Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
L-iek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:25
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door L-iek »

Ja klopt, ik heb het al door gegeven. Het gaat vandaag zo te zien gelukkig alweer een stuk beter, beide ogen houdt hij open!! Pff..
Het topic had ik gevonden, ik overleg nog even met de da maar wil Noah dit niet meer aandoen! Hij was er echt ook ellendig van.

Dank voor je reactie!
Gebruikersavatar
L-iek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:25
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door L-iek »

Ik heb trouwens Almo Nature gemaild en gevraagd naar de ph waarde vd urine van de brokken, omdat dit nergens vermeld stond. Ik dacht misschien is t voor jullie ook handige info (mss hebben jullie t ook al uitgezocht). :smile:
Zij meldde mij dat de ph tussen 5-5,5 ligt. De ph wordt gereguleerd door de toevoeging van methionine, maar ook op natuurlijke wijze door de ingredienten (de rijst mn).

Good to know dacht ik :grin:

Noah is er inmiddels weer bovenop, gelukkig! Het lijkt verder wel of ze veel energieker zijn sinds ik almo geef! Langer spelen, minder slapen, feller! Mja blijft subjectief natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door Dafpoetser »

Almo is mijn brok voor Tommie (blaasgruiskater)
Wat doet dat beest het er geweldig op...mooie vacht, fijne geurloze drollebollies, schoon gebitje en blakende gezondheid.
Er komt geen andere brok dit huis meer binnen, Tommie vindt het ook nog eens heerlijk, en hij heeft er veel minder van nodig dan van die supermarkt-troep. Ben Adriana nog steeds zo dankbaar dat ze op dit brokkie uitkwam voor mijn lieverd, dit is écht voor mij/ons de beste brok die ik mijn lieffie kan geven. Kan het iedereen aanbevelen die een blaasgruismenneke heeft.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door MarjanR »

Rob, als Almo reclame gaat maken voor hun brokjes, denk ik dat ze jou + Tommie moeten aanstellen als hoofdrolspelers :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door Adriana »

L-iek schreef:Ik heb trouwens Almo Nature gemaild
meldde mij dat de ph tussen 5-5,5 ligt. De ph wordt gereguleerd door de toevoeging van methionine, maar ook op natuurlijke wijze door de ingredienten (de rijst mn).
;-) ja, dank je wel voor het uitzoeken en goed te weten dat Almo een goed reagerende klantenservice heeft..
en dan vermoed ik dat het de rijst-eiwitten zijn die voor het ontzurend effect zorgen..

ach ja, er zijn meer zeer tevreden Almo/Sanabelle/Porta 21-gebruikers, af en toe dwarrelt er een mail daarover in mijn pb: samen blij/blij/blij!
de beste reclame is een tevreden gebruiker en ik moet altijd erg lachen om Rob's woord 'drollies'
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door jojo »

Methionine is één van de hoofdbestanddelen van Cholodin ... hm, dit geeft mij wel weer stof tot nadenken.
Gebruikersavatar
L-iek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:25
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door L-iek »

Ze eten het nu een tijdje: perfect! Ze zijn inderdaad afgevallen, goede ontlasting en écht meer energie. Heel goed om te zien! Nog een tevreden gebruiker erbij Adriana :grin:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door pearlsofpassion »

jojo schreef:Methionine is één van de hoofdbestanddelen van Cholodin ... hm, dit geeft mij wel weer stof tot nadenken.


Ik weet niet of je het weet maar methionine is een aminozuur (bouwsteen van eiwitten). Het is dus een natuurlijk stof (geen chemisch medicijn of zo, al wordt het waarschijnlijk wel vaak gesynthesiseerd, maar zeker niet altijd) die noodzakelijk is voor het organisme.
Verder weet ik over dit specifieke AZ niet waarvoor het dient in het lichaam en of een kat het zelf aanmaakt of steeds moet opnemen in de voeding, waar het zoals in zit... Maar het zou kunnen dat het in rijst zit, ik weet het verder niets van.
Ik wou de stof gewoon even in een context plaatsen. (geen paniek ;-))
Aminozuren kunnen ook op verschillende plaatsen in het lichaam werken. Hier zou je dus denken dat het inwerkt op de zuurtegraad van de urine en ook in de hersenen (cholodin is toch tegen dementie, als ik het mij juist herinner? :eeh: ). Dat kan perfect.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door jojo »

Dank je wel Valerie, heel helder!
Aminozuren kunnen ook op verschillende plaatsen in het lichaam werken. Hier zou je dus denken dat het inwerkt op de zuurtegraad van de urine en ook in de hersenen (cholodin is toch tegen dementie, als ik het mij juist herinner? ). Dat kan perfect.
Dit was precies de reden van mijn overpeinzing, ivm blaasgruis-gevoeligheid van Guus. Cholodin is een middel om dementie wat af te zwakken ja, het werkt kort door de bocht gezegd ondersteunend op meerdere neuro-zaken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door Adriana »

;-) dank je wel voor je info en uitzoekwerk Valerie, weer wat geleerd.. over methione deze keer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat zijn de kenmerken van goed voer?

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Ik weet er echt niet zoveel van.
Ik dacht gewoon dat het niet echt duidelijk was, wat voor stof het is.

Er zijn zo'n 20 aminozuren, en als bioloog leer je die natuurlijk wel allemaal. Maar de meeste alleen bij naam, af toe kom je maar een functie tegen. Dus wat ik hierboven verteld heb, is zowat alles wat ik zomaar uit mijn hoofd over methionine weet...

Maar goed, blij dat ik toch een beetje heb kunnen helpen ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie