in gebruik en komt absoluut geen stank uit. Ik woon ook in een appartement en heb dus niet zo'n grote kliko waar het elke dag in gegooid kan. Dan is dat wel een oplossing
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jojo »

Urinelucht gaat weg door alles goed schoon te houden. De hoopjes uitscheppen dagelijks, klontvormend grit is hiervoor handig. De bak zelf, en het schepje, regelmatig schoonmaken met een sopje. Eenmaal in de week alles helemaal uitsoppen wordt overal aangeraden.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Jantina »

Ik heb (dus) klontvormend spul en ik doe de plasjes in de gft bak(elke week nieuwe zak) en de poepjes spoel ik door de wc. Ik ruik echt niets uit de bak, geen urinelucht.
Ben ik overdreven als ik de bak leegschep als ik zie dat die gebruikt is?
Ik hoor namelijk regelmatig dat de bak 1 keer per dag wordt leeg geschept.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Nou Jantina met 6 katten blijf ik dan bezig haha. Hoewel als er eentje flink gestonken heeft schep ik het er ook meteen uit. Ik schep ze 2 x uit. En ja als je hele dagen weg bent gaat dat ook niet op om na elke plas/poepbeurt de bak te legen. Niet alle klontvormend grit is fijn. Heb tig wat geprobeerd maar classy cat is wel heel fijn en heel zuinig
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

jojo schreef:Urinelucht gaat weg door alles goed schoon te houden. De hoopjes uitscheppen dagelijks, klontvormend grit is hiervoor handig. De bak zelf, en het schepje, regelmatig schoonmaken met een sopje. Eenmaal in de week alles helemaal uitsoppen wordt overal aangeraden.
Wanneer je Classy Cat gebruikt hoef je echt niet iedere week de bak uit te soppen. Zelfs met 6 katten volstaat 1x per maand en dan zijn de bakken nog schoon.

Ik schep de bakken ook meerdere keren per dag uit. Vind ik niet overdreven.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door BloemTetsu »

Ik ruik de kattenbak niet...maar komt dat doordat ik eraan gewend ben of dat het gewoon niet stinkt?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dinky »

Hier ruik ik de kattenbak ook niet maar nog belangrijker, bezoek ruikt hem ook niet ;) Dat is vaak de beste graadmeter Bianca omdat je er zelf inderdaad aan kan wennen :P

Heb hier 1 poes en schep de bak 1 keer per dag uit ;) Helemaal uitsoppen heb ik al tijden niet meer gedaan, eigenlijk niet meer sinds laatste urine-onderzoek aangezien de bak dan goed schoon moest zijn voor de katkor....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Joan Blackberry
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2014 17:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Joan Blackberry »

Wij maken de bak elke dag schoon en doen onderop een stukje krant, dan wil alles makkelijk weg. Verder kat nog niet lang genoeg om tips te geven oid.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Krant eronder gaat hier niet goed. De katten houden van graven dus krant kapot
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Joan Blackberry
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2014 17:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Joan Blackberry »

Hehe ja dan wordt het lastig.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattebeest »

Mirjam :grin:

Zou hetzelfde gedaan hebben maar Kasper plast het liefst tegen de schuine kant van de (geïmproviseerde=ex-babybadje) kattenbak. Lekker kleimengsel tegen de bak aan die ik er 2x per dag af kan schrapen. En dus verplicht iets vaker helemaal te verschonen en uit te soppen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Jantina »

Haha ja Thea, dat begrijp ik ook. Ik ben overdag ook werken dus als ik thuis kom zie ik ook meerdere plasjes en/of poepjes. Maar bij thuiskomst en tussendoor met pauze schep ik ze altijd leeg.
Maar katten houden van schoon, dus ik ben bang dat ze er dan niet in willen als ik het de hele dag laat staan.
Ik zie Bella ook wel eens rond de bak hangen als ik het nog niet heb leeg geschept. En als ik het dan leeg schep dan gaat ze er in.
Uitsoppen probeer ik elke maand te doen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie