Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Is inderdaad erg leuk!
Helaas heb ik hier teveel katten voor, maar ik voer ze zoveel mogelijk van alles bij.

Lekker dat het lukt met vers Nona ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Oh, ik bedoelde het eigenlijk ook voor nona toma, als je kvv geeft en je kat of hond is allergisch voor iets, is het vaak zo moeilijk om genoeg te varieren.

Maar op barfplaats zijn ook mensen met veel katten, weet niet hoe die dat doen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Dat snapte ik Nynke, had het wat onhandig opgeschreven ;-)

Moet ik toch maar weer even kijken op barfplaats. Er waren niet veel mensen met veel katten toen.
Hier kost de basis carnibest al 325 per maand, ik wil er eigenlijk eco bij ook.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Dat is flink aan de prijs, ik geef regelmatig kivo, dat is eigenlijk voor honden maar de katten doen het er ook prima op. Dat is als ik het zelf haal 1,50 per kilo, grootverbruik.
Maar ik zie dat je in Groningen woont, weet niet of je wel eens richting Veldhoven/ Eindhoven komt?

Moet jij alles malen als je zou gaan barfen?
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Hoi,

Ik merk dat Brownie van eend wel uit haar mondje stinkt, dit neem ik maar voor lief door dat ze zoveel positieve gedragsverandering heeft.

Fez die eet alles en krijgt ook vleugels. Dan eet hij alles op, loopt hij lekker bij te grommen, en vind hij geweldig.
Brownie krijgt naast de eend geen bot, ten eerste omdat ze niet begrijpt hoe ze het moet eten.. dus moet ik alles vermalen, maar ik heb geen machine. Mijn tweede punt (en ook reden om geen aan te schaffen), is dat zij een enorm gevoelige maag heeft. Het is voor het eerst dat zij eten lust (dan ook nog vers), wat zij niet uitspuugt. Voorheen deed ze dat met alle brok soorten al(1 blik soort trouwens niet), nu eindelijk niet.
We hebben dus al enorm geluk dat zij een vers variant lust.. dus laat die botten dan maar zitten denk ik dan ;-)
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Bij de carnibest zitten de botten er ook al door, het is compleet. Ik zou het inderdaad lekker voorlopig zo houden.

Nyncke, nee, die kant kom ik nooit op, bovendien heb ik geen vervoer. Naast de carnibest krijgen ze al vleugels, kuikens, nekken, kippenlevertjes, kippenhartjes . Is al een heel eind ;-)
Ik blijf wel de carnibest gebruiken, ze reageren hier allemaal goed op.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Mijn vraag:
nona_toma schreef:Ja, dat weet ik.
Maar ze is al helemaal over op CB eend, dus dat is al compleet. Dan heeft ze daarnaast toch niet nog meer bot nodig?
Mijn antwoord:
Camoth schreef:Jawel ;) Voor de tandjes. CB is te fijn om goed de tandjes te kunnen schrapen.
;-)

Vandaar mijn reactie. Want ik weet ook niet beter dan dat er al bot door CB gemixt is.
Ik blijf trouwens bij de katten houden dat ze uit hun giegeltje ruiken.. bij Fez was dat met brok erger dan dat het nu is.
Brownie had dit eerst helemaal niet, zij heeft hier nu wel last van.
Iemand tips? (sorry dat dit niet helemaal vers-relevant is :oops: )
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Ja, er zit wel bot door CB, maar dat is fijn gemalen. Voor de calcium dus heel nuttig, maar voor de tandjes doet het niets ;-).

Dat ze niet snapt hoe ze het moet eten dat kan inderdaad. Probeer het dan eerst in kleinere stukken te hakken, en dan steeds groter tot ze gewoon een heel nekje naar binnen werkt. (Kippennekjes zijn hier erg geschikt voor omdat ze wat zachter zijn dan veel ander bot). Voor haar maag zou ik me niet zo druk maken. Je kunt het gewoon proberen, gaat het niet, dan geef je ze niet meer. Ik denk zelf niet dat ze van bot echt last zou hebben, dan had ze het op CB denk ik ook al wel gehad. Het is niet alsof ze dat hele bot in 1 stuk inslikken :grin:

Mijn kat Coco stonk eerst ook een uur in de wind uit haar bekkie. Nu geef ik ze 1x per week biologische kippennekjes en Coco krijgt nog speciale kauwsnoepjes en voila: geen stinkbekkie meer. Misschien dat je zoiets kan proberen?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Oke Camoth, een tip: eerst de laatste 3 pagina's lezen voordat je met dit antwoord komt. Sorry voor de felle reactie, maar ik loop al een lange tijd met een kat die een eetprobleem heeft. Ook de DA heeft al bevestigingen gedaan, zo kan ze bijv. niet tegen kip en weet ik veel wat niet meer. Ik heb geen zin om in herhaling te vallen, dus bedankt dat je advies wil geven, maar het zou fijn zijn als je dan ook begrijpt waar het probleem ligt.

Dus dat variatie bij mijn kat geen optie is, is al geen discussiepunt meer.
Again excuus voor mijn felle reactie, maar dit soort berichten wekt aardig wat irritatie op.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Neem je eendennekken ipv kippennekken.

Dit is een topic van 43 pagina's. Ik hou het meestal bij, dus ga niet telkens alles weer overnieuw lezen. Soms vergeet ik wel eens iets of haal iets door elkaar, aangezien ik ook nog op een ander kattenforum zit. Als dat je irriteerd is dat jammer, ben ook maar een mens.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

wat zijn jullie ervaringen met gemalen kippenkarkas?
ik vond het ideaal, 1 euro per kg.
ze vonden het heerlijk, maar ineens zijn ze het zat :???:
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

@camoth, het irriteerd omdat in mijn een na laatste bericht (staat gewoon op deze pagina) nog staat dat 1 vd katten overal van spuugt e.d. Als jij dan zegt:"dat ze niet tegen bot kan lijkt me stug want.. en probeer het maar, als het niet wil dan geef je het niet". Tja, dat komt een beetje raar over op mij.

Maar goed, in ieder geval bedankt voor je hulp.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

In CB zit ook bot. Dus als ie daar niet van spuugt zie ik niet in waarom ie wel zou spugen van bot wat in een eendennek zit. Maargoed je moet het zelf weten, probeerde alleen maar mee te denken.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Hier ook geen grote fannen van kip en kippenkarkassen, ik denk dat het saai is ofzo.

Maar ja, ik wissel het af met heel veel andere soorten karkassen ( gans, fazant, eend, kwarteltjes, hazeboutjes en karkasjes, patrijs en wat ik al niet meer kan krijgen) en mixen. Door de afwisseling ( en vanwege prijs, qua verhouding meer kip) eten ze alles wel.

nona toma, ik weet niet of ik het goed begrijp maar bot is een hoofdbestanddeel van de versvoedingen, plm 50%. Dus in compleet zit dat ook, dat hebben ze hard nodig.
Ben je bang om hele stukken te geven?
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Hoi,

Ik had eigenlijk geen vragen meer.. Ik zou nog een update geven wanneer ik contact had gezocht met CB.. vervolgens kwam er de discussie over bot en of dit wel/niet voldoende in CB zit.
1 van mijn katten spuugt dus alle soorten voer uit die geven, ook de da heeft er geen andere verklaring voor dan dat ze een gevoelige maag heeft en bv niet tegen kip kan.
Ik ben van mening dat cb compleet genoeg is en ze daarnaast geen bot meer nodig heeft.. misschien is dit beter voor de tanden, misschien niet. Maar ik heb nu eindelijk een product waarvan mij kat niet spuugt, dus ik zie geen reden om haar weer aan iets nieuws te laten wennen.
Mijn andere kat eet naast cb ook vleugels e.d. Bij hem is het geen probleem, dus hij krijgt het ter afwisseling.
Vind jij dat er nog bot naast cb moet?
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Plaats reactie