Hoi,
Ik ben bang dat dit een lang verhaal wordt maar bear with me!
Mijn vraag is iets anders maar gaat ook over het naar buiten laten van mijn kat.
Puck is al 5 jaar een binnenkat (ik heb altijd in een flat gewoond) Alleen als ze bij m'n ouders logeerde mocht ze aan een tuigje naar buiten, want die wonen in een huis met tuin. Ze vindt buiten zijn erg leuk, alleen zit die lijn haar weleens dwars.
Nu is het zo dat ikzelf binnenkort vertrek naar het buitenland en met een bloedend hart mijn Puck moet achterlaten

. Mijn ouders willen haar wel in huis, maar ze willen graag dat ze naar buiten kan, zonder tuigje...
Eergister was het zover, met adreskoker en belletje naar buiten. Mijn moeder was thuis, het regende een beetje dus niet echt aantrekkelijk voor Puck om lang buiten te blijven, en heeft haar een halfuur in de gaten gehouden . Ze ging de tuin rond en bleef in de buurt van het hok waar mijn moeder stond, tot ze haar oppakte en mee naar binnen nam
Dus dat ging goed,
Gister daarentegen had ze de guit te pakken en liep zonder blikken of blozen de tuin uit. Ik stierf duizend doden. Ben haar nadat ik haar had geroepen (dat hielp niks natuurlijk) achterna gegaan en heb haar uit de tuin van een paar huizen verderop geplukt en met tranen van angst teruggebracht naar binnen.
Puck weet niks van straten, auto's. Ze kent de tuin natuurlijk, maar hoe weet ze nou dat ze terug moet komen naar het huis van m'n ouders???
Mijn moeder is ervan overtuigt dat Puck zelf heus de weg wel weet. Maar het is een angsthaas. Als ze nou ergens van schrikt en de verkeerde kant op vlucht??? Ze heeft ook nog nooit, sloten en vaarten gezien...weet zij veel dat ze niet op water kan lopen.
Ik weet het niet meer. Ik vind het moeilijk haar bijvoorbeeld door anderen te laten adopteren die haar wel binnenhouden, want ze voelt zich wel thuis bij m'n vader en moeder en zo blijft ze ook een beetje van mij.
Weet iemand tips, ervaringen. Het is natuurlijk moeilijke de ideale tip te geven aangezien elke situatie en poes

natuurlijk anders is.
Alvast bedankt!
Esther