Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Mon Chou
Lynx
Lynx

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Mon Chou »

Het enige dat zij pruimt aan nierdieet is RC Select en RC Special (maar deze laatste moet dan al wel gemengd worden met gewoon voer, anders wil zij die RC Special niet). Zij krijgt dus van mij 1 smaak nierdieet (RC Select). Alle andere nierdieeten heb ik al geprobeerd, maar dat moet zij niet (Specific, Hills, Trovet, Clinic, Happy Cat, etc, etc.). Erg jammer natuurlijk, anders had ik nog af kunnen wisselen.

RC Sensible (geen nierdieet) was altijd haar oude voer ;) .
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Oh, stom van mij. Select is gewoon niervoeding.
Hmm, dan is het wel lastig ja :(
Vers voeding? Bandit nierdieet, is dat iets om te proberen? Het is samengesteld door tannetje koning.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Wanneer je Kreukeltje senioren voer geef, doe je er dan Ipakitine overheen? Want dit maakt het ook al een stuk veiliger, m.b.t. De eiwitjes
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

@ Featherr Geeft niet hoor....door de grote keuze aan niervoeding is het niet altijd allemaal te onthouden ;-) .
Ik ga eens op Bandit nierdieet zoeken....thnx voor de tip.

Heb nog wel contact gehad met de dierenarts. Katjes zijn kieskeurige wezentjes. Ik moet het even de rest van de dag en morgen aankijken. Mocht zij slecht blijven eten, dan kan ik morgenavond met Koetje langskomen. Koetje heb ik net alleen 15 gram van Prins senior voeding gegeven en deze at zij met smaak op. Misschien toch genoeg van het voer gekregen :idea: :?:

@ Anneke Kreukeltje krijgt geen ipakitine over haar voer heen. Denk dat wij dat stadium helaas al voorbij zijn. Haar waarden waren 3 weken geleden (zelfs na infuus) dermate gestegen dat de dierenarts al zei dat zij misschien nog een week te leven had. Inmiddels zijn wij 3 weken verder en het gaat gelukkig nog steeds goed :epray: . Zij krijgt dus de dingen die zij lekker vindt en daar zit schijnbaar ook seniorenvoer bij ;-) .
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Dat Ipakitine poeder kun je over het natvoer strooien. dat is een fosfaatbinder. Omdat je aangaf dat ze zelfs in gewicht was toegenomen, vatte ik dat als positief op.

Met het poeder blijven ze doorgaans alles gewoon eten, het is alleen " veiliger" voor nierpatiënten. Om dit over gewoon voer / senioren voer te strooien.
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Natvoer eet Kreukel alleen niet Anneke. Dat heeft zij nooit gegeten helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Oké...jammer.

Wanneer je dat Bandit nierdieet wil proberen, dan is het wel een optie...
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Als ik het goed begrepen heb, dan is Bandit toch zachtvoer?

Even nog een ander vraagje:
Gezien Koetje gisteren haar nierdieet niet meer wilde, heb ik haar Prins VitalCare Senior gegeven. Dit schijnt zij op dit moment nogal lekker te vinden. Maar ik zie ook dat Prins VitalCare Dieet Renal Support heeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Bandit is versvleesvoeding.

Ik heb geen ervaring met de renal var. Van Prins. Heb er ook weinig over gelezen op de nierfaal topics.
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Ga het Bandit gewoon een keer proberen...niet geschoten is altijd mis.

Heb even de samenstelling van Prins Renal opgezocht.[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016042 ... 9e1b82.jpg[/img]

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Hier kun je zien wat het is.

We hadden op dit forum een lid, Kattenbella die met vervleesboeding haar nierpatiëntje een lange tijd zeer stabiel wist te houden. Misschien kun je even zoeken, om haar berichten terug te lezen. Een deel staat ook in pluisje...

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 86&t=23044

http://www.eko4petz.nl/a-35771166/versv ... -300-gram/
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Dank je Anneke. Ik heb er inmiddels het één en ander over gelezen en ik ga Bandit gewoon een keer proberen. Zal er alleen wel even een weekje of wat mee wachten, gezien ik bij mevrouwtje niet te snel kan wisselen met voer, want dan trekt zij overal haar neus voor op. Wat is het toch een moeilijk dametje.

Koetje geef ik op dit moment Prins Senior, gezien zij na de RC Select ook ineens uitgekeken was op haar oude voer (RC Sensible). Die Prins Senior ben ik nu aan het aanmengen met Prins Renal Support.
Wat mij wel opvalt aan die Prins Renal Support, is dat het een beetje een vreemde geur heeft. Ik vind het ruiken naar kruiden :-o . En Koetje pikt op dit moment de senior brokjes eruit en laat de Renal liggen :???: .

Het verbaasd mij overigens wel dat, tot op heden, blijkbaar niemand ervaring heeft met Prins Renal Support. Heb toch altijd begrepen dat het merk Prins zeker geen verkeerd merk is.
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Toch maar een afspraak voor vanavond met de dierenarts gemaakt. Koetje wil die Prins senior ook niet meer. Ik weet dat zij erg moeilijk is qua voer en dat zij de ene dag iets heel lekker vindt en de volgende dag weer kan laten staan. Net even een handje vol RC Sensible voor haar neus gehouden en dat begint zij dan weer wel te eten. Ik weet het even niet meer....is er nu iets aan de hand of is mevrouw weer moeilijk aan het doen..... Getsie wat word ik hier onzeker van :-( .
Ennakee
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ennakee »

Wat vervelend dat koetje weer geen zin heeft om te eten.

Probeer haar toch aan het eten te houden, desnoods door de brokjes stuk voor stuk te voeren. Wanneer ze te weinig heeft gegeten kan ze zich ook misselijk voelen.

M.b.t Prins renal, persoonlijk ken ik het niet terwijl ik bijna alle soorten dieetvoer geprobeerd heb voor Freddy. Misschien verkopen ze het alleen in België?

Sterkte met Koetje vanavond bij de DA
Mon Chou
Lynx
Lynx

Bericht door Mon Chou »

Ze eet op dit moment wel van alle soorten voeren een beetje....overigens is dit allen geen nierdieet. Maar ben de afgelopen dagen zo aan het proberen, dat ik soms ook het idee krijg dat dat juist tegen gaat staan bij haar. Zij is echt een ongelooflijk moeilijke poes als het om eten gaat. En omdat zij nu zo moeilijk doet, krijg ik het op mijn heupen en vraag mij meteen van alles af. De laatste keer bloedprikken is pas 31 maart geweest, dus echt niet zo lang geleden. En dan volgt bij mij meteen weer het volgende dilemma. Moet ik haar die stress nu wel weer gaan bezorgen, maar de keerzijde is, dat zij mij op dit moment onrustig maakt en ik mijzelf de vraag stel waarom zij nu zo moeilijk doet.
Plaats reactie