Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Adriana »

wij hebben een dikke handdoek onder en voor de kattenbakken liggen en dat houdt vrijwel alle grit tegen en is goed heet te wassen.
en al onze katzels hebben een hekel aan overdekte bakken en dan zijn lange rechthoekige hoge dweilemmers van Blokker (euro 6.- ongeveer) ideaal. er passen er 3 in het toilet. ook makkelijk te hanteren en hun ontlasting stinkt niet en zo hoort het ook.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Flo_o »

Wij hebben onder en voor de kattenbak 2 tapijttegels gelegd om het uitgelopen grit op te vangen, dat gaat ook prima en is een stuk goedkoper dan zo'n matje. Gewoon stofzuigen met de rest vh huis en het is weer schoon :)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

tapijttegel is ook een goed idee!
ik heb er nu een handdoek dubbelgevouwen onder liggen, maar die gaat alle kanten op, ze (Vana) gaat ermee liggen stoeien ofzo of te hard overheen rennen...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Flo_o »

Haha, ja die tegels blijven waarschijnlijk veel beter liggen. En het staat ook gewoon mooi! Wij hebben zwarte, past mooi bij de kattenbak en de boekenkast (waar de kattenbak in staat).
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

Ik heb de Hornbach even gebeld en die schijnt die van Cat-it net nieuw te hebben dus ik ga morgen kijken. Ben mega benieuwd want het zal een stuk schelen met kap erop denk ik (voor de lucht) Matje ervoor werkt nog steeds super, super tip en het is soms zo simpel. haha Scheelt een hoop stofzuigen!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

Ik heb gister de cat-it kattenbak gekocht bij de hornbach en hij is daar mega goedkoop! 12,95 moest ik ervoor betalen en ze hebben hem in roze, blauw en grijs. Inderdaad mega makkelijk! Dank voor de tip dus!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilone »

Volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar voor de uitloop van korrels heb ik de kattenbak in een lekbak staan ;) Daarin nog een kleedje, voor de stoffige pootjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Oja dat kan ook natuurlijk, maar neemt teveel plek in voor mij. Wel een goed idee!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilone »

Nou, bij mij was hij ook iets te groot!
Ik heb er zo'n 15 a 20 cm vanaf gezaagd :-P
Nu is hij net ietsje breder dan de kattebak zelf ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Poeh... wat een verschil in kattengrit. Ik had eerst Cat's Best Eco Plus. Nu Gimpet Micro Fresh ofzo, uitloop is veeeel minder. Nou ja, eerder anders, paar van die minescule korreltjes die er dan liggen, ipv dat het hele huis onder de stoffige vezels zit die je ook nog eens heel goed ziet. Nu nog kijken hoe het met een paar weken bevalt, maar het ziet er veel beter uit.
(Denk ik meld het even)
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

Ik heb voor het eerst cat san gebruikt maar ben er ook niet super blij mee. Het is goed spul maar ik ruik toch echt nog wel de urine lucht en voor die prijs had ik meer verwacht. Nou heb je ook de extra fresh versie. Is dat beter qua luchtjes? Wie kan me dat vertellen?
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door nicky26 »

Tamir schreef:Sinds kort heb ik ook de kattebak met 2 bakken en een zeef, maar het valt me nog best tegen. Ik gebruik het in combinatie met golden grey vulling. Maar weet niet of ik te weinig grid gebruik, want het blijft allemaal plakken aan de zeef :roll: dus ben ik een hele tijd bezig om het schoon te krijgen. Iemand nog tips hiervoor? Of zou ik gewoon ander grid moeten gebruiken?
Bedoel je het peewee systeem? ik zat er over na te denken om deze aan te schaffen ivm 2 kittens die ik over een maand krijg (ik had begrepen dat houtkorrels veiliger zijn dan silica en klontvormend grint voor kittens)
Tinnie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:03
Locatie: ardennen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tinnie »

Heb het topic gelezen, omwille van het feit dat ik nu met het kitten een kattebak heb, en niet de juiste vulling had gekocht. Het bleef aan z'n pootjes hangen, en het ligt m'n hele huis vol. Komt er nog bij, dat m'n hond, die drolletjes zo lekker vind, het schijnt eendelicatesse te zijn (haha).
Ik woon in de natuur, dus.. bij ons zal de bak later verdwijnen. maar ben blij dat Kiewie het kitten, zo braafjes steeds naar die bak gaat.
liefsssss..
Gebruikersavatar
Ragdoll
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 aug 2010 18:00

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ragdoll »

Wij gebruiken Biokat Classic, ik vind de uitloop van het grit wel mee vallen, ook wij hebben een stuk tapijt tegel (hoogpolig) voor de ingang van de kattenbak liggen en daar blijft het meeste grit op liggen, elke dag draai ik het stuk tapijt tegel effe om boven de kattenbak, zo blijft de uitloop van het katten grit beperkt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hoge grote bakken van Blokker en Biocat fresh erin, ik veeg een paar keer per dag alles weg wat eruit gelopen wordt. Lukt uiteraard alleen als Rik slaap of buiten is. Anders gaat hij aan de veger hangen. Zo'n ding met lange stok zowel veger als blik zodat je niet hoeft te bukken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie