Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Oh, dat boek van Tannetje ( en Tannetje zelf ook ) is geweldig !

Haar kun je ook alles vragen over titeren en natuurlijk genezen natuurlijk voeren ed, een echte topper!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Nynke zou je mij gegevens willen PBen over haar en haar boeken.

Eva, super dat het zo goed gaat :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Ik schrijf het wel even hier neer, er zijn vast nog wel meer mensen die het leuk vinden om te lezen.

Dit is haar website
http://www.holistischedierenartsen.nl/p ... onlijk.asp

En als je Tannetje Koning googled kom je meteen veel over haar tegen, ook over haar boeken ed.
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Seraatje »

Ik ben ook geïnteresseerd om mijn katten Versvoeding te gaan geven.
Ik heb gister 2 van mijn katten (de rest was niet thuis)
eendagskuiken gegeven, om uit te proberen of ze het wat vinden,
Nou Kiara at het hele beestje gelijk in één keer op met kop, poten en al,
En Kofu deed net of ie het beestje zelf gevangen had,
hihi, :lol: in z'n bekkie, en dan er mee rond lopen zo van ''kijk eens!, heb ik gevangen!''
En even later zat hij hem op te peuzelen

Hoe begin je met het geven van Versvoeding? En waar kan je het beste mee beginnen?
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Eendagskuikens is al een mooi beginnetje!

Geef geen vers en brokjes tegelijkertijd, ze verteren anders, het maagzuur van je poezen moet zuurder worden om de botjes te gaan verteren. Anders kunnen ze verstopping krijgen- er moet 8 uur tussen zitten.
Ik zou beginnen met een kipfiletje, platgeslagen kippenekjes, haalde ik bij turkse slager.
Geef eens hart, kan gewoon van smuldier.

Dan kun je eens gaan vragen bij de visboer of ze afval hebben...anders geef ze eens verse sardientjes ( als je vis uit blik geeft, geef dan die op waterbasis en spoel het goed af, dit ivm het zout wat erinzit ) zalmkop is erg goed voor ze mn de wilde zalm, die zit vol met omega 3-6-9, die kun je diepgevroren bij de Lidl kopen

Ik zou op http://www.barfplaats.nl gaan lezen, daar kun je ook alles vinden over percentages van de diverse soorten vlees en bot, want anders krijgen je katten tekorten.

En dan zo snel mogelijk overstappen, zolang je katten ook nog brokjes krijgen, kan het erg moeilijk zijn ze om te zetten ( had ik met mijn Binkie) terwijl vanaf het moment dat er alleen nog maar vers was, ging het erin als koek.

Maar zorg ervoor dat je eerst op de hoogte bent, als je ze zolang 1x brokjes geeft en 1x barfdingetjes dan krijgen ze in geen geval geen tekorten.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Heb het boek besteld. Ik kijk ook naar andere boeken van haar, klinkt erg goed!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door TuttiFrutti »

Ben al op de helft van het boek, vind het erg interessant!!

De carnibest gaat hier echt goed. Ik had dus wel nog brokjes ernaast staan, maar die eten ze niet eens meer.
Ik vind het alleen toch wel een heel stuk duurder hoor. En ze eten er echt veel van. Dan doe ik s ochtends een kwart worst en s avonds ook. Maar dat is echt binnen 1 minuut op! Maargoed, nog maar even verder proberen.
Lizzie heeft nog steeds geen bloed gehad bij de ontlasting. Dus dat gaat in ieder geval goed en daar ben ik zo blij mee!

Gister ook weer wat kipfilet gegeven en ook dat was nu binnen 2 minuten op, terwijl ze daar eerst veel langer over deden!

Waar koop je eendagskuikentjes?
Ik moet zeggen, dat ik dat zo verschrikkelijk zielig vind klinken. Hebben jullie geen moeite met zoiets te geven? En dan vooral de kuikentjes? Ik wil het wel doen hoor. Het is voor de katten en niet voor mij. Maar lastig vind ik het wel..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Ja carnibest is erg duur...weet niet hoe de andere kvv's in prijs zijn.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door TuttiFrutti »

Het kost nu 1,50 per dag ongeveer. Nou, ik had niet de goedkoopste brokken, maar dat was toch echt wel veel goedkoper.
Ik wil dit wel echt blijven geven, maar 50 euro per maand voor 2 katten, vind ik echt duur!
Ga dus nog wel even kijken of er andere merken zijn die goedkoper zijn.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Haaksbarf is net zo duur helaas, ik was rond de 70 per maand kwijt voor mijn katten.
Goedkoper word moeilijk..smuldier zou ik niet aan beginnen want dat is hele slechte kwaliteit.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Eva, ik weet niet waar je woont.
Je kan je op Barfplaats aansluiten bij anderen die ook bestellingen doen of zelf een oproep doen.
Bij 50 kilo krijg je al een behoorlijke korting en bij honderd kilo scheelt het je meer dan een euro per kilo.
Mensen uit Groningen kunnen met mij mee doen. Ik kom altijd wel aan mijn 100 kilo. Dan blijft het leuk ;-)

Heb je nu de worsten van 500 gram? Die zijn in verhoudung nog duurder. Het is te doen, maar je moet even weten waar je moet zijn.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Seraatje »

ik vroeg mij af hoeveel jullie per kat per maand kwijt zijn aan het versvoer
Mijn brokken kosten nu 19.50 per 4 kilo, en ze doen er één week/ 2 weken mee. heb het uitgerekend, en ben nu 12.50 per kat per maand kwijt, en dat keer 7 voor het totaal plaatje.
Ik wil heel erg graag versvoeding gaan geven! En dan ook echt vers, dus niet al ingevroren.
Maar wil graag weten wat dat kost, hebben jullie misschien ook links van site's waar je het kan bestellen,
(ik had er eentje, maar kan et niet meer vinden :oops: )

Ik kan niet in grote hoeveelheden bestellen, want mijn vriezer is niet zo groot, (past net een paar broden in)
Maar over een tijdje ga ik verhuizen, en ben dan van plan z'on grote vriezer aan te schaffen
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

4 volwassen katten krijgen bij mij plm 400-500 gram, soms wat meer als ze veel honger hebben.

Gemiddeld betaal ik een kleine 1,50 per kilo vlees. Dus dat komt gemiddeld uit op 75 cent per dag.
Maar het ligt eraan, waar je besteld. Ik bestel voor alle beestjes 90 kilo vlees per maand.
Daarnaast krijg ik soms visafval.
Op barfplaats is ook een lijst waar adresjes zijn door heel Nederland maar ga ook eens naar de plaatselijke visboer, een slachthuis, poelier ed.
Hoorde ook van iemand die het biologische vlees wat over de datum is krijgt, van de natuurvoedingswinkel.

Smuldier kost bij de AH 48 cent per pakje van 400 gram, moet je wel per doosje van 12 bestellen dan.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik ben 325 euro per maand kwijt voor de carnibest. Dit is wel voor 29 dieren. Hier geef ik kuikens, nekjes en vleugels bij.

De Hills is inmiddels ook een euro of 55 per 10 kilo en daar gaan anderhalve zak per week van op hier. Maakt niets uit dus wat de prijs betreft.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door TuttiFrutti »

We zijn weer gestopt met de carnibest. Lizzie werd er neit beter van, en in eerste instantie zijn we het daarvoor begonnen.
Bovendien eet Lizzie het verspreid over de hele dag, terwijl Lotje het in 1 keer op eet. Dat zorgt ervoor dat Lotje dus alles eet en Lizzie niks, en we ze apart eten moesten gaan geven. Dit werd me toch een beetje teveel en bovendien zijn Lizzies klachten niet overgegaan. dus de beestjes zijn weer terg op carocat. Jammer, maar helaas. Het was echt neit te doen om ze de hele dag apart te houden.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie