Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Ik weet niet zoveel van brokjes af maar ik denk dat er naar verhouding erg weinig vis, in de brokjes of natvoer zal zitten...maar dat laatste is een wilde gok, kijk eens op het pak of het blikje.
Daarnaast denk ik dat je wel zult afwisselen als je blik en droogvoer geeft.
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Heb me nog niet ingelezen over de droge visbrokjes, heb deze niet gevonden in de kittenvariant. In de Shinycat tonijn zit 47% tonijn lees ik net. Dacht dat er meer vis in zat. Er zitten ook extra olieën in. Had wel gelezen op het Barfforum dat de meeste mensen de katten regelmatig wat visolie extra geven, dat zou denk ik dan i.p.v. de vette vis kunnen.

Het is bij ons ook meer een extraatje bovenop het normale voedsel, dus denk dat het geen kwaad kan.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

sorry, m'n bericht over hooguit eens per week vis betreft RAUWE vis.
vis in blikjes en brokjes is bewerkt, dat kan je geven zo veel je wil.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Aparte opmerking van die verkoopster. Ik ga ervan uit dat ze een frikandel voor mensen bedoelt . CB is volledig en vers. Ik ben er voor hier blij mee als basis :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Witvis is lekker makkelijk en betaalbaar, maar niet de allerbeste soort vis, dus we koken het altijd.

Ja was zeker apart, was vlak nadat ze vertelde dat ze geen CB verkopen en vlak voordat ik ineens allemaal andere blikjes in mijn handen kreeg. :lol:

Fijn ook dat CB een ekovariant heeft. Ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan met de eerste beetjes CB. :smile:
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Sam en Emma eten sinds zaterdag steeds meer Carnibest. Ze vinden het allebei heerlijk. Zelfs de eenkennige Sam probeerde toen ik de worst zat te snijden al een stukje mee te pikken. Meng nu geweekte RC-kitten met CB en ze eten er allebei erg goed van. Dus een echt succes ! :grin:

Nu hoorde ik alleen gisteren weer van een andere dierenwinkel dat Haakse Barf beter voor ze is... Waarom kunnen ze nou niet allemaal gewoon hetzelfde zeggen?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Laat je niet gek maken, al die wat gerenomeerden merken zijn gewoon goed carnibest, haaksberg, bandit, duck enzo.
Kijk gewoon hoe je kat het erop doet.
Je zult niet de eerste zijn die van alle merken wat koopt omdat de kat dan meerdere soorten vlees kan eten, of het ene lekkerder dan het andere vind.
En wie weet ga je nog een zelfs samenstellen ;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit mij aan bij Nyncke!

Ik heb het hier nu voorelkaar Carnibest te kunnen bestellen en hoor ook allemaal andere dingen. Carnibest is prima.
Je katten lusten het, daarmee gefeliciteerd, ze pikken het lang niet allemaal zo snel ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Ha, hartstikke bedankt voor jullie goede adviezen dames! Laat me inderdaad behoorlijk gek maken zo. Bij Sam werkt het heel goed om met eten naast hem te gaan zitten en te doen alsof hij het niet mag, net een echt kind haha.

Zelf samenstellen lijkt me geweldig, maar volgens mij erg arbeidsintensief.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Als je eenmaal weet hoe de percentages zijn en je hebt je adresjes, is het erg eenvoudig, net zo arbeidsintensief als een carnibest uit de diepvries halen en laten ontdooien en geven. Alleen dan geef je de stukken heel.
Sommige katten hebben moeite met de overstap maar als carnibest eringaat als zoete koek, is de kans groot dat als je langzaam dingetjes toevoegt, het vanzelf gaat.

www.barfplaats.nl daar staat een schat aan informatie en je kunt al je vragen stellen aan mensen die ook barfen, korter of langer.
Ook hier zijn mensen die barfvoeren, dus kun je hier ook altijd info vragen.
Ikzelf bestel bij Herby en dat komen ze dan brengen, soms sluiten anderen zich aan om mee te bestellen. Maar als je daar kijkt in verzamelplaats vind je vast wel mensen met wie je mee kunt doen. Voor 2 katten bestellen dan haal je hoogstwaarschijnlijk niet de ondergrens en moet je veel betalen om te laten brengen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Spannend....... ik heb kipdrummets gekocht voor Flea en Sam, ongkruid natuurlijk (kleine kipdrumsticks die geschikt zijn om te gourmetten). Ik heb ze eerst maar neergezet op een bordje ieders 2 omdat ze zo klein zijn.
Maar ze vinden het maar vreemd. Ik heb het vlees een klein beetje los gemaakt vh bot, maar ze snuffelen en likken er alleen maar aan.
Moet ik het nu eerst maar weer in de koelkats bewaren en vanavond weer proberen of gewoon even een tijdje laten staan? Sam en Flea zijn nu even buiten voor een frisse neus.


Ik wil niet volledig overgaan op versvoer, het is de bedoeling dat ze dit als traktatie krijgen naast hun brokjes en natvoer.
Ze kregen hier al wel eens rauwe kipfilet, dus het rauwe is hun niet vreemd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Gewoon even laten staan, deed ik ook altijd.
Maar uit ervaring weet ik dat ze die dingen alleen maar vreemd vinden, ik haalde het ook niet meer omdat er alleen maar een beetje aan gelikt en op gekauwd werd en verder niks.
Mischien zou je is kunnen beginnen met kippenekjes, die zijn zacht en makkelijker te kauwen.
Ik weet dat Redney de bloedige delen het meest interessant vond, daar at hij wel van...soms...
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Wel erbij blijven als ze het eten. Ik heb hier 2x met Coco meegemaakt met kipkluifjes dat ze zich had gesneden aan een scherp stukje.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

sandy schreef:Gewoon even laten staan, deed ik ook altijd.
Maar uit ervaring weet ik dat ze die dingen alleen maar vreemd vinden, ik haalde het ook niet meer omdat er alleen maar een beetje aan gelikt en op gekauwd werd en verder niks.
Mischien zou je is kunnen beginnen met kippenekjes, die zijn zacht en makkelijker te kauwen.
Ik weet dat Redney de bloedige delen het meest interessant vond, daar at hij wel van...soms...
Oke ik zal dat vd week eens proberen. Kan ik die bij de poelier halen of slager?
En 'visafval'? Mogen ze dat ook hebben of zouden ze dat uberhaubt lekker vinden?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Nou...de ene kat wel en de andere niet.
Ik heb hier zalm van haaksbarf gehad en geen van de 4 moest het.
Dus dat is een kwestie van uitproberen, ze mogen het dus wel, rauw natuurlijk maar dat zal je wel begrepen hebben :lol:
Ik heb de nekjes toen besteld bij Tinlo, geen idee waar je ze anders kan krijgen, maar wellicht dat iemand hier dat weet ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie