Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

ik weet het niet of die gelijk ontsnapt sproet. maar er zitten erg veel vogels in mijn omgeving. en misschien dat die daar achter aan gaat als die de kans krijgt. en dat wil ik voor komen. woon 2 hoog. maar hij mag van mij pas naar buiten. als die niet meer zo bang is. en ik in staat ben hem te sturen. tot die tijd zal hij het moeten doen met horren. omdat het vandaag zo warm voor hem was. had ik een grote bak met water met een handoek er in klaat gezet. kwam thuis en vond allemaal sproet pootjes. aan de haren in het water te zien had die zich prima vermaakt
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

jij bent een geweldige poezenmoeder en zo zorgzaam! en het leukste is natuurlijk bij thuiskomst aan de pootjes te zien dat sproet het heeft kunnen waarderen.
jullie groeien steeds een beetje meer naar elkaar toe en hij is langzamerhand echt je sproetenkind hè?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

klopt helemaal adriana haha. ik ben gewoon kat verslaafd. twee maanden zonder kat leven was verschrikkenlijk. gelukkig hebben mijn ouders ook een kat en die is ook nu nog altijd wel in voor een kroel. hahahah. sproet word door mij en mijn ouders zwaar verwent. sproet komt nu ook vaker in de woonkamer liggen. in een van zijn schuil plekken. als ik thuis ben
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Over een jaartje is die Sproet een lieve kroelkont!
Een hele dikke duim voor jou! Hoe vaak hoor je niet van mensen dat ze dit soort angstige katten weg doen omdat 'ze er niks aan hebben'? Fijn dat jij zoveel geduld voor hem hebt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

thanks. daarom neem ik ook z`n project kat op mij. want deze dieren krijgen vaak niet de kans om zich te hechten. terwijl het vaak de liefste katten worden. hij is inmiddels zo ver dat die in mijn bijzijn zijn ogen durft dicht te doen.
stond gisteren te praten bij de kassa met een vrouw. en die vertelde dat ze vrijwilliger is bij dat dierenasiel. vervolgens gaf ik aan sproet te hebben.lichte haar ogen helemaal op. zij was er bij toen hij werd binnen gebracht door de dieren bescherming. hij zat onder de wonden en had kneuzingen. ze heeft nooit kunnen achter halen wat er echt gebeurd is. wel vertelde ze me dat het 5mnd heeft geduurd voordat ze hem kon aaien.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

het lijkt er op dat Sproet behoorlijk mishandeld is en dat zou zijn afkeer/angst voor mensen kunnen verklaren. langzamerhand leert hij jou een beetje vertrouwen.
wat leuk voor die mevrouw dat ze te horen heeft gekregen dat Sproet bij jou een gouden mandje heeft gekregen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

dat lijkt er zeer zeker op adriana. ben er al wel achter dat sproet niks mankeerd aan zijn orenhaha. zodra hij hoort dat zijn etens zak open gaat zit die al onder de tafel. hij is gek op eten. als ik thuis ben geef ik hem daarom hele kleine beetjes eten. i.p.v zijn eten in een keer. zodat hij iedere keer weer de huiskamer in moet voor eten. meestal gaat die daarna rondlopen. of lekker slapen. in het raamkozijn van mijn slaapkamer.

probeer trouwens een avatar aan te maken. maar het uploden van sproet lukt nog steeds niet. ondanks alle tips die ik heb gevonden op de site. heb al wel de eerste foto`s maar snap niet hoe ik die op de site moet zetten. ben niet zo handig met computers.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door nellebel »

kan ik je helaas niet mee helpen. ben zelf ook nogal digibeet en lang bezig geweest tot het per ongeluk lukte. ik heb toen wel via de aanwijzingen op de site uiteindelijk hem erop gekregen. heb je al geprobeerd via de zoekfunctie?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

je kunt hier een verzoek plaatsen aan Admin. als je een foto album wilt en geef dan ook even door hoe het gaat heten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

jippie dankzij admin staat mij avatar van sproet er nu op.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Mirjam86 »

Wat een knapperd! Leuk om hem eindelijk eens te zien!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

kijk! daar is Sproet en wat ziet hij er goed uit!
mooie witte haartjes uit zijn fluweelzwarte oortjes.. k hoop dat je snel een fotoalbum krijgt en we nog meer van Sproet kunnen zien.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Catfish »

Heb net je hele Sproet verhaal gelezen, en ik heb echt respect voor je! Een moeilijk plaatsbare kat, waar je alle geduld mee hebt en heel veel liefde voor voelt, dat is wel duidelijk. ;-) Hij heeft het maar getroffen!
Ik vind zijn naam geweldig, en wat een lekker koppie heeft ie! Ben benieuwd naar je album.
Heel veel plezier met hem, komt vast helemaal goed!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

album gaat nog wel even duren. aangezien sproet een verschrikkenlijke hekel heeft aan de camera. zodra ik hem aan zet verdwijnt die. dit is momenteel de eenigste foto die ik heb. nu ik dit zit te typen ligt menneer lekker in in zijn veel te grote doos te slapen. (de krabpaal heeft daar in gezeten) kan hem nu ook steeds meer overdag bewonderen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

vraagje. zaterdag op zondag nacht. was er een gek die het nodig vond om illegaal vuurwerk af te steken. daar is sproet flink van geschrokken. sindsdien slaap die nu ineens s`nachts on der mijn bed. normaal slaapt die dan in mijn woonkamer. hoelang kan z`n beestje herinneren wat er die nacht is gebeurd? en hoe zou ik hem kunnen laten zien dat het veilig is s`nachts. hij maakte z`n voor uit gang maar door 1 incident is die flink terug gevallen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie