Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Bij taste of the wild zit een van de twee smaken behoorlijk hoog in de eiwitten, iets om in de gaten te houden ;-)
Volgens mij heeft Renate ook wel taste of the wild gevoerd, weet niet of ze die nog altijd voert. Zelf geen ervaring mee.
Misschien dat Maaike of Renate je dus kleine hoeveelheid toe kunnen sturen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Bij een kitten (Bella en Bo) kun je het beter bij 1 soort houden en niet van alles uitproberen. Ik zou het bij RC kittenbrokken houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

castratenkoor schreef:Smolke is geen denderend goed voer, zou mijn keuze nooit zijn.
Kennelijk vinden ze bij het asiel dat geen probleem ofzo, maar ik had vrijdag al royal canin gekocht en t was 1+1 gratis bij zakjes van 400 gram, dus betaalde ik 11 euro voor 1,6 kl. Over week zijn ze ongeveer op dus dan een 4kl zak of bij zooplus of een dierenwinkek waar misschien in aanbieding is
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cerna »

4 Kilo voor 2 kittens? Zou ik nooit doen want daar doe je veel te lang mee en dan blijft het niet lekker en kun je dadelijk de helft weggooien en ben je nog duurder uit.

Het hoofdvoer van kittens moet zacht voer zijn en brokjes geef je erbij. In het begin gaf ik mijn laatste kittens (nu een jaar) 5x per dag zo'n 25 gram zacht voer per kat per keer. Toen ze een maand of 5 waren ben ik teruggegaan naar 4x per dag, na de castratie met 8 maanden naar 3x en nu zit ik op soms 3x en soms 2x per dag ongeveer 35 gram en eten ze meer brokjes.
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

4 kilo niet doen? Als ik aan mn oudste het natvoer geef plus brokjes moet die nog rond de 40 gram brokjes per dag, mn jongste geef ik ook rond de 50 gram per dag, dat zou dan 80 gram per dag zijn(ongeveer want je weet nooit met 2 kittens wie wat eet)

Dus 100 a 110 gram per dag dan zou ik met een zak van 4 kilo rond de 36 a 40 dagen doen. Is dat te veel voor 1 zak? Dat is namelijk maar ietsje meer dan een maand.

maar ik ga sowieso nog even kijken, want als 4 kilo te veel is voor 2 katjes kan ik misschien beter een goedkoper merk doen wat verder ook wel goed is
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

Al vind ik t sowieso moeilijk, want t lijkt dat ze bijna niet eten, nog even paar dagen in de gaten houden en anders toch ander voer proberen
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cerna »

Wat krijgen ze nu dan te eten? Alleen kittenbrokjes?

Gezonde kittens horen een eetgedrag te hebben alsof ze de hele dag uitgehongerd zijn en bijna niet willen eten is niet goed! Dat kun je niet een paar dagen aanzien. En hou ook het drinken in de gaten; een kitten is heel snel uitgedroogd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Als ik hier naar Teske kijk met blikvoer en vlees, die vreet meer dan een volwassen kat.

Ik zou onbeperkt brokjes neer zetten ipv zo afgepast als je noemt. Dan kunnen ze lekker over de dag en nacht verspreid wat eten.
En dan 3 x daags ieder wat blikvoer aanbieden ongeveer 30/40 gram per keer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

Doe wel steeds een beetje r in, maar het gaat gewoon nooit op, ja misschien einde van de dag pas.

en heb royal canin kitten, zojuist perfect fit gekocht (zal vast niet zo heel goed zijn, alleen even uitproberen, de betere merken zijn bij zooplus eigenlijk alleen goedkoper) en nu 2 bakjes met 3/4 royal canin en 1 bakje met helemaal perfect fit, kijken welke sneller op is.

geef ze ook 1 zakje natvoer van royal canin er bij, krijgrn ze tenminste nog iets binnen.

Zie dat ze net wel beetje van de perfect fit alleen aten, alleen nu laten ze die ook links liggen. Morgen maar ff bij pets place klein zakje pro plan kopen van 400 gram, en iams van 300 gram, en dat mixen met de royal canin, en apart bakje kan ik kijken of ze dat wel meer eten en hills is ook 400 gram zag ik. Ben ik wel 15 euro kwijt maar wil natuurlijk wel dat me schatjes goed eten, geef ik vandaag wel 1 zakje extra

Het natvoer eten ze namelijk wel zo leeg
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cerna »

Ik zou echt meer natvoer gaan geven ipv te experimenteren met allerlei soorten brokjes.
Ik heb ook wel eens Royal Canin natvoer gehad voor onze senior (ander soort dus) en hij was er niet van gecharmeerd.
Mijn kittens kregen (en krijgen nog steeds) vorig jaar Gourmet mousse met wat warm water zodat ze lekker konden slobberen en extra vocht is alleen maar goed, daarnaast blikjes van Porta 21 en Applaws (Zooplus) of Tinlo/Carnibest vers voer (dierenspeciaalzaak). Ook Gourmet gold vinden ze erg lekker.
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

Dus meer natvoer geven, hoeveel zakjes per dag dan? Ieder 1 of 1,5? Of hoeveel blikjes per dag? Het is natuurlijk wel duurder dan alleen brok maar denk ook beter.

alleen bij de royal canin kitten zitten granen in zag ik!! Dus waar moet je op letten bij de goedkopere blik en zakjes?

En bij natvoer maakt het niet uit of t speciaal voor kittens moet zijn of wel?
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cerna »

Ga uit van 100 gram per kat per dag en dat verdeel je dan over de dag.
Wanneer je overdag weg bent, zou ik het in drie keer geven: voordat je weg gaat 30 gram (hoeft niet exact af te meten, gewoon een beetje schatten), zodra je thuis komt weer 30 gram en dan voor het naar bed gaan de rest.

Bij Gourmet (85 gram) hou je dan dus iets over en dat kun je in een koelkastbakje (niet in het blikje laten zitten!) in de koelkast bewaren en dan 's avonds mengen met een nieuw blikje.
Bij Gourmet zou ik uitgaan van 85 gram per kat per dag anders hou je iedere keer een restje over. En dan lekker wat water erdoor zodat het op vladikte komt. Op een schoteltje vinden katten fijner dan in een bakje.

Speciaal voor kittens vind ik eerlijk gezegd nonsens. Mijn jongste katten hebben nooit kittenvoer gehad omdat dat met 6 katten ook niet praktisch is en kijk maar eens wat er van hen geworden is :lol: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=360
Vroeger bestond er maar 1 soort voer voor alle leeftijden en toch werden mijn katten oud.
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door marlijn »

Merk wel dat als ik naar keuken loop en ze lopen mee ze gelijk de brokjes gaan eten. Dus dan moet ik er eigenlijk bij gaan staan, heb net ook klein beetje water in de brokjes gedaan, zou misschien niet heel gezond zijn maar als dat de 1e dagen wel helpt dat ze hele bakje leeg eten :). Nu komen ze weer terug bij mij en leek erop dat ze toch meer op hadden dan anders.

Maar het maakt dus niet uit wat voor blik en zakjes, huismerk kan ook alleen goed op samenstelling letten van geen suikers, granen ect? Want bij de royal canin zakjes voor kitten zitten granen in, dus dan eigenlijk liever niet geven? ;)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cerna »

Granen, suikers? Och.........

Geef ze gewoon wat ze lekker vinden en Gourmet vinden ze lekker dat geef ik je op een briefje. Huismerk ken ik niet (heb wel eens, in een ver verleden, AH-huismerk zakjes gehad, maar mijn verwende dames bliefden het niet).

Ik denk dat het niet goed is om te bezuinigen op voer want dat krijg je later terug in de vorm van dierenartsrekeningen.
De blikjes die ik geef kosten ongeveer een euro per stuk en dat vind ik zelf een goede prijs voor goed voer (Porta 21).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Ik was altijd erg tevreden over blikjes schesir, die zat rond de 90 cent per blikje. Alleen de kip varianten bliefde madam niet (wat ik dus absoluut niet begrijp, brokjes is ook kipvariant, kuipjes van prins kipsmaak eet ze gewoon lekker op en voor rauwe kip doet ze een moord :-p ).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie