Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Die is ouder dan Polly. En ik vind hem zelf een beetje eng! En Tilburg is best ver, ik woon in enschede. Maar ik blijf zoeken en hou jullie op de hoogte!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Anne »

heb je al op http://www.ikzoekbaas.nl gekeken?
Daar kun je de leeftijd selecteren en zelfs je postcode invoeren
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja, kijk ik ook elke dag op! Vandaag voor controle bij dierenarts geweest; ze is allergisch voor het hechtdraad, dus de wond is gezwollen. Duurt een maand zei de dierenarts. Ook deze dierenarts zei dat ik over een maand een kitten zou kunnen introduceren. Heb ik nog mooi even de tijd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Yuna had ook een reactie op de hechtdraad. Eerst was het een hard knobbeltje en later kwam er pus uit. Zij heeft een week antibiotica gehad en daarna was het beter. Daarna had ze wel een oogontsteking maar ik weet niet of dat verband met elkaar had.

Ik heb Bono en Yuna ook via ikzoekbaas gevonden. Over een maand is prima maar hou de site maar wel goed in de gaten. Als je n.l. wat tegenkomt kun je natuurlijk ook afspreken hem/haar op te halen na je vakantie.

Ik hoop dat de wond van Polly snel beter wordt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Anne »

He bah, beterschap voor Polly!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ik maak me nu toch een beetje zorgen. De wond wijkt iets meer en er komt een beetje prut uit. De bult lijkt ook veel groter. Verdorie. Nu dit weer. Kijk morgen nog een keer en anders maar weer de dierenarts bellen.... :-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Had je wel antibiotica meegekregen nadat bepaald was dat ze een allergische reactie had op de hechtdraad. Bij Yuna kwam er na 2,5 week ook pus uit (terwijl de wond alleen een behoorlijk harde bobbel was daarvoor). Komt maar heel af en toe voor werd mij verzekerd. (schijnbaar komt het dus toch wel wat vaker voor)

Maar zeker als dit al na 4 dagen is lijkt mij een AB kuur toch onvermijdelijk.
Zeker als er pus uit komt gewoon de DA bellen.
(zit volgens mij zelfs gewoon bij de castratie-prijs in als "nazorg", bij Yuna in ieder geval wel)

Kan ze er eigenlijk aan likken of heeft ze nog 24/7 het rompertje aan?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ze kan er aan likken, rompertje is al uit. Nee geen antibiotica meegekregen. Het was gisteren ook alleen maar een bobbel. Vandaag is hij viezer. Zucht....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5503
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

volgens mij kregen bij mij de poesjes uit voorzorg een AB kuurtje mee, alleen de katers niet omdat dat relatief een kleine ingreep is. (knippen, plakken klaar.)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ze heeft wel een prik antibiotica gehad ten tijde van de castratie. Vandaag ziet de wond er al weer rustiger uit. Ik kijk het nog even aan. Het beestje is ook heel speels, eet goed, drinkt goed, gaat naar het toilet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5503
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Een echte prinses dus Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja dat is ze!
Vanochtend zat er weer een beetje bloed met wondvocht op de handdoek waar ze op slaapt. Ik zie nu geen viezigheid meer. Ik kijk het nog even aan.

Graag nog even jullie advies: aanstaande zondag gaan we kijken naar een kitten-katertje (BKH met stamboom) a 650 euro, die geboren is op 4-1-2017. Het is een hele mooi tabby grijs/zwart. Hij zou pas eind maart opgehaald kunnen worden. Polly zou dan 9 maanden zijn. Denken jullie dat ik er goed aan doe om een 13 weken oude kater-kitten bij een 9 maanden oude poes-kitten te zetten? Of kan ik toch beter op zoek gaan naar een oudere kitten? Ik heb wel een goed gevoel bij de cattery. De dieren krijgen een gezondheidsverklaring en boekje mee, een kittenpakket en zijn ontwormd en ontvlooid (en dan nu ook echt). Verder wilde ik mijn indruk zondag nog even afwachten. Het goede nieuws is dat mijn vriend mee gaat kijken (krijgen we commitment van).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Mijn mening - als je een goed gevoel krijgt zondag bij de gehele huisvesting, de fokkers en het kitten dan kun je dat prima doen. 13 weken bij 9 maanden zou goed moeten gaan. (al heb je uiteraard geen garanties of iets een goed duo wordt) Zal even een weekje grom en blaaswerk worden, maar dat went over het algemeen snel aan elkaar.

Ik zou ze dan ook meteen bij elkaar zetten, niet het jonkie apart op een kamer. Zeker als je erbij bent. Bij twijfel eventueel de nachten en als je weg bent wel scheiden.

Geuren uitwisselen werkt goed, om en om borstelen met zelfde kam of borstel b.v.
wat ik b.v. doe als ik een nieuw kitten haal is een pluche beest een paar dagen onder mijn trui en 's nacht onder mijn pon. Zodat hij flink naar mij ruikt. En dat ding doe ik dat in de vervoersmand als ik het kitten haal. Kitten er nog even mee inwrijven eventueel. Dan ruikt hij vertrouwd voor de 9 maanden poes.

En ik zou adviseren hem met 6 maanden te castreren, zodat hij niet onder invloed van hormonen de poes gaat domineren en belagen. Als je dat voor bent heb je veel meer kans op een goede band.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

13 weken vanaf 4 januari is 5 april :D
Die laatste paar weekjes in het nest zijn van groot belang.
Zeker als niet het hele nest al uitgevlogen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5503
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Wat dinie zegt. Ga op je gevoel af zondag. Qua leeftijd moet prima kunnen. Guusje en gijs waren al ouder toen odie erbij kwam. Oh Jee een klein beertje. Hoe ga je dat weerstaan Hi Hi Hi ben benieuwd hoe je vriend reageert. Kan hij zo'n klein knuffel beertje aan Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie