Voor zover ik weet heeft Kreukeltje in het dierenhospitaal geen aparte fosfaatbinder gekregen Anneke. Wel natuurlijk gewoon haar Semintra. Hiervan heb ik begrepen dat deze ook een licht fosfaatbindende werking heeft. Ik had ten tijde van opname wel gevraagd aan hen waarom er gekozen is voor astronautenvoer in plaats van dwangvoeren met nierdieet. De dierenarts gaf aan dat Kreukeltje best is afgevallen voor een al tenger katje en dus zeker wat moest aankomen. Buiten dat gaf hij aan dat zij de ervaring hebben wanneer zij dwangvoeren met nierdieet, het katje eenmaal thuis datzelfde nierdieet niet meer zou willen eten, gezien dit dan geassocieerd wordt met de dierenarts. Het zachtvoer van RC heb ik hier ook staan. Ik zal anders eens wat af gaan wisselen hiermee.
Tot op heden gaat het spuitjevoeren bij Kreuk eigenlijk erg goed. Gelukkig geen strijd en stress. Wat dat betreft zijn Kreukeltje en Koetje twee totaal verschillende katjes

. Bij Koetje is het al een strijd om de Semintra binnen te krijgen. Kreukeltje krijgt zo goed als de hoeveelheid binnen van wat zij moet hebben per dag. Vannacht heeft zij zelfs ook nog wat brokjes hardvoer uit zichzelf gegeten. Terwijl ik dit verhaal nu typ, is zij aan het spelen met een speeltje. Dit gaat gepaard met de nodige kabaal haha. Heb op dit moment wel het idee dat het iets beter gaat met haar....tenminste, dat hoop ik maar dan

.
We hebben er op dit moment wel voor gekozen de afspraak met de DA (deze DA had ook afgelopen weekend dienst in het dierenhospitaal en is dus niet mijn eigen DA) van vandaag te verzetten naar maandag. Maandag heb ik namelijk mijn eigen DA. Voor vandaag stond namelijk alleen het wegen op het programma en nog niet opnieuw bloedprikken. Gezien ik thuis ook erg goed kan wegen, vond ik het een beetje te veel van het goede om Kreukeltje hiervoor weer de reis te laten maken. Dus maandag kijkt mijn eigen DA haar nog na en wordt er opnieuw bloed geprikt. Hopelijk zijn haar waarden dan stabiel gebleven

.
Bij Koetje is er gisteravond weer bloed geprikt en zij is nog even onderzocht en gewogen. Zij is in ieder geval weer aangekomen en weegt op het moment 6.1kg. Even iets om in de gaten te houden, anders wordt zij straks nog te zwaar

. Merkte wel dat mijn DA licht teleurgesteld was bij de bloedwaarden. Hij had namelijk verwacht dat haar nierwaarden weer "normaal" zouden zijn. Gezien dit de 1e keer is dat er bij deze DA bloed geprikt wordt (andere 2 keer was bij mijn oude DA), is het altijd een beetje moeilijk vergelijken, gezien er verschillende referentiewaarden gehanteerd worden. Mijn dierenarts zei wel dat zij vooruit gegaan was en eigenlijk was ik daar al behoorlijk blij mee. De schrik zat er behoorlijk in bij mij gezien Kreukeltje haar achteruitgang in redelijk korte tijd.
2 Februari
Creatinine: 237.8 (ref. 44.2-141.4)
Ureum: 17.48 (ref. 6.16-10.82)
22 Februari
Creatinine: 223.7 (ref. 44.2-141.4)
Ureum: 16.15 (ref. 6.16-10.82)
31 Maart
Creatinine: 259 (ref. 71-212)
Ureum: 16.8 (ref. 5.7-12.9)
De andere waarden die tijdens de metingen van 2 en 22 februari afweken (o.a. alvleesklier), zijn inmiddels weer normaal. Ook haar TE/TP is niet meer verhoogd en was gisteren 71 (ref. 57-89). De rest van de fosfaten, mineralen waren ook allemaal netjes. Haar calcium was, welke eerst licht gestegen was, is ook weer netjes binnen de referentiewaarde.
Al met al ben ik dus eigenlijk best blij met de uitslag. Heb gisteren toch wel even stilletjes nog een vreugdesprongetje samen met Koetje gemaakt

.