Advies over twee katers van zes maanden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

dat kaalscheren valt wel mee hoor is zo gebeurt....als dat de oplossing zal zijn, moet je die met beide handen aangrijpen...hier zitten mijn persjes ook soms zo in de klit dat ik ze ook wel scheer....groeit heel mooi en snel weer aan..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

van het kaalscheren hadden haar katten totaal geen last, ze kwamen dan ook niet buiten.
als je je katjes wilt houden zou ik absoluut voor vergoesding van alle kosten aankloppen bij het adres waar ze vandaan komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Chiquita98 »

Als kaal scheren DE oplossing blijkt dan zou ik dit meteen doen.
Ik zou ook het pension om vergoeding vragen en zeker gebruik maken van de second opinion. Succes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Moet je ze dan vervolgens niet altijd gaan trimmen?? En dat kost ook geld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

nee, mijn collega heeft ze bij de DA laten kaalscheren. toen hebben ze een bad gehad volgens mij en moest ze dagelijks iets van lotion opsmeren. toen de haren waren teruggegroeid waren ze van de schimmel af. doordat de haren weg waren kon de huid veel beter worden behandeld. zij heeft dus maanden gewacht hiermee en had achteraf spijt dat ze dit niet eerder had gedaan. voorgaande behandelingen pakten niet voldoende omdat het haar in de weg zat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Shimbalaya

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Shimbalaya »

Lees ook dit artikel eens en dan klikken op "De behandeling van besmette dieren."

http://www.licg.nl/128/praktisch/kat/ge ... e-kat.html

Daar staat ook duidelijk uitgelegd hoe te handelen als je kat geschoren moet worden, dit kan inderdaad het beste bij de DA worden gedaan zoals Wendy al aangaf.
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ja, ik ben bekend met dit artikel! Dit is ook een goed artikel maar buiten het kaalscheren om staan er ook nog andere adviezen die ik zwaar vind daar ik het afgelopen half jaar al van alles heb gedaan.
Ik hoop dat het advies van deze dierenarts meevalt. Zucht.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

je kunt deze adviezen ook meenenem naar de DA en samen bespreken.
heb je al actie ondernomen naar het pension waar ze vandaan komen voor vergoeding?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door kansarmedieren »

Het vervelende van schimmel is dat je nooit kan bewijzen dat de katten het al hadden voordat ze bij jouw zijn gekomen. Als je de volgende dag gelijk naar de dierenarts was gegaan en die had de diagnose gesteld dan had het gekund maar omdat er week tussen de verhuizing en je bezoek aan de dierenarts ligt wordt dit heel moeilijk. De kans zit er wel in dat ze in de opvang een drager hebben zitten dus die heeft geen symptomen maar kan een andere kat wel besmetten. Door de verhuizing en alle veranderingen hebben de katten stress gekregen en daardoor verminderde weerstand en toen kreeg de schimmel de kans om toe te slaan. Het is ook wel verstandig om de weerstand van de katten op te peppen met bv echinaforce tabletten.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door kansarmedieren »

En alleen kaal scheren helpt niet dan zal de kat toch nog gewassen moeten worden en elke keer in een schone ruimte gezet moeten worden.
Shimbalaya

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Shimbalaya »

nellebel schreef: ik vind dat het pension jou tegemoet moet komen. zij hebben jouw schimmlekatjes gegeven. terugbrengen is dan voor hun net zo duur want dan moeten zij de behandeling gaan doen.(neem aan dat ze ze niet laten inslapen dan)
Bestaat dan werkelijk de kans dat ze de katjes laten inslapen alleen maar omdat ze schimmel hebben?
Zouden ze zoiets doen alleen maar om geen onkosten te hebben of angst dat de hele boel straks besmet is? Het zal toch niet? :-(
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

zal het heel hard zeggen maar ja dat gebeurd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Dinky »

Ik zou zeggen dat het inderdaad een mogelijkheid is dat ze daarom ingeslapen zullen worden. Naast de hoge kosten ook het besmettingsgevaar binnen de opvang...

Bij mijn asiel was er trouwens de eerste 2 weken medische nazorg. Loulou kreeg na een paar dagen niesziekte maar viel dus onder de 'garantie', ook na die twee weken omdat de behandeling in die eerste twee weken was gestart.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Gisteravond naar DA geweest voor een second opinion op kosten van de kattenopvang van Maria Polman, heel netjes! Deze DA vertelde mij dat er inderdaad heel schrikkerig over schimmel wordt gedaan maar mijn katjes hebben geen plekjes alleen ik heb wel een paar plekjes gehad en de test was positief. Hij heeft voorgesteld een maand lang twee maal daags 3/4 tabll grisoral en dan hebben ze het zeker niet meer. Tabll met iets vettigs toedienen. Ik gs dit nu dus doen en dan zie ik wel. Ik maak mezelf ook helemaal gek met alle verhalen.
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

De katjes afmaken doen ze zeer zeker niet!
Plaats reactie