Garfield is heel sloom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Ma zegt dat ze niet terug gaat naar de d.a
Garfield loopt steeds beter en als we binnen komen staat garfield al voor de deur!
we kunnen letterlijk niet de schuur in of uit, want garfield loopt dan de deur uit!
hij loopt al zonder te vallen, en is weer helemaal de oude! (afgezien van het gezwalk met zijn achterpoten)
dus het is gelukkig goed afgelopen, alleen zegt mijn moeder tot mijn grote verdriet, dat er nóóit meer dieren in huis komen! xD
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Jammer dat je moeder niet terug wil naar de da. Maar heel, heel fijn dat hij alweer beter loopt en ook niet wordt ingeslapen (daarvoor moet je namelijk ook naar de da ;-)) . Nu nog die zwalkende achterpootjes. Dus nog steeds heel rustig aan en niet forceren!

Gaat het poepen en plassen ook alweer wat beter?

Weet niet hoe oud je bent en hoe lang je nog thuis moet wonen. Maak maar alvast plannetjes voor als je op jezelf woont met wél dieren in huis als de situatie het toelaat. En dan is er nog je vader, hij was toch gek op Garfield?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Fijn dat Garfield steeds beter gaat lopen :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Ik ben 13, en ja, mijn vader is gek op garfield, en als je het mij vraagt, is die kat ook helemaal gek op hem! als mijn vader aan komt rijden rent ie zo goed als ie kan naar de auto!
Maar mijn vader is nou juist het probleem dat er geen dieren in huis komen... Mijn moeder is bang van dieren, maar ze wil best een hond nemen (dat willen we graag) maar mijn vader houd dat tegen. Hij zegt dat we school hebben, of dat de anderen werken (3 hebben er al een baan namelijk) en dus dat ma alleen met de hond of kat zit, en bla bla bla... Maar we zijn met z'n vijven, dus is er altijd wel eentje thuis, maar goed.
Maar áls er dieren zijn, zoals garfield, dan is hij er zelf het gekst op! Hij vind dieren wel leuk, maar een echte reden om ze niet in huis te nemen heeftie niet volgens mij
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Hij poept trouwens niet meer in de schuur, dat doet ie nu buiten.
We zijn gestopt met laxeer middel, want hij kreeg diarree. Zijn achterpoten worden steeds sterker, dus dat zal waarschijnlijk wel beter gaan, ik zie het hem nooit meer doen, dus eigenlijk heb ik geen idee :S
Ik blijf nog steeds bij hem als hij naar buiten gaat, en hij wil steeds de kweekerij in, maar dat mag hij nog niet, de zwarte kat die hem zo toegetakeld heeft, loopt daar nog rond. Garfield is nu wel gecastreerd, maar ik ben bang dat hij garfield aanvalt. daarom ben ik ook steeds bij hem. alleen verveel je je op ten duur verschrikkelijk :D
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Probeer toch dat poepen goed in de gaten te houden. Om twee redenen:
1. of hij nog diarree heeft
2. of hij wel poept en niet alsnog verstopt zit

Mocht je twijfels over zijn poepgedrag hebben even laten weten. Diarree kan ook een symptoom van verstopping zijn. Dat wordt 'overloop' diarree genoemd. Een grote prop vastgekoekte ontlasting in de darmen die voorkomt dat de rest van de ontlasting die erachter zit er normaal uit kan, alleen nog in de vorm van diarree.

Heel goed dat Garfield onder begeleiding naar buiten gaat. Iets meenemen tegen de verveling? Want ja, katten kunnen uren snuffelen en staren. Zolang zijn achterpootjes nog niet goed meewerken is hij extra kwetsbaar. Verder loop je risico dat hij tijdens een nieuw gevecht zich forceert, bewegingen maakt die zijn toestand er niet beter op maken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof je vader bang is dat hij/je moeder alle lasten krijgen van een dier en de kinderen de lusten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Nu hebben we weer een probleem.... Garfield eet en drinkt niet meer! (niet veel)
Ik denk dat het klopt wat kattebeest zegt, over die diarree. De dierenarts was bang dat de darmen niet goed meer werken! daarom wou ze hem eigenlijk weer terug zien. Maar ze kan er niets tegen doen, dus mijn moeder zei dat ze dan maar niet meer ging.
Maar ze zei de vorige keer dat alstie diarree krijgt, dat je dan moet stoppen met laxeermiddel.... dat deden we dus, maar ja...
Nu geven we het hem weer. Mijn vader denkt dat zijn darmen niet meer goed komen, maar kunnen we hem de rest van zijn leven laxeer middel geven? Of is dat niet goed voor hem? Of zou het na een tijdje niet meer werken?
Anders moeten we hem tóch af laten spuiten, net nu hij goed gaat lopen! :( Ik wil niet dat hij dood gaat
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Als Garfield van mij was zou ik morgen meteen op de stoep van de dierenarts staan, geen dag mee wachten. Buik goed laten onderzoeken en liefst met foto of echo van zijn rug en darmen.

Katten moeten eigenlijk altijd goed eten en drinken maar omdat hij misschien verstopt zit zou ik niet spuitjesvoer en -drinken geven. Wel morgen meteen naar de dierenarts, een kat kan niet lang zonder eten of drinken. Verder kunnen er allerlei redenen zijn waarom hij bijna niet meer eet of drinkt, daarom toch weer naar de dierenarts gaan want misschien zijn het niet zijn darmen maar iets anders.

De dierenarts is voor een groot deel afhankelijk van wat jij vertelt. Dus:
- sinds wanneer is hij minder gaan eten en drinken
- is zijn gedrag veranderd, slomer, terugtrekken, koele plekjes opzoeken
- wanneer heb je hem voor het laatst zien poepen en plassen en hoe zag de poep eruit?
- hoe gaat het met lopen en bewegen?
- is hij afgevallen en zo ja, weet je hoeveel en sinds wanneer?

De houding die een kat aanneemt om te poepen is hetzelfde als die van een hond. Vergt nogal wat kracht van het achterlichaam en de staart wordt horizontaal naar achteren gehouden. Een kat met een gebroken achterpoot die in gips zit heeft ook laxeermiddel nodig om zich te kunnen ontlasten. Allemaal niet erg maar die poep moet eruit en hou dat alsjeblieft in de gaten!!!
Mocht hij weer gaan eten geef hem dan vooral natvoer als hij dat lekker vindt, even geen brokjes.

Weet niet wat de dierenarts bedoelde met de darmen van Garfield en dat die niet meer goed zouden werken. Vraag daar ook nog eens naar.

Een zwaar verstopte kat blijft meestal bij de dierenarts voor een klysma en sterkere laxeermiddelen.
Soms kan de dierenarts een gedeelte van de vastgekoekte poep met de hand verwijderen. Een enkele keer kan de kat geopereerd worden maar soms ook niet.

Hoe heet het laxeermiddel wat je hem geeft en in welke dosis? Andere forumleden kunnen je daarin misschien adviseren.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Hij is wel afgevallen, maar aan de achterkant... zijn achterlijf is mager, zijn voorlijf niet! Maar dat is al gegaan voordat hij niet meer at. Hij eet niet meer sins zondag. Als we hem een bakje geven, eet die dat helemaal leeg, nu niet meer. En water drinkt hij ook niet goed meer. Hij eet nog wel, maar niet veel.
De dierenarts is bang dat zijn darmen nooit meer goed zullen werken, verlamd of zo.
Maar de dierenarts heeft veel foto's gemaakt, maar ze konden er weinig op zien, eerder niets.
De naam van het laxeermiddel weet ik nu ff niet, zal het later geven
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Misschien een gek idee maar wanneer je moeder niet met Garfield naar de DA wil is het misschien een idee om naar de dierenarts te bellen en heel brutaal zelf je vragen te stellen?
Vraag dan ook vooral na wat er de vorige keer is gezegd/gedaan zodat jij het zelf van de dierenarts(assistent) hoort en het dan misschien duidelijker is wat er aan de hand is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Zucht..... Het blijft maar komen! Garfield was weer goed aan het opknappen, at weer goed, dronk weer goed.... Maar gisteren gingen we van huis, en Garfield was nergens te bekennen. Overal gezocht, nergens. dus hielden we maar op met zoeken. S'avonds rond half 12 kwam ie terug. Hij was blijkbaar in de sloot gevallen! Helemaal nat en vies. zo goed als het kon afgedroogd, nog een keer met de föhn geprobeerd, maar daar hield ie niet van :P ik kom de volgende ochtend kijken, om de klitten eruit de borstelen (ik was er niet bij gisteren, ik sliep al) en ik schrok me een hoedje! hij liep helemaal niet goed. Hij zakt weer door zijn achterpoten, valt telkens en bloed weer bij zijn staart! Ik heb geprobeerd zjin klitten eruit te halen, maar hij bleef maar rondjes om me heen lopen, dus dat ging niet echt. zijn achterlijf zit nu vol klitten. ik durf er ook niet goed te borstelen vanwege zijn staart. Hij heeft ook vuil bij zijn wond zitten. eigenlijk moet hij gewassen worden, maar ik weet echt niet hoe ik dat beest erin kan krijgen. wat moet ik nu doen? zal ie nog wel beter worden?

de DA bellen heeft geen zin, de DA weet zelf niet echt wat ze met Garfield moeten doen (als reactie op dinky)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door eveline1982 »

Kunnen jullie hem AUB niet naar het asiel brengen!!! Ik lees al ff mee en vind het heel erg dat hij niet de medische zorg krijgt die hij zo nodig heeft. In het asiel kijkt de dierenarts hem helemaal na en als hij ook vind dat er niks aan te doen is, word hij iniedergeval uit zijn lijden verlost.

Laat je moeder dit maar lezen, ik vind nl echt dat je ouders op deze manier op een verschrikkelijke manier zich met dieren mishandeling bezig houden :( . Als de dierenarts zegt dat hij niks voor hem kan betekenen, dan zoek je een andere en zegt die ook dat er niks aan te doen is, dan moet hij ingeslapen worden. Heb heel veel medelijden met het arme dier.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Ms Maaike »

Ben blij dat je eindelijk uitspreekt wat ik ook dacht Eveline. Leanne, ik snap dat het niet leuk is als je nog bij je ouders woont en over sommige dingen niks te zeggen hebt, maar dit gaat wel erg ver en ook al ben jij niet verantwoordelijk voor de acties van je ouders, je kan wel doen wat op dit moment het beste is voor Garfield.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Kattebeest »

Snap heel goed dat je Garfield bij je wil houden en ook dat hij beter wordt. Maar soms gaat het niet zoals je dat wilt en moet je in het belang van Garfield handelen.

Hij is er (weer) heel beroerd aan toe. Hij is uit de schuur ontsnapt en wie weet wat hij heeft meegemaakt met zijn gammele lijfje. Jullie gaan niet naar de dierenarts en het aanbod van @kansarmedieren heb je niet aangenomen. Garfield heeft dringend hulp nodig en denk dat je heel goed moet afvragen of jullie hem dat kunnen geven.

Heb hard gehoopt dat het anders zou gaan en denk ook dat je echt veel om hem geeft. Zorg alsjeblieft dat hij de zorg krijgt die hij verdient.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie