Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Bedankt.
Ik zal er bij de volgende bestelling eens naar kijken. Geeft het verder wel hetzelfde resultaat als Classy Cat (ben hier namelijk erg enthousiast over)?
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Jantina »

Ik zweer bij cat's eco best. Klontvormend grit; drolletjes door de wc en plasjes(mooi bolletjes) in de gft.
Uitloop minimaal(zelfs nu met de kleine dondersteen in huis)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Annet ik zie er weinig verschil in. Mooi klontvormend en herbruikbaar de rest van het grit. Misschien qua geur wat sneller weg maar ik ruik mijn bakken niet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sifra »

Hier ook een fan van Cat's Best. Ik gooi er ook altijd een schepje van onderin m'n GFT-bakje in de keuken. Sifra is overigens niet zo'n kattenbak gebruiker, wat voor merk grit er ook in zit.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne87 »

Ik gebruik nu Classy Cat, bevalt mij en de mannetjes erg goed. Het klontert goed, zit een fijn babypoeder geurtje aan, is goed uit te scheppen, je ruikt de ontlasting eigenlijk nooit, plasjes ook niet, het gaat lang mee, noem maar op.
Wat voor soort kattengrit is daarmee vergelijkbaar, wat ook in de dierenzaak verkocht wordt en niet alleen online? :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dinky »

Ik zou zeggen canadian fine van versele laga die ikzelf ook gebruik maar dan heb je alleen niet de babypoedergeur ;) Anders langs een grote dierenspeciaalzaak gaan en kijken welke merken ze daar hebben (of een mail er heen sturen voor een overzicht van de varianten kattengrit?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

Ik koop Green cat bij de Pets Place. Ik weet alleen niet of ze dat in elke Pets Place hebben liggen. Is vergelijkbaar met Classy Cat, behalve dan dat je geen babypoedergeur hebt. Ik vond de 'gewone' Classy Cat stinken trouwens, ook na plasjes. Een heel weeïge kleilucht. Merk ik met Green cat niets van. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
KaterMozart
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door KaterMozart »

Ik heb ook een kleine vraag over de kattenbak. Ik heb niet alle 59 pagina's doorgelezen en met wat zoektermen vond ik het ook niet zo gauw. Maar onze kattenbak stinkt behoorlijk naar de plas van mijn kat, de drollen die ruik je alleen als hij net is geweest en daarna niet meer. (hij krijgt hoogwaardig voer, Royal Canin vergelijkbaar alleen Duits merk) Onze kat drinkt voldoende (heeft een mooie drinkfontein waar hij gek op is). Heeft geen gekke ziektes oid. We gebruiken Catsan Hygiëne plus, hebben een dichte bak met een koolstoffilter.. Maar toch na een paar dagen komt er zo'n vervelende lucht in onze gang. Wat niet zo'n welkome lucht is voor gasten. We wonen in een flat, we kunnen dus de bak ook nergens anders neerzetten dan in de gang.

Wat kan hiervoor de oplossing zijn? Ander kattengrit, zo ja welke? Alle tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

Hoe vaak schep je alle plas en poep eruit?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
KaterMozart
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door KaterMozart »

Zodra de lucht al begint. Maar de drollen stinken niet, het is volgens mij puur de plas. :( En dat schep je er niet zo makkelijk uit, gezien hij het allemaal lekker verspreid door de bak.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Nikki2309 »

Is jouw kattengrit klontvormend? Ik schep elke dag uit de bak de klontjes plas en de poep en geen last van een vervelende geur.
Using Tapatalk
KaterMozart
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door KaterMozart »

Nee, ik heb Catsan Hygiëne plus, niet klontvormend. Is klontvormend prettiger? Dan ga ik dat namelijk zo nog kopen! TIps voor merk?
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Ja, Classy cat dus (via Zooplus, ook geen gesjouw meer) of het alternatief dat Maaike of Thea noemen en dan een paar keer per dag alle klontjes in een leeg pak frisdrank en in de vuilnisbak. Een keer per maand de hele bak schoonmaken. Veel minder afval en je hoeft niet meer wekelijks de kattenbak schoon te maken.

Maar weet je zeker dat de kat geen blaasontsteking heeft (maw ben je naar de dierenarts geweest?) want dan ruikt de urine ook erg sterk.
KaterMozart
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2014 10:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door KaterMozart »

Ja, we zijn pasgeleden nog voor een volledige check bij de dierenarts geweest omdat hij een paar keer moest overgeven. (Later kwamen we erachter dat hij aan het kattengras dat in mijn gekregen boeket zat, had zitten knagen.....)

Ik ga eens kijken of ander kattengrit helpt en anders ga ik toch nog eens de DA vragen of zij een idee heeft.. (Of dat ik gewoon niet tegen luchtjes kan..)
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Ik zie nu dat de kat een kater is. Is hij wel gecastreerd?
Plaats reactie