Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Wat goed dat jij wel de foto's kan plaatsen!
Gelukkig zijn ze geen vriendjes hoor, had het anders ook niet gekund en gedaan.

Ik heb een klein appartement, geen huis ofzo. Heb een woonkamer met lange gang en 2 kamers. Niet groot dus, maar zal dan de twee deuren dichtdoen, dan is het wat overzichtelijker misschien.

Goede ideeën over het zwarte ventje, niet bij nagedacht dat het hem onzeker kan maken.
Ik ben wel een klein beetje bang nu dat Quinn en de rood witte (wat vinden jullie van Boaz?) elkaar op zullen zoeken en dan de zwarte (Ivar?) buiten valt...
Hoe kan ik dit voor komen? Zat zelf ook te denken om dan, niet perse meteen) de zwarte bij Quinn alleen te laten of bij de ander...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Nee dat zou ik niet doen, ik zou ze alledrie bij elkaar laten. Voorkeur voor de een of de ander kun je niet sturen. En als je gaat scheiden zorg je alleen voor stress en onnodige vertraging van de introductie.

De zwarte zal juist makkelijker los komen door de relaxtere Quinn en Boaz. Die kan zich mooi optrekken aan die twee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door nellebel »

lekker alle drie samen. en hoopje met 3 katten is leuker als 2 hihi. je weet van te voren nooit hoe de klik is, misschien vind de zwarte juist quinn wel heel erg leuk en kan hij zich optrekken aan zijn nieuwe grote broer. leuke namen hoor, maar denk dat die pas echt officieel komen als ze er zijn. vaak valt dan alles op zijn plekje.
kunnen ze in het asiel die 2 niet alvast samen zetten tot zaterdag. komen ze samen in een nieuw huis.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij niet. Het was juist het plan twee aparte te nemen, niet twee al knusse vriendjes. Anders heb je kans dat Quinn buiten de boot valt. Drie die elkaar niet kennen is het beste uitgangspunt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Adriana »

toch ook maar even een ander bericht over 'kleffe' stellen!
broertjes hier kwamen onderling als een hecht stel en hebben beide Enzo in hun hart gesloten. ieder op zijn eigen manier en vanuit hun karakter.
voordeel van een stel in huis halen is dat je in ieder geval rust en geen introductiegedoe bij twee katten hebt, anders dan wennen aan de omgeving.
het stel heeft dus ook meer rust om kennis te maken met Quinn in plaats van dat ze alle drie kat in bijna vreemd pakhuis zijn.
en je zult altijd te maken hebben met individuele invulling van de relatie, onderling en naar jou toe. spreek wel goeie terugbrengregeling met het asiel af als eventueel.... toch niet....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Ja, terug breng garantie is besproken.
Ik hoop gewoon dat het goed gaat. Je weet het toch nooit.
Maat voor mijn gevoel heb ik gehandeld naar wat het beste lijkt voor iedereen.

Zal het op z'n beloop laten en me proberen er niet veel mee te bemoeien. :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door flower1980 »

Ik had de foto's al gezien, leuk 2 vriendjes erbij
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Die namen...Het is toch zo dat ze niet dezelfde klinkers moeten hebben? Dus Quinn heeft al de I, en dan moeten de anderen een andere klinker toch? Snappen jullie wat ik bedoel? ;-)
Ik moet telkens aan Olaf denken voor de kleine zwarte. Ineens dacht ik dat ie zo paste. Boaz speelde al een tijdje in mijn hoofd voor de rood-witte. Ik weet niet, ik vind het gewoon een Boaz...
Maar dan heb je dus twee O's, en dat kan dan niet?
Haha, niet dat ze zullen reageren, kan ze net zo goed "kleine oooopdondertjes" noemen, zelfde klank, hahaha!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Ik zelf gebruik liefst verschillende klinkers. Maar als jij Boaz en Olaf bij ze vindt passen moet je dat gewoon doen hoor, maakt niks uit.

Ik roep Teske altijd met "waar is die kleine".
Die denkt dat hij kleine heet, komt dan hard aanlopen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Ms Maaike »

Het verschil tussen Mickey en Pippi was eerst even lastig, maar dat begrepen ze snel genoeg hoor. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Cerna »

Hier hetzelfde als bij Adriana: in het begin heel klef met elkaar, nu nog maar af en toe en zowel Laila als Luna speelt afzonderlijk met Noa of Milka. Wanneer je twee vriendjes hebt voelen ze zich gelijk veel dapperder in het nieuwe huis dus ik zou ook morgen al vragen of ze bij elkaar mogen al weet ik niet of één dag nou zoveel verschil zal maken :smile:

Heb wel slechte ervaringen wanneer je al twee katten hebt en er een derde bij komt. Dat geeft tweespalt, maar misschien dat dat bij katers ook wel meevalt.

Vind de namen ook erg leuk! (Boaz betekent sterk, kracht; is een Hebreeuwse naam).Ik bedenk me nu dat al mijn katten een andere klinker in de naam hebben; dat is niet bewust en ik weet niet of het nou wel zo heel veel uitmaakt. Ik heb een Moerka en Shura (spreek uit: Sjoera) tegelijkertijd gehad, was geen probleem en toen had ik ook Minoes en Chatoel dus erg veel -oe :smile:
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Ik laat het nu maar even zo, weet het ook niet goed. Iedere situatie zal wel verschillen, ieder heeft een andere ervaring. Waardeer wel ieders reactie hoor. :-)

Haha, knap Annet met 6 katten en ieder heeft een eigen klinker inderdaad!
Ik vind dat de naam ook wel moet passen bij de kat.
Nu ik er meer over nadenk, denk ik dat het sowieso Boaz gaat worden voor de rood-witte. Voor de zwarte wil ik nog wel even denken, omdat ik toch met die klinker zit. Maar als ik geen leukere kan verzinnen, dan wordt het waarschijnlijk Olaf.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Cari »

Ik vind Olaf en hele leuke naam voor 't zwartje.
ik zou ook morgen al vragen of ze bij elkaar mogen al weet ik niet of één dag nou zoveel verschil zal maken :smile:
Dat zou meer kwaad dan goed doen. Je hebt met meer katten te maken en elke interne verhuizing geeft stress bij alle katten. Ook het personeel zit daar niet op te wachten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9371
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij Cari aan. Lijkt ook mij geen goed plan.
De opzet was toch juist twee aparte kittens zodat Quinn niet buiten de boot valt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Dat was inderdaad de opzet. Zo begint iedereen 'gelijk'.
Vandaag laatste dagje met Quinn alleen. Toch raar hoor, straks drie katten ineens!
Ik heb er super veel zin in, maar vind het natuurlijk ook erg spannend.

Heb feliway in het stopcontact. Spuit morgen wat feliway in de reismandjes. De extra kattenbak nog vullen en de kamer waar deze staat even opruimen (was soort was kamer)
En dan ben ik klaar geloof ik en laat ik het maar over me heen komen...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie