Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door castratenkoor »

Van mijn 7 katten heb ik 2 barfers. Ik sluit ze altijd op ieder apart in een bech zodat de kuikens niet het hele huis besmeuren. Ze krijgen om de dag een kuiken en de andere dagen kipfitet, rundvlees en kippenlever. drumstick en vleugels en nekjes blieven ze niet. De ene krijgt eens per week een muis, de ander lust geen muis.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Nekjes bestaan uit kraakbeen, dat is heel zacht en het beste om mee te beginnen. Daar kan ook weinig mee gebeuren.
Ik vond het ook wel is eng als ik zo'n kippevleugel gaf hoor, of een ander stuk met harder bot, zag Redney wel eens kokhalzen dus ik bleef er wel altijd bij als ik dat gaf.
Nou zijn kippebotjes volgens mij zowiezo zachter als het bot van een konijn of rund oid.

Konijn van haaksbarf vonden ze hier trouwens wel het lekkerst, beetje dubbel als je bedenkt dat ik 2 konijntjes buiten heb huppelen :eshifty:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Claudia007 »

Nyncke schreef: In witvis zit niets wat katten nodig hebben.
Als je vis wil geven ( max. 1x per week ) geef dan vette vis zoals wilde (of diepzee) zalm, sardientjes, verse haring dat is vette vis en er zit omega-3 in, daar hebben ze wat aan.
Omega-3 is goed voor huid, haar, hormonen, hart, ( eigenlijk alles waar een h voor staat ), bloedvaten en is een natuurlijke ontstekingsremmer.
Koolvis is wel wit maar geen witvis en ik geef het alleen voor de lekker en niet als voedig.
Ik eet ook wel eens een frikandel maar dat is ook niet gezond maar wel lekker ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Ilone »

Maar eten ze de botjes ook op dan? :shock:
(ja ik heb er écht geen kaas van gegeten :lol: )
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Claudia007 »

sandy schreef:Dan mijn vraag, waarom geen witvis?
Niet dat ze hier vis eten rauw of in welke andere vorm ook, maar als tussendoortje kan dat toch wel?

Ik vraag me af wat mensen onder witvis verstaan.....want daar zit nog al een verschil in.

Koolvis is wel wit maar is geen witvis al noemt men hem wel zo...het is een zoutwatervis en een witvis zoetwater :edoh:

Maare om antwoord op jou vraag te geven voor de lekker geef ik ook gewoon andere dingen zo als bv groenten...en ik weet dat het niks toevoegd maar ja moet ik dan zeggen nee je mag geen meloen want er zit niks voor je in :???: ze zijn er gek op.
Mijn mening is als er geen te voor staat kan je het best soms geven.
Alleen met zoetstoffen en zout moet je uit kijken....bv mensen die een koekje geven.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Claudia007 »

Ilone schreef:Maar eten ze de botjes ook op dan? :shock:
(ja ik heb er écht geen kaas van gegeten :lol: )
Sommige wel andere niet ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Als tussendoortje kan witvis ( ook koolvis ;-) ) wel.

Alleen zit er geen voedingswaarde voor een kat in, zowiezo bevat vis weinig voedingswaarde voor een kat, behalve de vette vissen omdat die omega-3 bevatten.

Ik zal eens foto's maken als mijn toekomstige kittens gaan barfen daar sta je echt van te kijken! Rooie Gerrit die wordt vers afgespeend maar Betty Boop moet het hier gaan leren.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Ilone »

Hm....misschien houd ik het dan maar op kipfilet :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Claudia007 schreef:
Ik vraag me af wat mensen onder witvis verstaan.....want daar zit nog al een verschil in.

Koolvis is wel wit maar is geen witvis al noemt men hem wel zo...het is een zoutwatervis en een witvis zoetwater :edoh:

Maare om antwoord op jou vraag te geven voor de lekker geef ik ook gewoon andere dingen zo als bv groenten...en ik weet dat het niks toevoegd maar ja moet ik dan zeggen nee je mag geen meloen want er zit niks voor je in :???: ze zijn er gek op.
Mijn mening is als er geen te voor staat kan je het best soms geven.
Alleen met zoetstoffen en zout moet je uit kijken....bv mensen die een koekje geven.
Ach Red en Buf zijn gek op broccoli en aardappelen en sommige andere groentes, dus als wij dat eten krijgen ze ook wel wat hoor.
Wij moeten ook uitkijken met zout en allerhande andere troep dus dat spreekt voor zich ;) Alhoewel...dat geldt ook lang niet voor alle mensen als ik soms vragen zie mag mijn konijn dit of dat op het nijnenforum terwijl je logischer wijze gewoon hoort te weten dat bepaalde dingen gewoon niet wenselijk zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Als je nagaat dat de helft van de mensen overgewicht heeft en 1:6 kinderen obesitas heeft....heb ik niet zoveel vertrouwen in mensen, kennelijk zijn er genoeg die denken als je iedere dag fastfood eet je dan voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt...
En dat worden vroeg of laat mijn clienten :???: als ze tenminste nog niet overleden zijn....
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Ik geef die van mij ook wel eens haring,maar niet te veel want dat is nogal zout.
Het schijnt dat je bij de visboer ook wel ongezouten haring kan krijgen....misschien is dat een beter idee??? Verder krijgen ze hier ook kipfilet en koolvisfilet of kabeljauwfilet voor de lekker...
Heb ook eens kippenbouten geprobeerd, maar dat vonden ze niets. De peozen vd buren vonden het wel lekker en aten ze helemaal op. Ja, ik had ze maar aan hun gegeven want ik vond het zonde om het weg te gooien en aangezien ik geen apparte GFT container hier heb......
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Nyncke schreef:Als je nagaat dat de helft van de mensen overgewicht heeft en 1:6 kinderen obesitas heeft....heb ik niet zoveel vertrouwen in mensen, kennelijk zijn er genoeg die denken als je iedere dag fastfood eet je dan voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt...
En dat worden vroeg of laat mijn clienten :???: als ze tenminste nog niet overleden zijn....
Sja ieder pondje gaat echt door het mondje, ze kunnen het beestje een mooie naam geven -> obesitas, maar het blijft gewoon vraatzucht waarom mensen zo enorm vet worden.
Maar een enkeling heeft een genetische afwijking.

Helaas hebben dieren het niet zelf in de hand, ik heb in m'n tijd dat ik nog een hond had gevallen gezien, nou nou...vaak zijn het erg opvallend, oudere mensen wiens dieren echt te dik zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Ja, klopt. Veel mensen hebben er weinig verstand van wat nou gezond is voor hun beestjes.
Onze vorige hond was ook behoorlijk dik. Die kreeg naast canonbrokken ook blikvoer.
Nu hebben ze ook weer een hond,maar deze keer gaan ze er verstandig mee om. De hond krijgt alleen premiumbrokken van een Deens merk en geen blikvoer.
Op zondag krijgt ze een gekookt eitje door de brokken om haar vacht mooi te houden. Ook doen ze elke dag een heel klein beetje zalmolie door de brokken voor haar vachtje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Obesitas bij kinderen betekend dat ze een overgewicht hebben waar ze aan kunnen overlijden...ik zie wel een link met dat mensen ook alles maar in hun huisdieren stoppen, zonder stil te staan bij de gevolgen. Mn kinderen hebben zich ook maar aan te passen aan de grillen van ouders en later weten ze vaak ook niet beter :shock:

Ik krijg vaak te horen dat Cadiz te dun is, alleen de da is blij...eindelijk een huisdier ( mn newf ) die gezond gewicht, levendig etc is. Vaak word ik erop aangevallen en wordt daar soms echt helemaal beu van...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Je, mensen denken vaak bij slanke dieren dat die slecht te eten krijgen.
Ze denken dat dieren gezonder zijn als ze een (beetje te) dik zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie