Egyptische Mau

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

@Rik : ik had haar al door middel van Facetime over de streep getrokken verleden week :-P

En ik heb Marianne vandaag ook de aanbetaling laten doen :lol: :lol:

Ciao,
Eirk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding

Afgaande op de foto's zou je misschien zeggen dat Oscar een rustige kitten is - maar niets is minder waar...
Hopelijk verliest hij nog wel wat wilde haren voordat hij z'n opwachting maakt op de Liskeshoeve ;-)
In ieder geval moeten we wel zorgen voor wat speelmogelijkheden voor de jonge wildebrassen. Zo'n grote schuinstaande koker vind Oscar prachtig, om zowel naar beneden roetsjen als naar boven klauteren:

Afbeelding

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Egyptische Mau

Bericht door Adriana »

ik heb op een achterwand (waar een kast achter zit) een IKEA sisal/cocos vloerkleed (140 x 240) verticaal aan een rail opgehangen. kleed komt van IKEA en ik ben aan mijn tweede exemplaar bezig.
mijn bengels scherpen hun nagels eraan, klimmen erin en klimmen ook weer naar beneden, springen erin om mijn neus op het juiste niveau te begroeten als ik langsloop en ze gebruiken het als keerpunt bij tikkertje spelen en door het huis heen racen.
kan je er wel een foto van sturen en inderdaad.. droef/droef.. alle foto's zijn uit mijn fotoalbum verdwenen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Das een grote lege toiletrol. Of Oscar is de grootte van een vlo :lol:

Ben benieuwd waar die vandaan komen. Want daar kun je ook wel wat leuks mee bouwen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Egyptische Mau

Bericht door Adriana »

dat is een binnenrol voor tapijt en je kunt bij grotere winkels waar ze vloerbedekking/tapijt aan de meter verkopen, deze rollen waarschijnlijk wel gratis krijgen.
weet niet of het past in de interieurstijl van de liskeshoeve, hi hi hi..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Adriana schreef:weet niet of het past in de interieurstijl van de liskeshoeve, hi hi hi..
Ach, 2 of 3 aan elkaar om op de zoldertrap langs de kant vast te maken zodat ze daardoorheen naar boven kunnen sjezen kan natuurlijk altijd :) Paar gaten aan de bovenkant voor kiekeboe en ik denk dat ze er wel lol aan kunnen beleven.

Voor beneden in het interieur zouden de grote doorzichtig plastic buizen niet misstaan. Die zag ik ook, al googelend. Alleen die zijn wat prijzig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jun 2016 23:14

Re: Egyptische Mau

Bericht door dex »

o gut wat een drupke!!
De natuur kent rare wegen...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Da's wel een goeie tip: zo'n cocos/sisal vloerkleed verticaal ophangen. Spaart waarschijnlijk de dure gordijnen... En ik ga op zoek naar zo'n koker - doorzichtig is inderdaad niet te betalen, maar pvc is niet zo duur. Want zou de diameter moeten zijn? 10, 12 cm?

Groet,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Ik zat eerst naar 25cm doorsnee te kijken (en dan is transparant niet te betalen omdat het volgens mij bedoeld is voor gas of iets onder druk). 11 of 12 zou je moeten kijken hoelang ze er nog door kunnen. Want ze groeien natuurlijk hard.

(Vandaar dat ik dacht dat die vloerbedekking-kokers, waar vloerbedekking opgerold zit, te klein zou zijn)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Egyptische Mau

Bericht door Sifra »

Kunststof lijkt mij te glad. Daardoor kunnen ze zeker niet omhoog klimmen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Egyptische Mau

Bericht door Rik »

Nee, dat denk ik ook. De kunststof zou meer voor plat in de woonkamer zijn (design). Maar daar heb je dus ook al veel goedkopere flexibel plastic/nylon tunnels speciaal voor katten voor. Naar de zolder over de trap zou die kartonnen prefect kunnen zijn. Ik neem aan dat ze met de nageltjes lekker ver kunnen komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Hierbij de info van de fokster:

We hadden die via Jaap zijn werk. Daar zat linoleum of skai omheen gerold.
Je kunt ze volgens mij gewoon krijgen bij tapijtzaken, zoals kwantum.
Het is leuk spul in mee te spelen. Jaap heeft aan de onderkant met een zaag allemaal insneden gemaakt. Daardoor hebben de katjes houvast en kunnen ze makkelijk naar boven en beneden zonder uitglijden.
Zelfs de moeders gaan er af en toe doorheen als de kleintjes aan het rennen zijn.


Nou, dat weten we dan ook weer.
Op naar kwantum!
Erik
Dorien66

Re: Egyptische Mau

Bericht door Dorien66 »

Tof dat die fokster je zoveel info geeft. En dat inzagen lijkt me een goed plan. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat Erik ;-)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Egyptische Mau

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding

We denken er ook hard over om zo'n catswheel aan te schaffen voor die kleine doerakken (dure dingen trouwens....), en ook in de buitenren zal ik het wat spannender moeten maken met wat speeltoestellen.

Marianne: "We hebben nu besloten ons gezin uit te breiden, en dan pakken we het ook goed aan!"

Groetjes,
Erik (hoofd personeelsdienst)

en ook de hartelijke groeten van Oscar:
Afbeelding
kittentjes

Re: Egyptische Mau

Bericht door kittentjes »

Echt onwijs lief die foto's wat een mooie kat zeg.
Plaats reactie