Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Hier draaien ze liefst een drol als er bezoek is. Lekker op de bak die naast de bank staat.
En onderspitten ho-maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Flo_o »

Whahah :lol: even laten weten dat ze er ook zijn zeker ;)

Hier hebben we nog maar 1x bezoek gehad sinds Lynn bij ons is.. ik ben benieuwd of ze zich gaat gedragen op m'n verjaardag volgende week :eangel: En ach, als ze toch even moet laten merken dat zij hier nu óók woont, prima toch ;) M'n bezoek zal het niet begrijpen maar dan hebben ze lekker pech :lol:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Admin schreef:Het nadeel van kattenbakken met een deurtje is dat als de kat erin gaat (een beetje grote kat) het deurtje op zijn rug blijft liggen tot hij eruit gaat of zich omdraait. Want het is een hele lap deur dat naar binnen moet zwaaien.

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom ze geen kattenbak maken met louvredeurtjes (geen latjes maar gewoon dicht van plastic dan). Dan hoeven de deurtjes maar half zo ver de kattenbak in en heeft de kat meer ruimte.
Nou Ronald nu je het zegt! Ik zeg: op naar 'het beste idee van Nederland' (of hoe heet dat programma) Serieus, ik zou hem kopen! (nu ik er over nadenk, misschien zijn die terugklappentje deurtje voor sommige katten dan weer wat 'heftig'...in de zin van dat ze ervan kunnen schrikken??)

Marjolein, JAAAA dat doet Diesel ook. Ik heb wel een bak met kap en deur dus ik zie ze niet zo vaak poepen op plassen alleen dus als ik op mijn hurken zit om te scheppen...en dan zit ik al snel maar gewoon even op mijn billen want dan moet meneer eerst weer even iets....En ik vind het zoooo komisch om hem te zien poepen of plassen...ik kan er niets aan doen, dat koppie vol concentratie. (ik durf daarom ook nooit heel hard te lachen, bang dat ik hem stoor)

Maar goed, waarom zou hij dat doen? Ik verdenk hem er soms van dat hij zo slim is dat hij denkt: 'oh wacht even ik heb nog iets hier, als je toch aan het opruimen bent, neem dit dan ook gelijk even mee'. Of zou hij zijn geur willen markeren? "he waar is mijn lekkere poep en plas geur heen, effe opnieuw doen" Heb ik me nou al vaak afgevraagd. Iemand een idee? En doen meer katten dit?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door ]-marjolein-[ »

Haha wat komisch, bij visite is ook wel n goeie hihi. Komende zaterdag hebben we voor het eerst het huis echt vol omdat ik m;n verjaardag vier, dus ik ben benieuwd ;-)
Ik weet het niet precies Loek, hangt miss ook van het karakter van de kat af. ik denk dat als je een hele dominante kat hebt die alles in eigen hand wil hebben het best markeergedrag kan zijn, dat er altijd iets in de bak moet liggen wat van hem is. Bij Dean heb ik het idee dat hij mij als personeel gewoon met wat extra werk op wil zadelen. Hij lijkt altijd iets te denken van 'ach, nou je toch bezig bent, ik heb nog wel wat voor je, hou ik je tenminste ff aan het werk'. Moet er altijd wel om lachen. Net als dat hij heel trots kan kijken als ik langs loop, hij de ik-ga-zo-aanvallen-houding inneemt, vervolgens heel stoer op me af komt wandelen, mij tegen de enkels mept en met opgeheven staart verder loopt. Alsof hij niks gedaan heeft, maar ondertussen o zo trots...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

ik vind dat zelf niet handig zo'n bak omdat je dat er elke keer moet afklikken vandaar dat ik die bak met opstaande rand van zooplus wel handig lijkt maar niemand dus ervaring dus met die bakken? Die van mij doen het altijd als ik ze eten geef of de bak wil verschonen. Zo van vrouwtje is bezig met de 1 dan leg ik hem er nog even snel bij in de ander.
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Carolien_h »

Wat betreft kattenbakken had ik ook nog een paar vraagjes.

Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik sinds maandag twee kleine broertjes in huis van 9 weken. Op advies van het asiel heb ik ze nog enkel in de woonkamer en studeerkamer (wat inmiddels al kattenkamer is geworden ;) ) gelaten. In beiden kamers heb ik een open kattenbak staan. Tot nu toe gaat alles goed, ze doen alles op de bak. Echter, de eerste dag hadden ze alles op de bak in de studeerkamer gedaan, maar vanaf dag twee op die in de woonkamer. Nu zou mijn voorkeur eigenlijk zijn dat ik de bak in de woonkamer op een gegeven moment kan weghalen of ook naar de studeerkamer kan verhuizen. De bak in de woonkamer vind ik namelijk niet helemaal fris.

Anders wilde ik misschien gaan overschakelen op een dichte bak. Ik heb in eerste instantie open bakken gekocht, ook op advies van het asiel omdat ze die makkelijker zouden kunnen vinden. Hebben mensen ervaring met overschakelen naar een dichte bak? Gaat dat goed?

Overigens slapen ze wel in die studeerkamer. Zou het daarom zijn? Dat ze niet graag hun behoefte doen dicht bij hun slaapplaats?

Graag hoor ik jullie mening!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door puck0906 »

Ik heb 2 bakken naast elkaar staan met 3 katten en dat gaat altijd prima. (ook toen ik 2 zusjes/kittens kreeg) Ik zou gewoon die bak bij die andere bak neer zetten en dan ze er een paar keer op zetten. Nu kun je het nog afleren en straks als ze eraan gewend zijn toch moeilijker. Veel plezier trouwens met ze!
JC Anja

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JC Anja »

Toen ik mijn kitten op ging halen, was ze gewend op een open bak. Ik heb haar na de reis meteen op haar nieuwe bak gezet, eerst zonder kap.Dat ging goed en toen heb ik een half uur met haar spelenderwijs, het deurtje laten tuimelen en haar er in en eruit geholpen. Vanaf dat moment deed ze het meteen op de bak met kap en deurtje. En als kitten,had ze dus nog heel veel ruimte.Nu is ze wat groter, maar inmiddels helemaal gewend aan de bak.Heb wel eens de kap er af gelaten,dan gaat ze wel op de bak,maar plast of poept niet, net zolang tot de kap er op is.Alsof ze wil zeggen....hallo, jij doet het toch ook niet met de deur open?????
BlauweRus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door BlauweRus »

Mijn opvangkittens gaan gelukkig heel netjes op de kattenbak, wel zonder luikje...
Ik heb nu kattengrit gemengt met houtkorrels zodat ze langzaam daar aan kunnen wennen. Ze vinden die houtkorrels nog erg vreemd,maar ze doen de behoeften wel netjes op de bak!!!
Als ik de bak aan het uitzeven ben dan komt madammeke rustig voor je neus nog een plasje doen hihihihi.
Onze eigen kat gaat altijd naar buiten, die vind de kattenbak maar niets...
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Carolien,
Ik zou vooral zo snel mogelijk nu doen hoe je het over en tijdje zou willen hebben. "begin waar je mee door wil gaan" (is een gejatte zin uit het boek 'de kat' van 'Vicky Halls' ;-) Gaat geloof ik vooral over voeren maar ik vind hem ook wel toepasselijk voor andere zaken zoals de kattenbak) Ik vind wat Puck zegt wel een goed idee gewoon die ene bak bij de andere zetten.

Mijn kittens hadden in hun 'ouderlijk huis' een open kattenbak. Hier heb ik 1 bak (voor twee katten dus) en daar heb ik volgens mij na twee dagen de kap op gezet en na een week ofzo het deurtje. Gaat prima. Ik heb alleen na een tijdje een grotere bak gekocht. Ik had zo'n hoekmodel. Leek me wel lekker ruimte besparend. Maar toen ze groter werden vond ik dat toch wel wat klein. Nu hebben ze gewoon een grote 'jumbo bak'. Twee bakken is het beste hoor (volgens de deskundige)! Dus hartstikke goed dat je dat hebt. Maar meestal gaat het dus ook erg goed op 1 bak...is mijn ervaring dan tenminste.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Kent iemand dit type?

http://link.marktplaats.nl/367240950

Lijkt mij erg leuk om te hebben eigenlijk! :grin:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dafpoetser »

wat een gaaf ding!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kiwi »

Ik dacht die persoon op marktplaats uit de brand te helpen door met mijn *perfecte google skills* dat ding eens op te zoeken (en stiekem voor mijzelf) :lol:. Helaas voor ons beiden..hij is in NL geleverd door diertotaalservice en frettenshop, maar niet meer. Er zijn wel diverse Amerikaanse winkels, die prijzen hanteren van 69 dollar tot 120 dollar excl verzenden. Er zijn ook varianten die uit echt grote loodzware stenen pot gemaakt worden, voor slechts 700 dollar.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Meowth »

Gaaf bedacht. Ik houd wel van dat soort multifunctionele dingen. Nu nog een met echte plant (of eigenlijk alleen plantenbak). Hoewel nep natuurlijk ideaal is.
JC Anja

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JC Anja »

Als die zo loeizwaar is, is die ook moeilijk te legen. Ik denk wel aan mijn rug.Hahaha........En hij heeft geen deurtje en/of luikje, dus dan moet je hem steeds omdraaien,als je het decoratief wilt houden.Ik houd het wel bij mijn leuke bloemtjesbak.
Plaats reactie