Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Ben hier ook begonnen met oefenen met een tuigje (harnasmodel) bij Sarah., zodat ze binnenkort aan de lijn kan bij de volkstuin. Bij Guusje een paar jaar geleden geprobeerd die raakte volledig in paniek, is er de kat niet voor veel te bang. Ook wil ze graag weg kunnen kruipen als ze bang is en dat gaat toch wat lastiger aan een lijntje.
Gister mee begonnen bij Saar. Ze stribbelde even tegen met omdoen, maar viel me 100 % mee. Ze bleef rustig, gedroeg zich niet angstig, ging een beetje liggen rollen op haar rug. Toen heel voorzichtig lopen, op schoot klimmen, en daar heel hard liggen spinnen. Heb wat kattenbrokjes op de grond gelegd buiten haar bereik, en daar loopt ze naar toe in haar harnasje. Hoop het zo leuki te maken, en t lopen te stimuleren. Na een kwartier heb ik hem weer afgedaan, was korter van plan, maar ze bleef zo rustig. Vandaag hetzelfde verhaal, ondergaat het rustig, en liep alweer meer. Heeft ook even gespeeld met harnas aan, gooide een muisje weg, ging ze achteraan. Heb het idee dat Sarah er wel aan kan wennen. Ook omdat ze totaal niet bang is uitgevallen, zal niet snel panieken of weg willen vluchten. Hoop dat het allemaal lukt, dan kan ze afwisselend in de kattenren of aan het lijntje.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door nellebel »

had gehoopt dat mijn guusje het ook kon leren. die kan echt niet de tuin in zo, mijn afzetting is daar niet tegen bestand, dat is zo'n springerd en klimmerd. echter die raakte ook compleet in paniek, vloog tegen de muren en moest erachteraan om haar te vangen.
ligt misschien aan de naam, die guusjes willen geen tuig
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door castratenkoor »

Hopenlijk kan Saar er wel aan wennen, elke dag wat langer aan houden en belonen met spelen en wat lekker. Vast leuk voor haar in de volkstuin.
Zo te horen heeft ze meer lef dan de beide Guusjes.
Voor sommige katten is het inderdaad niet geschikt. Ik zou Bob ook nooit aan een tuig kunnen wennen.
Hebben ze wel zulke grote tuigen hahahahaha.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door nellebel »

oh dinie, laat het bob niet horen. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

T zal inderdaad aan de naam liggen haha, en die Bob, gelukkig hebben mannen minder moeite met overgewicht dan vrouwen ;-)
Patiaan raakte ook helemaal in paniek van een tuigje. Toen hij zichzelf bijna ophing in blinde paniek aan de pergola, en ook nog een nagel scheurde was ik het zat: toen kwam de kattenren. Was een uitkomst.
Maar als Saar er wel aan kan wennen denk ik dat dit voor haar erg leuk kan zijn, toch een stukje meer vrijheid om te kunnen ontdekken. Hou jullie op de hoogte ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Suc met oefenen. Ik zie hier sproet ook niet in tuig lopen. Hahaha. Snabbel is inmiddels weg gewent aan een tuig. Maar hij gaat niet zo vaak naar buiten omdat die het zelf niet wil. Als ik het tuig om doe en de deur open doe is het aan hem om te kiezen en vaak gaat die niet naar buiten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door castratenkoor »

Dan is Snabbel dus erg tevreden met wat hij heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

Ja gelukkig wel.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Mirjam86 »

Het is ook nog veuls te koud ;)
Laatst zijn wij wel weer even geweest toen het zonnetje scheen en de meisjes hebben genoten!
Taiyo is ook enorm bang aangelegd, maar als ze een eng geluid hoort rent ze naar binnen.. gewoon altijd opletten dat het touwtje nergens achter blijft haken bij haar. Maar er zijn natuurlijk katten die van het tuigje zelf al compleet in de stress schieten. Nee die doe je daar geen plezier mee..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door Isia »

Voor Kalifornia heb ik een halsbandje, tuigje, een korte lijn en een rollijn. Al een paar maanden draag ze eigenlijk de hele tijd de halsbandje met een klein belletje. Tot nu toe is eigenlijk door de halsbandje niets raars gebeurd. Ik schrijf "eigenlijk" want een keer bleef ze hangen aan het spiraal die van de oude bank onder naar buiten kwam. Gelukkig merkte ik dat meteen en redde die sufferdje. De bank werd meteen buiten gezet. Verder gaat het prima. Omdat Kalifornia een niesziekte had en pas half oktober 2011 bij ons kwam wonen, liet ik haar tot heden niet zo vaak buiten aan de korte lijn lopen. Eerst zag dat een beetje vreemd en zielig uit, maar na een tijdje ging eigenlijk goed. Ik zet haar met de lijn pas buiten op de grond anders gaat haar aandacht naar de lijn. Als ik haar met de lijn buiten zet is ze meteen nieuwsgierig naar de omgeving en ze gaat dingen verkennen. Vooral in de tuin voelt ze zich best goed. Soms neem ik haar in de "honden" tas mee naar buiten als ik met mijn hond ga wandelen. Ik neem dan echt rustige route, vrij ver van de auto's en de drukte. Ze steekt haar kopje uit de tas en kijkt heel nieuwsgierig rond. Als ze iets eng of zo vindt dan verstopt ze de hoofd even in de tas en daarna komt ze weer kijken. Dat soort wandelingen duren maximaal 15 minuten en zijn bedoeld om haar rustig aan de buitenwereld te laten wenen. Ze is eigenlijk echte huiskat maar zodra buiten een mooie weer wordt neem ik haar aan de lijn mee naar buiten. Tuigje heeft ze tot nu toe twee keer aangehad. Eigenlijk moet ik dat vaker doen, maar met de halsbandje en de korte lijn gaat wel goed. ik doe heel rustig aan met haar en kijk heel goed uit voor andere dieren en zo buiten.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Nou Sarah heeft besloten dat ze geen tuigje meer om wil :-( Zodra ik aan kom met dat ding is ze weg. Ik heb het idee dat het komt omdat dit tuigje eerst over haar kopje heen moet, en ze dit niet prettig vind. Leg het nu maar even aan de kant en forceer niks, over een tijdje weer proberen, en mis. wel een ander tuigje...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ixie/29290
Ik heb voor snabbel dit kattentuigje. En die klik je om de nek en buik heen. Het is hem tot op heden niet gelukt om te ontsnappen.
Misschien kan je het tuigje ook gewoon eens neerleggen zonder dat je er iets mee doet?
Mirjam86 schreef:Het is ook nog veuls te koud ;)
:lol: :lol: Dat zal het zijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door patiani-guusje »

Pinquin, ik kom niet bij het tuigje uit als ik op de link klik.. Bedoel je het police- tuigje?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door pinguin »

oeps verkeerde link :oops: :oops: ik bedoelde deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ixie/29290
Eentje die je om de buik en nek vast klikt.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattentuigjes, looplijnen en halsbandjes

Bericht door BillyJean »

dit tuigje is inderdaad heel prettig, omdat het snel gaat door kliksysteem, gespjes zijn lastiger, deze hoef je maar 1 x op maat te doen...( alhoewel, of de dames het nog passen ??)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie