9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Robijn »

Hier nog wat foto's van Robijn en Gaudi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Adriana »

Gaudi is een prachtige tijger en voor 6 maanden fors uit de kluiten gewassen!
wat mooi die beige dotjes op zijn buik en de onderste foto is helemaal te gek/ lieve Robijntje met een heerlijk slapende Gaudi er tegen aan... tijd voor het aanvragen van een fotoalbum?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Robijn »

Misschien wel leuk ja, zo'n foto-album..
Maar... ik weet niet hoe dat moet... Hoe gaat dat dan, zo'n album aanvragen?
En hoe kan ik een foto als aviatar gebruiken?
Alvast bedankt voor de reacties!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Cerna »

Album aanvragen bij de moderator: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

Daarna:http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922

Avatar is lastiger: via gebruikerspaneel naar profiel naar wijzig avatar. Daarna een foto via upload van je computer. Echter, de foto is altijd veel te groot, dus die moet je eerst verkleinen voordat je hem upload. Ik weet niet of dat bij iedere computer hetzelfde is, maar bij ons ga je naar 'afbeelding bewerken' en daarna naar 'afbeelding comprimeren' en dan verklein je totdat het de gewenste grootte heeft (max 130 x 130). Ik heb er ook een eeuwigheid over gedaan voordat ik het goed had, dus veel succes!

Ik weet niet of je Duits kunt lezen, maar kijk anders eens op: http://de.wikipedia.org/wiki/Burma-Katze.
Hier staat dat de Burmees goudgele tot barnsteenkleurige ogen heeft. De kat op de foto vind ik ook erg mooi.
Vreemd dat de kat uit "mijn" boek groene ogen heeft.

Wanneer Robijn en Gaudi zo heerlijk samen liggen (lieve foto's!), dan komt het toch wel goed tussen die twee?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Adriana »

Robijn schreef: En hoe kan ik een foto als aviatar gebruiken?
dubbel klik:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ar#p506150
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Poes88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2011 00:23

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Poes88 »

Alles goed gegaan met Mekkie :grin:

Ze is om 9 uur gebracht, ik werd om half 2 gebeld dat ze wakker werd en om 6 uur konden we haar ophalen. Haar baarmoeder was ook heel dik, en ontstoken, dus die is verwijderd. Ook zijn drie cystes ontdekt, waarvan het de bedoeling is dat die zichzelf oplossen door de sterilisatie. En anders worden deze later nog weggehaald. Ze is ook nog even aan de zuurstof geweest, voor alle zekerheid. Er is wel goed voor haar gezorgd denk ik. Nu heeft ze alweer gegeten en zichzelf gewassen ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door pearlsofpassion »

Jeetje, daar krijg je wel de kriebels van, wat er allemaal mis was in haar buikje.
Wat een geluk dat ze er vanaf is!

Hebben ze niets gezegd over kans op kanker?
Mijn Kleintje had ook een cyste, door de pil (ze was toen 3) en mijn DA zei: je hebt geluk, voor hetzelfde geld is het een kanker. We hebben ze toen ook onmiddellijk laten steriliseren want de kans was groot dat ze vrij snel daarop kanker zou ontwikkelen als ze aan de pil bleef.
Ik wil je niet bang maken, maar wel realistisch: als jou kat 3 cystes had, is de kans wel reëel dat er ook ergens kanker zit.
Nu moet je niet panisch gaan worden of zo, ik denk toch niet dat je wat anders kan doen, dan haar heel goed in het oog houden. Als ze iets vreemds doet, meteen goed laten onderzoeken. Katten kunnen erg veel verbergen, dus als je wat merkt, is het serieus.
Misschien dat ze iets uit het bloedonderzoek kunnen halen? Ik meen dat Adriana eens gezegd heeft dat ze in het bloed kunnen zien of er ergens een tumor zit. Maar ik weet niet of dat met die cystes niet altijd dat beeld geeft...

De kans is er natuurlijk ook dat ze helemaal niets heeft! Dat weet ik niet.
Ik wil je alleen maar waarschuwen. Ik hoop dat ik je hiermee niet te erg laat schrikken. Besef gewoon dat die kans er is, en houdt haar goed in het oog. Ok? ;-)

En verder een spoedig herstel gewenst!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Poes88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2011 00:23

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Poes88 »

Ik vroeg het wel, maar het leek haar (de redenen die ze opnoemde weet ik niet meer) goedaardig.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ja, de cystes nu zullen wel goedaardig zijn. Als het echt cystes zijn, zien ze dat meteen, zelfs onder ze bloot te leggen.
Mijn DA wist het bij Kleintje ook, door haar huid heen.
Maar zo'n zaken ontwikkelen zich onder invloed van de hormonen. En kankers ook. Als zoiets zich ontwikkeld is er een kans dat het goedaardig wordt, maar ook een kans dat het fout gaat.
Als ze al 3 keer wat ontwikkeld heeft (die nu goedaardig zijn), zou er ook een kans kunnen zijn dat er zich ook ergens iets kwaadaardigs ontwikkeld heeft dat ze nu niet gezien hebben.
Dat is wat ik wou zeggen.
Nu weet ik dat ook niet zeker hoor, maar dat is wel wat ik zou denken aangezien het door hetzelfde geïnduceerd wordt (de hormonen).
Dus ik wou gewoon maar zeggen: let erop. ;-)

Die cystes zullen nu wel weggaan. Ik heb bij Kleintje ook niets meer gevoeld na haar castratie (al mag ik nu gewoon niet meer zo aan haar buik zitten als vroeger, dus ik kan het niet zo heel erg betasten ;-) )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Poes88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2011 00:23

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Poes88 »

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar is kanker dan ook niet iets tastbaars (bijv. tumor)?
Gebruikersavatar
Poes88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2011 00:23

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Poes88 »

Even een ander onderwerp: moet ze dat rompertje nou steeds aanhouden? Ze is nog helemaal niet op de kattenbak geweest sinds ze terug is. Wel heeft ze gisteren behoorlijk wat gegeten en gedronken, vandaag maar een mini beetje. Klinkt dat oké?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Robijn »

@Poes 88, @Cerna (Annet dus) had eerder het (goede) advies gegeven om een rompertje pas om te doen als je ziet dat ze aan haar hechtingen begint te krabben of likken. Als een kat de hechtingen met rust laat, is een rompertje niet nodig.
Ik heb verder geen ervaring met rompertjes.. Ze moet natuurlijk wel kunnen plassen en poepen. Als er niet genoeg ruimte onder haar staart zit (?), zou ik hem uitdoen..; anders kan ze toch niet poepen en plassen??? (had ze er overigens geen problemen mee, dat je haar een rompertje aandeed?).
Fijn dat het goed gaat met Mekkie!! Haar eetlust zal wel vanzelf terugkomen.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Robijn »

Ik wil graag een nieuw album aanvragen. Via Annet's link die zij hierboven heeft gegeven, kom ik wel bij het topic IK WIL EEN ALBUM AANVRAGEN, waarin heel veel mensen dus een album vragen. Maar ik weet niet HOE ik dit verzoek moet plaatsen, ik zie nergens "Nieuw antwoord" of "Snel reageren" staan. Waar kan ik typen dan??????
Snap er niets van....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Poes88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2011 00:23

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door Poes88 »

Oh dat had ik nog niet gezien! We hebben hem nu ook uitgedaan, maar ze wil nog steeds niet op de bak.

Ze vond het rompertje gisteren wel vervelend, maar we wilden het doen omdat we 's nachts niet kunnen zien of ze eraan zou likken. Vandaag was ze er al een beetje aan gewend.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 9-jarige poes wel of niet laten steriliseren?

Bericht door castratenkoor »

Robijn schreef:Ik wil graag een nieuw album aanvragen. Via Annet's link die zij hierboven heeft gegeven, kom ik wel bij het topic IK WIL EEN ALBUM AANVRAGEN, waarin heel veel mensen dus een album vragen. Maar ik weet niet HOE ik dit verzoek moet plaatsen, ik zie nergens "Nieuw antwoord" of "Snel reageren" staan. Waar kan ik typen dan??????
Snap er niets van....
Je klikt op pagina 16 en dan onderaan onder rode balk "snel reageren" kun je meteen je verzoek typen. Als het album is aangemaakt krijg je een melding rechtstreek in je bericht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie