Alles over de kattenbak
Ik heb bij de ene kattenbak zo'n 'officieel' rubberen matje (in de vorm van een kattenkop
) met allemaal ribbels. Die heb ik ooit eens bij een dierenwinkel gekocht. Daar blijft het grit mooi tussen de ribbels hangen. Bij de andere kattenbak die boven op de overloop staat hebben we er gewoon een groot stuk vloerbedekking onder gelegd.

Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) 

Ja, zo'n matje hebben wij ook gehad. Het had bij ons alleen geen enkel nut want 1 van de meiden (ik verdenk Bibi) gaat altijd met haar kont naar de opening van de bak toe zitten en als ze gaat graven, graaft ze zo'n beetje de halve bak leeg
. Daar staat behoorlijk wat kracht achter dus hier is het nagenoeg altijd een zooitje ver voor de kattenbakken
.

Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
- Black Bandits
- Huiskat
Sinds mijn vriend op reis is gaan mijn katten veel vaker op de bak
. Echt bizar, en het stinkt ook harder. Ofwel word ik gek?
Mijn vraag is of iemand hier al van die korreltjes heeft gebruikt die je bij het kattengrit kunt doen en de geur zouden neutraliseren plus een lekker geurtje zouden hebben. Ik heb het nog niet gekocht, een doos kost 8 euro. En dat vind ik een beetje veel om eventjes te proberen. Dus, heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn vraag is of iemand hier al van die korreltjes heeft gebruikt die je bij het kattengrit kunt doen en de geur zouden neutraliseren plus een lekker geurtje zouden hebben. Ik heb het nog niet gekocht, een doos kost 8 euro. En dat vind ik een beetje veel om eventjes te proberen. Dus, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het ooit een poosje gebruikt, weet niet meer van welk merk, maar het helpt maar heel even. Het beste kun je dus zorgen dat je de poepjes en klontjes, als je klontvormig grind gebruikt, er zo vaak mogelijk uitschept en de bak regelmatig verschoond. Volgens mij heeft dat het meeste effect.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Hoe lang is heel even?
Nu is het echt zo dat ik de bak verschoon en heel het huis een kwartier later al terug helemaal stinkt. Maar ook echt stínkt. Heel vervelend
. Ik gebruik tegenwoordig terug het goedkope grit van de aldi, omdat ik bij klontvormend grit toch maar 1 grote plasbarricade kreeg. Mijn katten graven namelijk helemaal tot de bodem en plassen dan. Klontvormend grit is enkel handig bij katten die bv. netjes plassen en dan al dan niet ingraven.
Misschien toch nog maar eens proberen. Het gaat echt te ver. Mensen kijken je ook zo raar aan als je huis stinkt naar kattenpoep
Nu is het echt zo dat ik de bak verschoon en heel het huis een kwartier later al terug helemaal stinkt. Maar ook echt stínkt. Heel vervelend

Misschien toch nog maar eens proberen. Het gaat echt te ver. Mensen kijken je ook zo raar aan als je huis stinkt naar kattenpoep

Nog niet eens een hele dag, tenminste dat spul dat ik gebruikte. Dan zou je het dus meerdere keren per dag moeten doen. Het spul zat bij mij in een strooibus, dus misschien is het heel iets anders dan jij bedoelt.
Misschien doe je dit ook al : ik vervang de filter eens in de twee maanden, wie weet helpt dat

Misschien doe je dit ook al : ik vervang de filter eens in de twee maanden, wie weet helpt dat

Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !