Gedragsproblemen Angel

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Angel_Kitten

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Angel_Kitten »

ik ben reeds aan het zoeken naar een tijdelijk adres,
maar niemand wil hem nog als ze horen waarom ik hem even weg zou doen
en ik wil niet liegen..

Het sproeien is wat geminderd (nog 1à2 keer) maar het agressief doen blijft erger worden.

Misschien dat zondag (mijn verjaardag) de langverwachte doorbraak komt??
Ik zet nog steeds al mijn hoop in de laatste week,
maar vrees toch dat het asiel niet ver weg ligt :(
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, ik wou zo graag dat ik jullie kon helpen!
Ik zou hem zo graag die kans geven om ermee op te houden....

Maar je weet wss even goed dat dat hier met Kleintje echt niet goed zou komen (en dan vergeet ik mijn vriend Stijn nog... :icon_shifty: )
Wel spijtig, want Luis is echt een heel sociaal type. Hij mept terug naar Kleintje als zij mept maar blijft toch op een positieve manier toenadering zoeken en speels, charmant te zijn. Bij Kleintje maakt dat geen indruk, maar als Angel van iemand goede kattemanieren (en kattekwaad :lol: ) zou kunnen leren is het wel van hem... (hij is natuurlijk wel 2 maand jonger...maar daar trekt hij zich zelf helemaal niets van aan!)
Hij was ook super sociaal en altijd positief naar die zwerfkater die we hier gevonden hebben die nochtans de hele tijd serieus zat te blazen en te grommen... Luis bleef maar komen. :grin: Sociaal ding!

Het spijt me, ik kon het niet laten het even neer te schrijven. Als ik niet zo'n moeilijk geval in huis had zou ik wss Stijn wel kunnen overtuigen, maar dat kan ik Kleintje echt niet aandoen. Bovendien weet je niet hoe Angel zou reageren op haar geblaas en wie weet valt hij haar aan of zo en dan is al haar in de laatste maanden zo moeilijk opgebouwd vertrouwen (nog vollop bezig, zie nog steeds verbetering met momenten) weer verloren...

Ik hoop echt dat je iemand vind! Iemand met een kat die hem kan leren hoe hij kat moet zijn...

Sterkte meid!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

Misschien dat zondag (mijn verjaardag) de langverwachte doorbraak komt??
Ik zet nog steeds al mijn hoop in de laatste week,
maar vrees toch dat het asiel niet ver weg ligt :(
Begrijp ik hieruit dat Angel nog een week de tijd heeft :shock: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door MarjanR »

Wil je alsjeblieft Angel nog wat meer tijd gunnen?
Of een kans bieden ergens een paar weekjes te logeren (3 weken is volgens mij genoeg???)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Angel_Kitten

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Angel_Kitten »

elke dag valt hij mij meer en meer aan
vandaag zijn mijn rechterhand en linkeronderarm volledig in bloed gelegd
niet na of door het spelen maar gewoon omdat hij daar zin in had..

Als ik nog langer wacht denk ik dat mijn nek algauw de prooi gaat zijn,
hij begint nu al in mijn schouder te bijten
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door MarjanR »

Zo erg? Jeetje, wat naar Audry.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

Jeetje, je hebt een tijger in huis :shock: ! Wat doe je als hij je aanvalt?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door MarjanR »

Ik ben bij de ds/gedragstherapeute geweest.
Ik zal je zo een berichtje sturen, je mag ze namelijk emailen met het hele verhaal.
Ik heb ook kauwstokjes voor je meegenomen (matatabi), die zal ik naar je opsturen.
Dat moet dan dinsdag in huis zijn.

Uit mijn verhaal maakte ze op dat de castratie nogal traumatisch is geweest voor hem.
En dat hij daarom zo agressief is, hij snapt het gewoon niet meer.
De agressie zou je kunnen kanaliseren door hem de kauwstokjes te geven.
Kauwen maakt ook endorfine vrij in z'n koppie.
Plus dat er een rustgever in de stokjes zit.
Wanneer hij naar jou toe agressie vertoont, dit zoveel mogelijk negeren (dit doet moeder poes ook, wanneer er iets gebeurd wat haar niet bevalt).
Dan merkt hij dat jij dat niet leuk vindt.

De sproeiplekken inderdaad weghalen als hij er niet bij zit (deur dicht, laat maar mauwen).

De laatste tip die ze gaf is, vertel Angel wat er gebeurd is.
Klinkt stom, maar ik doe het ook.
Nu bijvoorbeeld als Teun mij onbegrijpend aankijkt, dan zeg ik hem ook. "Joh, Teun... dat komt best goed. Ik snap ook niet zo goed waarom ze nog niet wilt spelen, maar dat komt. Heus waar". En ik denk niet dat hij begrijpt wát ik zeg, maar het gaat om de energie tussen mij en hem. De tonen, de begrijpende ogen. Lichaamstaal dus.

Vertel Angel dat je hem hebt laten castreren. Dat je het echt rot voor hem vindt, en dat je begrijpt dat hij verward is.
Ik begrijp dat je nu redelijk nerveus bent, en wanhopig.
Dat merkt hij ook.
Probeer dus op het moment dat hij op een afstandje naar je zit te kijken even een moment diep te zuchten en het hem te vertellen.
Baadt het niet, dan schaadt het niet. Toch?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door castratenkoor »

Goeie adviezen Marjan! daar sluit ik me volledig bij aan.
Ook ik denk dat het nog goed kan komen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

MATATABI (http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... p?p_id=139): nooit van gehoord, maar klinkt als iets waar je veel katten heel gelukkig en relaxed mee kan krijgen. Lijkt me zeer geschikt en een gouden tip :eclap: .
Een aanval negeren hoor je wel vaker, maar geloof me: dat gaat niet als een kat je openhaalt. Geloof ook maar niet dat mama-poes dat doet :roll: . Ik verwijs hier toch weer even naar Cesar Millan (katten verschillen echt niet zo vreselijk veel van honden, qua gedrag): negeren tot een bepaald niveau werkt. Stel: je hebt niveau 1 tot 10: tot 5 kan je negeren, maar daarna dien je wel degelijk in te grijpen. Ik weet niet wat jij tot nu toe ertegen gedaan hebt Audrey, maar ik kan me nog een topic herinneren, (waarbij de gemoederen hoog opliepen ;-) ) over de "tik voor de billen". Bij Rob en Tommie was dat de juiste actie op het juiste moment - de boodschap kwam over. Ik zeg niet dat je dat nu bij Angel moet doen (niet doen!), ik wil alleen maar zeggen dat 'niets doen' geen optie meer is.
De castratie gaan 'uitleggen' , kan je natuurlijk doen, maar daar zie ik geen heil in. Begrijp me niet verkeerd: ik vertel mijn katten ook alles en dat het beter voor ze is en dat het wel goed komt, etc...
maar verwacht geen "Ok, nu begrijp ik het - ik zal me niet meer misdragen." Dat vertellen is om jezelf in een rustgevende/goedpratende stemming te brengen en dat werkt door op de kat, maar ik vrees dat we dat stadium ver voorbij zijn. Vergeet ook niet, dat Angel's afwijzende/vreemde gedrag al begon met 4 maanden, dus ruim voor zijn castratie.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door loek »

Marjan,
Wat lief van je dat je dit hebt gevraagd en dat je die kauwstokjes opstuurd!
Ik vind het verhaal van het 'castratie trauma' en het uitleggen daarover dan weer net iets te zweverig...Maar wie ben ik haha. En ik ben het zeker wel eens met de 'baat het niet dan schaadt het niet' slogan. En ja ik praat ook met mijn katten. En ja inderdaad indirect geloof ik wel dat het wat kan doen. (maar dan niet door de uitleg maar door de energie inderdaad. En ja haha dat geloof komt bij mij ook van Cesar Milan) Maar ik vind het ook een beetje snelle conclusie dat hij een trauma van de castratie zou hebben.

Maar ik zie dat Angel (mens ;-))zelf nog mag mailen. Dus misschien wordt het verhaal dan wat meer duidelijk en wordt en komt er ook een net wat ander advies uit. (als denk ik nog steeds wel dat een gedragskundige de kat eerst moet zien voordat hij een 'oordeel' en echt volledig advies kan geven)

Maar Angel wat naar dat hij zo agressief is! Dat spelen (met lichaamsdelen van je)dat doe je uberhaupt niet meer neem ik toch aan? Omdat je schrijft dat het dit keer niet van het spelen kwam. \

Ik denk om 1 of andere reden ook dat er nog hoop is. Ik weet alleen niet precies waarom. (wie is hier nou zweverig haha)

Oja over de andere kat. Ik weet niet of het zo'n ramp is als hij eens een keer goed vecht. Daar kan iemand anders hier vast wat meer over vertellen (?) Hij zal echt niet snel zwaargewond raken, toch? Een paar flinke schrammen lijkt me niet zo'n erge ramp. Van vechten leer je ook veel, als kat zijnde. Dat is wat kittens al doen die samen zijn, en katten later ook. Een soort van vechten, het is dan wel meestal 'voor de oefen' maar af en toe gaat er 1 te ver en krijst de ander eens hard of geeft de ander een optater, of misschien zelfs een keertje wat erger. En dan is er weer wat geleerd....toch? Hulp nodig van anderen hierin ;-) (ik heb een broer en zus die alleen voor de oefen vechten...dus ik weet niet hoe ernstig het kan zijn als er een vreemde kat in het spel is...en hoe ver die kan gaan)

succes iniedergeval. Heb je al antwoord van Gend?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

In Angels geval zou vechten wel een ramp zijn. Dat zou dan namelijk zijn enige ervaring zijn met andere katten. Ik denk dat je het dan nooit meer goed krijgt. Angel zou eigenlijk eerst ergens gescheiden moeten zitten van andere katten die goed met elkaar omgaan. Hij zou die katten wel moeten kunnen zien en ruiken, maar zich er zelf niet tussen kunnen mengen. Dat is lastig voor elkaar te krijgen en een asiel wordt ook niet blij van Angel, want waarschijnlijk moet hij apart. Aan de andere kant - hij was in de tuin blijkbaar niet geïnteresseerd in de andere kat, dus wie weet.... gaat dat gewoon wel goed. Alles is mogelijk 8-) .

En Loek, vechten kan voor iedere kat akelige gevolgen hebben. Een kattenbeet is buitengewoon smerig en wordt vaak gevolgd door infecties. Er is een enorm verschil tussen stoeiende (familieleden en vriendjes) en vechtende katten. Gescheurde oren, beschadigde ogen, wondjes die van binnenuit gaan zweren, etc. En daarnaast nog het risico van aids en andere ellende.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Dafpoetser »

Ondanks alle sores omtrent Angel, wens ik jou Audrey:

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Ilone »

Inderdaad! Van Harte Audrey!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door pearlsofpassion »

Cari schreef:In Angels geval zou vechten wel een ramp zijn. Dat zou dan namelijk zijn enige ervaring zijn met andere katten. Ik denk dat je het dan nooit meer goed krijgt. Angel zou eigenlijk eerst ergens gescheiden moeten zitten van andere katten die goed met elkaar omgaan. Hij zou die katten wel moeten kunnen zien en ruiken, maar zich er zelf niet tussen kunnen mengen. Dat is lastig voor elkaar te krijgen en een asiel wordt ook niet blij van Angel, want waarschijnlijk moet hij apart. Aan de andere kant - hij was in de tuin blijkbaar niet geïnteresseerd in de andere kat, dus wie weet.... gaat dat gewoon wel goed. Alles is mogelijk 8-) .

En Loek, vechten kan voor iedere kat akelige gevolgen hebben. Een kattenbeet is buitengewoon smerig en wordt vaak gevolgd door infecties. Er is een enorm verschil tussen stoeiende (familieleden en vriendjes) en vechtende katten. Gescheurde oren, beschadigde ogen, wondjes die van binnenuit gaan zweren, etc. En daarnaast nog het risico van aids en andere ellende.
Ik ben het hier volledig mee eens. Angel aan het stoeien met die andere kat zou heel goed zijn maar vechten is vreselijk! Daar blijft hij zijn leven lang bang van. Ik ben ervan overtuigd dat Kleintje's angst voor andere katten komt door die aggressieve buurtkater zelfs al is ze nooit gewond geraakt. Ze durfde op een keer een week niet meer buiten!
Dat mag hem echt niet overkomen!
Dat hij dan zijn aggressie op iets anders uitwerkt...

Veel sterkte Audrey, en ondanks alles inderdaad een gelukkige verjaardag...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie