Sterkte hoor!
Hoi Eva,WoodydeKat schreef:Beste Yana,
Schimmel/ Ringworm komt best vaak voor bij katten.
Het heeft niet veel te maken met de hygiene.
Ringworm is een Zoonose en is overdraagbaar van mens tot dier en andersom. Heb je nog meer katten? Of heb je er zelf ook last van?
Het beste kun je naar de dierenarts gaan en een injectie halen tegen de schimmel om het van binnenuit te bestrijden. Dat werkt vaak goed.
Heb je Ectodex al geprobeert?
Ik wens je er veel succes mee!
Groetjes Eva
En een kopje van Woody![]()
Nou eeh ik hoor ergere verhalen,dat je het BESLIST NIET MOET GEBRUIKEN,NOOITShaz schreef:Ik behandel mijn 2 nieuwe katten op het moment ook met Imaverol. Dat is een stroperig goedje dat je zelf moet mengen met water 1:50 Daar moet je ze 4 maal mee behandelen met elke keer 3/4 dagen er tussen. We hebben ze nu net voor de tweede keer gewassen en ik merk op het moment nog niks, ik zag bij Yoran zelfs een nieuwe plek
Als je dit puur op de huid doet is het inderdaad heel agressief maar aangelengd niet meer.
Ik heb met Yogi alle katten met Program behandeld en dat werkt goed voor inwendige schimmels. Zo had Yogi last van diaree door de schimmel en dat was na de kuur meteen over. Voor het uitwendige zal je ze inderdaad moeten wassen.
Emma Boom schreef:Ik vind het een beetje lastig dat er nu op twee verschillende plekken over schimmelbehandeling wordt gesproken. Zo loopt de informatie niet erg synchroon.
Trouwens, ik heb van geen enkele da gehoord dat Imaverol schadelijk is hoor, dus ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik vind het gewoon vervelend om de dieren ermee te wassen vanwege de stress en het plakken van de vacht.