Wel of niet naar buiten??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door castratenkoor »

Wel of niet naar buiten - er is net weer een dramatisch slachtoffer-verhaal geplaatst.
Kijk - en dat is nou net wat ik bedoel.

Manon3 ik begrijp niet wat je relaas te maken heeft met de kwestie - wel of niet naar buiten.
Iedere kat is anders, dat is zeker, maar ik snap de clou voor dit topic niet.
Ik heb vanaf 1980 katten. Ik reken mijn jeugd niet mee.
Maar dat heeft verder weinig te maken met het gevaar van loslopen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door manon3 »

Dinie,ik bedoelde jou ook niet toen ik het had over de ervaringsdeskundige.
Mijn relaas is inderdaad off-topic,daar heb je gelijk in.
Ik haakte in op de opmerkingen die hier zijn gemaakt door iemand die denkt jarenlange "ervaring" te hebben en dus denkt te weten wat het beste is voor haar kat.En dus op grond daarvan misschien ook heeft besloten dat het goed is om de kat naar buiten te laten.
Maar ik ben inderdaad misschien niet al te duidelijk geweest met het overbrengen van mijn standpunt.
Nu ik het hele topic nog 'ns opnieuw heb teruggelezen kan ik je reactie begrijpen.
En mijn mening over het wel of niet buiten laten die had ik hier al eerder gegeven.
Laatst gewijzigd door manon3 op 17 apr 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door anita_r »

Castratenkoor: ik heb het gelezen en kreeg gewoon een benauwd gevoel. Ik moet er niet aan denken om één of allebei te moeten missen en zeker niet op zo'n manier! Ben blij met mn keuze
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Adriana »

en tja, wat ik dan zo vreemd vind is dat van baasjeLouis tijdens de afgelopen 14 kattenjaren er éen kat is weggelopen en de volgende tot twee keer toe is aangereden door een auto en de tweede keer was het fataal.
en dan nog beweert dat ze het een volgende keer weer net zo zou doen..
en in een ander bericht is het ongezond als een katzel binnen gehouden wordt.. zonder onderbouwing overigens en zonder opsomming van klachten veroorzaakt door het huisarrest.
het lijkt me dat je van een kat die tijden buiten zwalkt geen plezier hebt als huisdier en ik vraag me af of het dier er zelf nou zoveel lol van heeft. missch geldt dat voor een ondernemende solokat die thuis veel alleen is en zich te pletter verveelt..
maar ik weet niet beter of katten stellen menselijke aanwezigheid erg op prijs..
Laatst gewijzigd door Adriana op 17 apr 2012 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door manon3 »

Adriana,daar stond ik zelf ook versteld van dat Sanne zei dat ze het de volgende keer weer hetzelfde zou doen.
Daar kom ik echt met m'n verstand niet bij.
En dan nog durven zeggen dat andere mensen al 20 jaar verkeerd met hun dieren omgaan.Wie gaat er nu werkelijk verkeerd met dieren om vraag ik mij af??
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

Ik hou best van discussiëren hoor maar waren we nou nog niet klaar.

@Manon ben je nou serieus of heb je echt niks anders te doen met je tijd?
@Adriana Het dier had er ontzettend veel plezier in. Kwam en ging overdag wanneer hij wilde en sliep 's avonds op mijn voeteneind. Dus ja hij stelde menselijke aanwezigheid enorm op prijs.

Iedere kat en ieder mens is anders en iedereen moet lekker zelf weten hoe hij/zij met zijn dieren omgaat.

Basispunten:

- wat een kat niet kent mist ie niet dus op die manier lijkt mij de situatie van bijvoorbeeld castratenkoor perfect
- Katten alleen binnen houden lijkt MIJ ongezond alsnog moet iedereen het lekker zelf weten

Is het zo moeilijk om te accepteren dat iemand anders denkt dan jullie?

de opmerking over 20 jaar verkeerd omgaan met je katten, troep voeren en een dierenbeul zijn waren een vorm van ongenuanceerd spreken (waar puksji mij van beschuldigde) Als je mijn vorige reacties hier en bij andere topics had gelezen had je geweten dat dit sarcasme was en niet mijn daadwerkelijke mening over puksji. Ik heb geen mening over hoe zij met haar dieren omgaat, ik ken haar niet.

Ik vind het jammer dat een normale discussie voeren hier niet mogelijk is. Zelfs als ik aangeef dat het een persoonlijke kwestie is blijft men er over bezig. Mogen mensen niet anders denken?
manon3

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door manon3 »

Wat een belachelijke opmerking van jouw kant zeg!!
Ik ben zeker serieus,dacht je dat ik grapjes maak over katten die buitenkomen en overhoop gereden worden??
Ik begrijp niet dat iemand wiens katten zijn doodgereden het de volgende keer weer op dezelfde manier zou doen.

En spreek jij jezelf niet behoorlijk tegen?
Je zegt nu zelf: Wat een kat niet kent mist ie niet.
Dus waarom heb jij Louis aan het buitenleven laten wennen terwijl ie eerst een binnenkat was?
En hem dus bewust blootstelt aan onnodige risico's?

En ik bepaal zelf wel wat ik doe met mijn tijd.
En ik zie in de tussentijd dat jij je bericht veranderd hebt.
Laatst gewijzigd door manon3 op 17 apr 2012 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door jennli »

Tja als je het over het welzijn van dieren hebt...... Die van Dinie en Adriana komen overigens beschermd in de buitenlucht dus het binnenverhaal is relatief. Ik ken hun katten en die ogen werkelijk happy, stressvrij. Ik hou ook niet van het Russische roulette verhaal van katten "vrij" buiten. Net als kleine kinderen genieten ze er ongetwijfeld van, maar zijn ze onvoldoende in staat in te schatten wat de gevaren zijn. Omdat er met name bij katten erg onverschillig mee omgegaan wordt, heeft dit vaak al op jongere leeftijd de dood tot gevolg.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door anita_r »

Ik
Livewithlouis schreef:Is het zo moeilijk om te accepteren dat iemand anders denkt dan jullie?
Ik accepteer je keuze zeker wel!! Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en wat in jouw ogen goed is voor je kat of hond etc.
Ik denk alleen niet, dat als er al eens één of meerdere katten van mij gesneuveld zouden zijn in het verkeer, ik dat nog een keer wil meemaken. In dat opzicht kan ik de opmerking van Adriana en Manon, dat zij het ongelofelijk vinden dat je het net weer zo zou doen, ook wel begrijpen.

Ach over alles is wel wat te zeggen...

Wat mijn topic wel niet teweeg heeft gebracht :icon_shifty:
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

Ik geloof ook dat de katten van castratenkoor en adriana gelukkig zijn ik heb nooit gezegd dat een buitenren niet goed zou zijn.

Ik heb gezegd dat ik persoonlijk vind dat vrij buitenlopen ALS je situatie dat toelaat beter is. Dat vind ik. Is een mening. Niemand anders hoeft dat te vinden.
En ik ben het helemaal met je een jennli dat je voorzichtig moet zijn met jonge katten.

@Manon ja ik ga oprecht denken dat je niet serieus bent. Want je volgende vragen geven weer aan dat je niet goed hebt gelezen. Ik heb al meerdere keren in dit topic en bij andere topics gezegd dat het niet zielig is om een kat die NOOIT buiten is geweest niet buiten te laten.
en WHAHA Louis loopt aan de riem!!!! Welke risico's als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

Hey Anita,

Tja ik heb daar ook lang over nagedacht. Voor mij persoonlijk wegen de voordelen van het buitenleven voor een kat veel zwaarder dan de nadelen. Daarom denk ik ook dat in de meeste gevallen een buitenren de beste situatie is. Maar Mijn vorige kat was de enige van onze 14 katten die is overleden door een aanrijding. En die fatale aanrijding kwam doordat de overbuurjongen vuurwerk aan het afsteken was. Normaal hield ik hem altijd binnen rond de feestdagen, maar ik was niet thuis die periode. De oppas (die ik overigens oprecht nergens de schuld van geef/heb gegeven) heeft m laten ontsnappen. Zo is het gekomen.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door puksji »

Manon, jij moet ook leescursusje volgen!
Gaan we gezellig samen!

Edit: tekst gewijzigd, wegens slechte spelling
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

haha dat vind ik dan wel weer humor ;)
manon3

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door manon3 »

Je geeft geen antwoord op mijn vraag: Waarom zou je de volgende keer weer opnieuw je kat buiten laten terwijl je bij voorbaat weet dat ie dan overhoop wordt gereden?Want jij zegt dat je het de volgende keer weer opnieuw zo zou doen.

En ja, ik weet dat je kat aan de riem loopt in de stad.
Maar je hebt zelf gezegd dat Louis op het platteland los loopt en jij erachteraan.Terwijl er aan de andere kant een snelweg ligt.
Ik hoop van harte dat Louis nooit de verkeerde kant uitrent en dat ie altijd netjes terugkomt als jij hem roept.
Want jij schijnt niet te beseffen dat dit ook fout kan aflopen.
Hoe goed dat jij ook meent Louis te hebben getraind hierin.
Cerna

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Cerna »

Goh, wat ben ik blij dat ik dit topic gemist heb!

Ik zei dit.........jij zei dat..........Ik hou ook van discussiëren, maar dit is elkaar vangen op woorden die niet zo zijn gezegd of niet zo zijn bedoeld. Dit is vooral slecht lezen! En geen discussie meer, maar gelijk willen hebben.

Met verbazing heb ik dit hele onderwerp gelezen en zag de koppen in gedachte steeds roder worden. :-(
Kom, laten we het gezellig houden!

Ik zie dat terwijl ik dit schrijf, het nog lekker even verder gaat. Ruzie ze.......ik ga naar de Rijdende Rechter kijken, ook Holland op z'n smalst. :lol:
Plaats reactie