Mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Yuki
Kitten

Re: mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Bericht door Yuki »

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn kat, die een buurvrouw lastig valt. Alleen heb ik de meeste oplossing al geprobeerd zonder succes.

Ik woon sinds een half jaar in een woongroep op de eerste etage. Mijn kat was altijd buiten in een studentencomplex en ook als kitten al. Ik heb dus een plankje gemaakt uit mijn raam naar een dakje. Vandaar kan hij de tuin van het complex in. Maar hij heeft nu een andere kat ontdekt en gaat daar de hele tijd naar binnen. Niet alleen eet hij het eten, hij slaapt in dat bed en plast er ook in de kamer.

De buurvrouw heeft nu een duur kattenluik gekocht met sensor. Deze sloopt hij echter door er hard tegenaan te duwen. En hij krabt net zolang tot het hem lukt.Ze heeft al geprobeerd hem met water te verjagen, met schreeuwen en met eruit gooien. Hij is in het geheel niet bang en blijft het proberen. Wanhopig kwam ze nu naar ons toe.

Ik twijfel nu of mijn kat gewoon een maatje wil, of dat we hem maar niet meer naar buiten moeten laten. Ik kan geen ren in de tuin bouwen, omdat die gezamelijk is. Hij wordt erg vervelend als hij binnen zit, maar dit is misschien aan te leren? Ik weet niet wat een goede oplossing is, wat denken jullie?
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Ik denk ook dat jouw katje doodongelukkig wordt van binnen blijven, dus dat zou ik niet doen, maar een kat erbij zou inderdaad wel kunnen, al gaan ze dan misschien met z'n tweeën naar de buurvrouw toe ;-). Jammer dat jouw buurvrouw het zo'n probleem vindt (al is dat natuurlijk wel haar goed recht). Je zou ook aan een ander huis voor je kat kunnen denken als dit probleem niet weggaat, maar dat is misschien wat drastisch.

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

heb je binnen een bak staan, of doet je katje z'n ontlasting buiten?
als je geen overzicht hebt op het plasgedrag, maar hij plast bij de buuf in de kamer, dan zou ik de urine even laten controleren.
wie weet is het een medisch probleem, en op te lossen.
dan zal de buuf een stuk minder moeite hebben met bezoekjes van je kat lijkt me zo.

een tweede kat erbij kan jouw kat al dan niet leuk vinden, maar biedt geen oplossing voor het probleem, het lijkt me niet dat je kat z'n bezoekjes hierdoor gaat staken.

als het niet anders kan, zou ik de kat toch gaan binnenhouden.
dan is het wel zaak ervoor te zorgen dat hij zich niet verveelt, en hem uitdagingen te bieden.
met heel veel spelen en voedselverrijking kom je een heel eind.
hou je ons op de hoogte?
Yuki
Kitten

Bericht door Yuki »

van binnen blijven wordt ie niet heel gelukkig, maar het is te doen. Ben alleen niet genoeg thuis om hem de hele dag te vermaken...
Ik ga morgen in het asiel kijken naar een katje dat gewend is met andere katten. Wellicht dat mn kat dan minder behoefte heeft aan meer vrienden. Ik laat jullie weten of het helpt :)
Plaats reactie