Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Gizmo heeft emeprid gehad. Hij kotste bijna iedere dag tot die pillen. Hij heeft ze bijna tot het einde gehad en heeft bijna nooit meer gekotst. Gewoon geven hoor als ze zich zo slecht voelt 

♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Ik ben blij te lezen dat Kreukeltje er nog is. En eet wat ze lekker vindt.
Wanneer je goed op haar dosis let in combinatie met haar gewicht, zal ze er zeker baat bij hebben.
Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd met elkaar mogen hebben.
Wanneer je goed op haar dosis let in combinatie met haar gewicht, zal ze er zeker baat bij hebben.
Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd met elkaar mogen hebben.
De Emeprid heb ik alleen niet in pilvorm gekregen, maar als siroop. Hiervan zou zij 0.8ml 3 keer per dag moeten krijgen. Dus 0.1ml per 100 gram lichaamsgewicht. Kreuk weegt de ene keer 2.45kg en de andere keer weer 2.5kg.
Kreukeltje heeft vanmorgen voor het eerst wat speeksel overgegeven helaas. Verder eet zij eigenlijk redelijk goed en zij kan het lopend buffet best waarderen. Ze doet nog steeds haar dingetje (luieren in de zon, kroelen, spelen, ect). Hoop dat dit nog een tijdje zo doorgaat.
Kreukeltje heeft vanmorgen voor het eerst wat speeksel overgegeven helaas. Verder eet zij eigenlijk redelijk goed en zij kan het lopend buffet best waarderen. Ze doet nog steeds haar dingetje (luieren in de zon, kroelen, spelen, ect). Hoop dat dit nog een tijdje zo doorgaat.
Groetjes van mij (Kim) en een kopje van Mon Chou, Kreukeltje, Flo en Mazzel
We duimen dat jullie nog een tijd samen mogen zijn.
Zo te lezen heeft ze een goede kwaliteit van leven!
Zo te lezen heeft ze een goede kwaliteit van leven!
Gisteren eindelijk de Reactiv tonicum binnen (na heel lang wachten). Iets op een schoteltje gedaan en dat mormel van mij haalt gewoon d'r neus op en loopt weg (dat doet ze met snoepjes ook)
Meerdere keren aangeboden maar ze wilde er niets van weten. Uiteindelijk was ze vanochtend toch wel het bakje uit aan het likken waar ik het ook in gedaan had. Hopelijk weet ze nu hoe het smaakt en blijft ze het lekker vinden.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Soms zou je ze wel achter het behang willen plakken, hè Rik
Wil ze niks van je vinger aflikken? Zelfs Polleke dat ook een eigenwijs mormeltje kan zijn, is op deze manier nog weleens te verleiden
Bij de genade gods neemt ze dan een ieniemienie likje, met een blik van, heb je nou je zin!

Wil ze niks van je vinger aflikken? Zelfs Polleke dat ook een eigenwijs mormeltje kan zijn, is op deze manier nog weleens te verleiden

Bij de genade gods neemt ze dan een ieniemienie likje, met een blik van, heb je nou je zin!
Nee, ook van mijn vinger aflikken doet ze met niets (behalve koolvis-vocht). Het is echt een eigenwijs mormeltje. De Reactiv tonicum is ook niet een klein beetje en zou het alleen zijn om haar de smaak te laten pakken. Nu weet ik ook waarom er een aparte honden variant is. Het flesje zou in 2 dagen na openen op moeten zijn. En dat gaat bij katten met 45 ml natuurlijk sneller dan met 90 ml. Nu neem ik dat echter niet zo nauw. Maar gelukkig lebbert Bowy het nu wel af en toe op uit haar bakje dus zolang ze dat blijft doen komt het wel goed. (Ik zie dat de helft van het flesje (90ml) al op is
)

Grtz, Rik
Stel dat ze de smaak te pakken krijgt, dan moet je 45ml als maximale dosis per dag aanhouden. Anders krijg je het risico dat ze diarree kan krijgen.
Soms vinden katten het lekkerder wanneer je het een beetje verdund met warm water.
Soms vinden katten het lekkerder wanneer je het een beetje verdund met warm water.
O, maar wat zachtere ontlasting kan ze wel gebruiken 
Maar ze krijgt denk ik 20-30ml per dag. Ze heeft het wel weer opgelebbert vandaag, dus ze drinkt het wel. Maar gewoon op d'r eigen tempo wanneer ze het wil (of "ziet" want ze kan er door haar blindheid ook staal langslopen).

Maar ze krijgt denk ik 20-30ml per dag. Ze heeft het wel weer opgelebbert vandaag, dus ze drinkt het wel. Maar gewoon op d'r eigen tempo wanneer ze het wil (of "ziet" want ze kan er door haar blindheid ook staal langslopen).
Grtz, Rik
Ik zit op dit moment even in dubio.....
Gisteren heb ik mijn katertje Mazzel (5.5 maand) laten castreren, gezien zijn hormoontjes al flink in het rond vlogen. Voor de castratie heb ik in ieder geval even bloedonderzoek laten uitvoeren. Ben tegenwoordig helemaal panisch, gezien de toestanden met Koetje en Kreukeltje
. Gelukkig waren alle waarden keurig netjes bij Mazzel. Zij hebben bij de castratie 2 sneetjes in Mazzel zijn buikje moeten maken, gezien 1 balletje niet ingedaald was en diep verstopt zat in de lies. Nu heeft hij na de castratie een injectie Metacam gekregen. Bij het ophalen van Mazzel kreeg ik de suspensie Metacam mee, welke ik 5 dagen moet geven. Terplekke heb ik meteen gevraagd of er een andere optie was voor de Metacam. Hierbij noemde de assistente Tolfedine. Aangezien ik op dat moment even niet wist wat te doen, ben ik met de Metacam naar huis gegaan. Ik durf het Mazzel alleen niet te geven. Iemand advies over wat ik nu het beste kan doen? Ik weet namelijk niet of die Tolfedine net zo slecht is?
Gisteren heb ik mijn katertje Mazzel (5.5 maand) laten castreren, gezien zijn hormoontjes al flink in het rond vlogen. Voor de castratie heb ik in ieder geval even bloedonderzoek laten uitvoeren. Ben tegenwoordig helemaal panisch, gezien de toestanden met Koetje en Kreukeltje

Wanneer al zijn waardes goed zijn dan is het risico zo verschrikkelijk klein en Tolfedine is ook niet geweldig (kan heftige maagbeschadigingen geven). Beide is NSAID alleen wordt Metacam via de nieren afgescheiden en Tolfedine via de lever. Maar beide KUNNEN nierfalen veroorzaken.
Ik zou het gewoon even afwachten. Ik heb nooit pijnstilling hoeven geven na castratie van mijn poezen en dat is vaak een veel ingrijpender operatie.
En wanneer je het idee hebt dat hij toch pijn heeft, dan zou je ook eerst een halve dosis kunnen geven. Maar Metacam is ook een ontstekingsremmer dus daarom zul je het ook gekregen hebben.
Ik heb Noa verloren aan nierfalen tgv waarschijnlijk teveel en te lang Metacam dus toen ik vorig jaar voor de keus stond wat te doen toen Milka blaasstenen bleek te hebben, was dat heel moeilijk.
Maar Milka reageerde heel raar op het - veilig voor de nieren - alternatief Buprecare en toen heb ik haar toch Metacam gegeven (ook haar waardes waren prima) en ze knapte gelijk op.
Ik zou het gewoon even afwachten. Ik heb nooit pijnstilling hoeven geven na castratie van mijn poezen en dat is vaak een veel ingrijpender operatie.
En wanneer je het idee hebt dat hij toch pijn heeft, dan zou je ook eerst een halve dosis kunnen geven. Maar Metacam is ook een ontstekingsremmer dus daarom zul je het ook gekregen hebben.
Ik heb Noa verloren aan nierfalen tgv waarschijnlijk teveel en te lang Metacam dus toen ik vorig jaar voor de keus stond wat te doen toen Milka blaasstenen bleek te hebben, was dat heel moeilijk.
Maar Milka reageerde heel raar op het - veilig voor de nieren - alternatief Buprecare en toen heb ik haar toch Metacam gegeven (ook haar waardes waren prima) en ze knapte gelijk op.
Mijn excuses voor mijn late reactie Annet
.
Ik heb de Metacam toch geruild voor de Tolfedine. Mazzel moet daarvan 2 pilletjes per dag, maar gezien het een spring-in-t-veld is en klaarblijkelijk niet zo veel last heeft, krijgt hij er 1 per dag (just in case).
Updatje Kreukeltje:
Kreukeltje loopt gelukkig nog steeds vrolijk rond. Ze blijft redelijk op gewicht en eet best goed. Ze speelt zo nu en dan en geniet van de aandacht. Ze krijgt nog steeds haar Semintra en haar kalium (vindt zij erg vies). En sinds een paar dagen geef ik haar ook de Emeprid. Om de paar dagen gaf zij namelijk 's ochtends wat speeksel over (afgelopen week). Dat is dan alleen 's ochtends en de rest van de dag niet meer. Misschien dat zij zich door de Emeprid toch weer wat beter voelt. Hopelijk gaat het zo nog een tijdje "goed" met haar
.
Updatje Koetje:
Tsja...Madam voelt zich een koninginnetje. Zij kwekt en ik kom met haar bakje eten en dan begint zij te eten
. En jawel nog steeds aan het 100% dieetvoer
. Hoop dat dat zo blijft en dat zij dit doorzet
.

Ik heb de Metacam toch geruild voor de Tolfedine. Mazzel moet daarvan 2 pilletjes per dag, maar gezien het een spring-in-t-veld is en klaarblijkelijk niet zo veel last heeft, krijgt hij er 1 per dag (just in case).
Updatje Kreukeltje:
Kreukeltje loopt gelukkig nog steeds vrolijk rond. Ze blijft redelijk op gewicht en eet best goed. Ze speelt zo nu en dan en geniet van de aandacht. Ze krijgt nog steeds haar Semintra en haar kalium (vindt zij erg vies). En sinds een paar dagen geef ik haar ook de Emeprid. Om de paar dagen gaf zij namelijk 's ochtends wat speeksel over (afgelopen week). Dat is dan alleen 's ochtends en de rest van de dag niet meer. Misschien dat zij zich door de Emeprid toch weer wat beter voelt. Hopelijk gaat het zo nog een tijdje "goed" met haar

Updatje Koetje:
Tsja...Madam voelt zich een koninginnetje. Zij kwekt en ik kom met haar bakje eten en dan begint zij te eten

Fijn te lezen dat alles zijn gangetje gaat! Klinkt voor mij toch heel positief, zoals het nu met kreukeltje en koetje gaat
We duimen dat dit nog lang zo door mag gaan..

We duimen dat dit nog lang zo door mag gaan..
Ja vind ik ook Anneke!
Met Koetje heb ik gisteren alleen moeten stoeien met het nierdieet. Jawel, daar zat zij al dik 3 weken op. Dit ging de laatste 3 dagen al wat moeizaam, maar gisteren spande zij de kroon. Leek wel alsof zij zei: "baasje, je eet die troep zelf maar"
. Dus gistermiddag maar geprobeerd een beetje RC Sensible te geven. Dit at zij wel, hoewel dit gisteravond nou ook weer niet echt van harte ging. Begon mij eigenlijk al een beetje zorgen te maken
. Vanmorgen dus eigenlijk ook hetzelfde verhaal. Ze eet het, maar niet met smaak als ik dit zo zie. Misschien vindt zij dat RC Sensible toch ook niet meer zo lekker na die dik 3 weken Select
.
Dus net maar weer een beetje RC select in het bakje gedaan. Mevrouwtje ruikt eraan en begint ervan te eten. Misschien heb ik wel te weinig zitvlees, maar merk toch ook aan mezelf dat ik snel in paniek schiet en mij zorgen begin te maken.
Met Kreukeltje gaat het tot op heden nog steeds goed
. Zij eet prima en is zelfs weer wat aangekomen. Ze krijgt op dit moment alle soorten seniorenvoer en zo tussendoor nog dingetjes die zij lekker vindt.
Met Koetje heb ik gisteren alleen moeten stoeien met het nierdieet. Jawel, daar zat zij al dik 3 weken op. Dit ging de laatste 3 dagen al wat moeizaam, maar gisteren spande zij de kroon. Leek wel alsof zij zei: "baasje, je eet die troep zelf maar"

Dus net maar weer een beetje RC select in het bakje gedaan. Mevrouwtje ruikt eraan en begint ervan te eten. Misschien heb ik wel te weinig zitvlees, maar merk toch ook aan mezelf dat ik snel in paniek schiet en mij zorgen begin te maken.
Met Kreukeltje gaat het tot op heden nog steeds goed

Probeer je verschillende soorten nierdieet? Of 1 smaak?
Ik weet nog wel dat ik een hele kast vol had met alle merken en dan ook nog alle smaken (natvoer en brokjes) om maar constant te kunnen wisselen.
Het is logisch hoor dat ze select kiest, daar zitten geur en smaakstoffen in en die zitten toch een heel stuk minder in het niervoeder.
Ik weet nog wel dat ik een hele kast vol had met alle merken en dan ook nog alle smaken (natvoer en brokjes) om maar constant te kunnen wisselen.
Het is logisch hoor dat ze select kiest, daar zitten geur en smaakstoffen in en die zitten toch een heel stuk minder in het niervoeder.
♥ Chloe & Aylin ♥