Standaard geen koopovereenkomst?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Chiquita98 »

Ik laat het bij de fokker doen, omdat Bruno hier toch in de afgesloten tuin rond gaat lopen op den duur(benieuwd hoe lang ik het tegen kan houden). Ach zo'n chipje is met een paar seconden gezet....zou het ook gelijk met castratie doen, maar denk dat Elly dat zelf ook wel bedacht heeft ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door BillyJean »

Taffy is vanmiddag gechipt, vond het een veilig idee, hij gaf geen krimp. Vond het interessant bij de DA.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ik ga vanmiddag weer met Noodle naar de dierenarts. Hij is zo enorm op Flo aan het springen, dat het echt niet houdbaar is. Ze gaan hem helemaal onderzoeken, en als hij gezond genoeg wordt verklaard, mag hij morgen gecastreerd worden. Dus dan moet ik daar nog goed over praten. Wat voor vorm van verdoving, wat zijn de risico's? Wat zijn de mogelijk verhoogde risico's nu? etc etc. Ik vind het enorm spannend, en niet op een positieve manier.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Adriana »

t is altijd eng maar katercastraties zijn redelijk lichte ingrepen want ze hoeven niet in het lijf zelf.. beetje goeie en veilige pijnstiller mee en eerste avond beetje bloederig (sorry!) maar wordt vanzelf schoongelikt en schoongehouden.. dus niet naar kijken! het herstelt heel snel..

het meest belangrijke punt is hoeveel verdoving per dat gewicht en dat gaat nog wel eens niet goed.. want dieren reageren blijkbaar redelijk individueel op verdovingsspul.. dat wil zeggen dat heb ik nu met een paar katten verschillend meegemaakt en met de broertjes paar jaar geleden ook weer.. ingreep duurt te kort voor gasnarcose, denk ik.. wordt ook niet gehecht, dacht ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Brittenbolletje »

Vraag in ieder geval om een gasnarcose die zijn het meest "veilige". Gelukkig doen de meeste dierenartsen het ook zo. Het is ene ingreep van maar 15 minuten of zo... gelukkig niet zo lang.
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Adriana:
Ik had van het weekend al even overlegd met de assistente, en die zei dat ze ook met gasnarcose konden werken. Zij had het eventueel ook over mogelijk een slaapmiddel om hem onder te houden, en dan plaatselijk verdoofd worden, geloof ik. Dan konden ze met minder verdoving toe, en het was minder belastend voor hem. Ik weet het ook niet precies. Maar ik neem jouw info gewoon mee, en ga daar ook naar vragen.

Brittenbolletje:
Dat wil ik inderdaad gaan doen ja. Was ik hier al vaker tegengekomen. Gelukkig gaf de assistente aan dat dat ook wel kon.



Oh god, mijn afspraak vanmiddag is om 15.45 en ik ben nu al aan het stressen erom. Brr.
Renatevanderveer

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Renatevanderveer »

Heel veel succes met Noodle! Wij duimen voor hem!
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Dankjewel! Ik laat wel weten wat de DA vandaag van hem vindt. Sowieso fijn dat we moeten gaan, naast zijn luchtwegen en keel controleert ze ook meteen weer zijn oortjes.
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Zo, daar was ik weer. Noodle weegt inmiddels 3.7 kilo. Dat is ruim een kilo meer dan drie weken terug. We zijn nu ook drie weken met de AB bezig. Toeval dat hij nu ineens zo hard aankomt? Wie zal het zeggen...
De castratie staat gepland voor woensdagochtend. Spannend. Noodle weet nog van niks. Hij is vooral boos nu, wilde niet in zijn kooitje. Binnenkort maar vragen of hij ook in tuig mag komen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Ikey »

Spannend voor woensdagochtend :) Komt vast allemaal goed :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Ms Maaike »

Wat fijn dat het op zo'n korte termijn mogelijk is. :) Noodle zal woensdag ook wel chagrijnig zijn :-P maar het is voor een goed doel. :) Hoe gaat het met Flo? Wel een beetje off-topic eigenlijk, maar goed. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ja haha, chagrijnige kleine prins loopt hier nu rond. Ben benieuwd hoe hij woensdag is. Hij is heel erg van het schoonmaken en wassen, en hij eet alles, dus voor de zekerheid krijgt hij een mooi kraagje mee. Zal hij wel niks vinden. :-P

Met Flo gaat het goed! Ze is wat afgevallen, wat zeker geen kwaad kon, en ziet er nu prachtig uit. De afgelopen tijd had ze wat last van roos, leek het bijna. Maar goed, dat kan aan het weer liggen. Nu is dat ook weer over. Ze wordt alleen wel boos op Noodle nu, maar dat is ook niet gek, gezien zijn gedrag met bespringen enzo. En elke avond en ochtend knuffelt ze fijn bij ons in bed. Daar geniet ze geloof ik echt van, ze sabbelt het halve dekbed onder. ;)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door eveline1982 »

Beer heeft een gasnarcose gekregen en was echt wakker toen ik hem ophaalde! Thuis een paar uurtjes geslapen en toen moest ik hem alweer rustig houden, meneer sprong overal op en rende met de kittens die er toen waren! Geen bloederige taferelen hier, keurig wondje, netjes gehecht van binnen uit en bloedvrij. Hij had een pijnstiller gekregen die 24 uur werkte en mocht hem eventueel een pijnstiller na die tijd geven, maar heb niks aan pijn gemerkt bij hem. Veel succes met hem bij de dierenarts :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ah, ja onze DA zei dat hij niet gehecht zal worden. Maakt me weinig uit, als het maar goed dichtgroeit. ;) Hij krijgt inderdaad ook pijnstilling voor 24 uur, en daarna eventueel bijgeven. Maar het komt vast helemaal goed. Ik heb er gewoon wat moeite mee, vind het eng en spannend. ;)
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Morgenochtend is het zover. Noodle mag vanaf 22.00 vanavond niet meer eten en dat vindt hij duidelijk niet prettig. Het is lastig, maar het is voor zijn eigen bestwil. Hij heeft wel een aantal bakjes met lekker vers water en wat bakjes met water dat er al een dagje staat. Soms vindt hij dat water lekkerder.
Ik ben erg benieuwd en een beetje zenuwachtig. Nou ja, morgen om deze tijd zit het er allemaal op. Ik ben erg benieuwd!
Plaats reactie