Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Ms Maaike »

Ah kijk eens aan, was er ook wel nieuwsgierig naar. :) Wat is het merk van de oude brokjes van Dinky ook alweer?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Prins adult 2 keer zak van 1,5 kilo en daarvoor porta21 adult (die vond ze gelijkwaardig qua smaak want in bakjes naast elkaar at ze ene keer wat van de ene en andere keer at ze liever van de ander, net hoe haar kop stond want ze snuffelde dan aan beide. Bij de Visan eet ze dus alleen de visan brokjes, ook als ze daar meer moeite voor moet doen).
Ik was overgestapt naar de prins omdat die gewoon in winkel verkrijgbaar is. Vond alleen de prijs/kwaliteit verhouding niet super dus toch rond blijven kijken op zooplus en toen kwam deze voorbij. Ben blij dat ik er voor heb gekozen aangezien Dinky deze zoveel lekkerder vind, zijn goedkoper dan prins en samenstelling bevalt mij :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rooz
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2014 08:03
Locatie: Deventer

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rooz »

Goedemorgen allemaal,

In mijn zoektocht naar kwalitatief, goed voer voor mijn 3 heren ben ik al meerdere malen als gast dit topic wezen rondspeuren, heel informatief!

Ik heb besloten me aan te melden omdat ik toch een vraagje had.

Ik wil heel graag de Visan optima gaan proberen, nadat ik het gelezen had van Dinky.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ult/395280
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ult/395281

Ik zie in de samenstelling echter zout staan, ergens in het midden en ik heb hier dus meerdere malen gelezen dat de ingrediënten vermeld staan op hoeveelheid. Dit zou dus betekenen dat er niet heel veel zout in zit?

Samenstelling:
verse kip (40%), Rijst (15%), gedroogd gevogeltevlees (30%,) mais, maisgluten, kippenolie, gist, kippenleverhydrolysaat (5%), bietenpulp, visolie, vis, zout, gedroogd ei, natriumfosfaat, inuline [bron van fructooligosaccharide] (0,1%), mannanoligosaccharide (0,1 %), citrusextracten met een hoog gehalte bioflavonoïde, kaliumchloride, yucca extract.

@Dinky: je laatste bericht is van 17 maart, hoe doet Dinky het nu op dit voer? (ik heb gelezen dat zij de mature versie gebruikt, maar ik heb hier 3 katers met allerlei verschillende leeftijden (11, 3, bijna 1) dus ik wil ze graag allemaal op 1 voer zetten.

Groetjes, Roos
Baasje van Beest, Smokey en Muffin <3
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Hier doet Dinky het goed op de visan optima, heb net een nieuwe zak in huis gehaald. Vooral de drollen lijken wat minder hard :)
Logisch dat jij ze gewoon op één voer wilt hebben ;)
Zou in jou geval ook gewoon voor de adult versie gaan, labels voor oudere katten is grotendeels pure marketing ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sandyd1971 »

Dat merk kon ik nog niet en ik heb toch een hele speurtocht gedaan! Maar deze zijn nieuw zie ik. Ik geef de 2 smaken van TOTW en applaws doorelkaar (Van Canyon River Feline het meeste) Maar deze ga ik zeker ook proberen, bedankt voor de tip :-) Ik ben voor mengen want wat in het ene voer niet zit zit in het andere weer wel (zo denk ik dan!)

En ze krijgen bij mij elke dag een klein handje van Specific Adult FXD als snoepjes dat had ik van de dierenarts gehad toen ze geholpen waren en dat vinden ze lekker. Maar daar zit volgens mij echt veel graan in :-( maarja wij eten ook weleens iets wat niet goed voor ons is!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sandyd1971 »

Maarrr ik zat niet goed in de lijst te kijken, er zit mais in Visán Optima :-( en ik wil toch liever geen granen voeren.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cyamytha »

Ik geef dat FXD nu ook als snoepje of in de verrijkingsdingen. Inderdaad ook zakje meegekregen na castratie.

Momenteel voer ik nog whiskas (domdom ben ik nu ook achter), even zak leegmaken + mengen met nieuwe voer). Ik ga over op Royal Canin Indoor (mits het gegeten wordt natuurlijk).
Voor het natvoer gebruik ik nu (na eerst ook whiskas) Almo Nature. Karel is er weg van en het ziet er uit alsof ik het zo door de salade kan gooien!

Alles met tonijn is voor Karel favoriet momenteel! Maar het natvoer wissel ik qua smaak zo veel mogelijk af, anders heb ik het idee dat het nog niet volledig is.

Karel stinkt alleen al na het alleen switchen van natvoer een stuk minder en zijn ontlastig is steviger :)

Verwacht ook nog meer verbetering wanneer hij van de whiskas af is. Helemaal na alles wat ik hier heb gelezen!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sandyd1971 »

Maar iedereen zegt altijd wel dat whiskas slecht is (en dat geloof ik wel) maar ik heb vroeger een poes gehad en die werd er 17 mee dus het zegt echt niet alles! En ik kan ook mensen die de katten melk met water en brood en af en toe brokjes gaven en die ook heel oud werden. Dus je moet ook maar net geluk hebben met de gezondheid van je kat. Maar ik geloof wel dat gezonde voeding bijdraagt aan een goede gezondheid.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Cyamytha »

Die van mij heeft duidelijk last van zn darmen. Al paar keer net niet diarree en stinken bah.
Zijn inderdaad genoeg katten die er oud op worden (gelukkig, anders was het pas echt rommel geweest).
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Met whiskas is het bekend dat ontlasting meer stinkt ;-)
maar dat zegt natuurlijk niet dat ze er niet oud op kunnen worden want ik geloof best dat alle voedingstoffen erin zitten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rooz
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2014 08:03
Locatie: Deventer

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rooz »

Hier dus ook een oud whiskas gebruiker, hoewel mijn oudste het er prima op doet had ergens toen hij 2 was blaasgruis, overgegaan op whiskas en toen nooit meer terug gekomen) (wel stinken inderdaad) is de jongste er spontaan allergisch voor (diarree...!) dus ik heb ze met zn allen op CaroCat gezet nadat ik daar ook veel goeds over gelezen had hier. Helaas werkt dit voor mijn middelste weer helemaal niet, want die heeft nu net een gevalletje blaasgruis achter de rug. Ik ben nog steeds zoekende dus naar iets wat voor alle 3 werkt, waaronder dus mijn Muffin's (de jongste xD) gevoelige spijsvertering.

Ik wil ze wel graag natvoer blijven geven, ze krijgen nu met zn 3en 1 gedeeld zakje whiskas, maar ik heb ook veel goeds gelezen over Almo dus ik denk inderdaad dat ik die er bij ga proberen en de whiskas nu maar gewoon helemaal buiten de deur hou.

Het is echt een heleboel zoeken naar voer wat bij jou als baasje, en bij je dieren aansluit. Gewoon uitproberen lijkt het beste.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn heertjes het gaan doen op dit nieuwe voer, ik heb net meteen 2 zakken besteld, 1 met kip en 1 met zalm.

@ Dinky: ook ergens hier gelezen 'katten in het wild wachten ook niet op een light muis etc', heeft me wel aan het denken gezet. De jongste heeft alleen de eerste weken junior brokjes gehad omdat die makkelijker te kauwen waren, hij begon zelf spontaan aan de adult brokjes. En de oudste aan de junior versie :p
Baasje van Beest, Smokey en Muffin <3
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Hihi nee light muis bestaat inderdaad niet, maar in de natuur moeten ze wel bewegen om hem te vangen en wordt het niet op een bordje klaargezet. Maar dat is onderdeel voedsel verrijking ;-)

@Ankie: klinkt alsof almo er inderdaad zo uitziet als schesir ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Jantina »

Ik meng nu hills met Visan Optima. Nog even bedenken of ik straks nog blijf mengen of een voer ga geven. Ben verder wel tevreden over de Visan.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
paasnini

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door paasnini »

Ze zijn hier dol op de Visan Optima Zalm maar tot mijn verbazing spuugt de een na de ander haarballen. Ben daarom de Purizon kip/vis aan het proberen, jammer dat het hele kleine korrels zijn maar ze vinden het heerlijk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

labels voor oudere katten is grotendeels pure marketing ;)
dat is soms zo
maar als je de ingredienten van senior en adult naast elkaar zet dan zie je bij sommige merken bij senior veel lager fosfor, natrium en zeker ook eiwit..
dus verschilt het inhoudelijk zeker wel en het is soms daardoor ook duurder .. ;-)

hier krijgen ze preventief ( :pdtold: broertjes moeten nog 5 worden..) vrijwel altijd de senior versie ergens van en bij Hill's nature's best kun je bij de ingredienten-opsommingen goed zien waar de verschillen zitten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie