Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Nee het is niet iemand van het forum, maar iemand van buitenaf die ik ken ,en die leest hier mee en gaat dan tegen andere mensen over mij zitten praten en de boel opblazen uit wraak ofzo. hij kent mijn gebruikersnaam .als ik mijn gebruikersnaam bv in jantje verander dan kan hij niet meer meelezen omdat hij dan niet weet wie ik ben en dingen gaan lopen door lullen over mij tegen anderen die ik ken. het is natuurlijk niet leuk als je van anderen moet horen van wat heb ik nu allemaal gehoord...

Dus daar baal ik enorm van. en als hij zo door gaat,dan gaat hij zichzelf nog eens goed tegenkomen,
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Er wordt zoveel gel***, overal. Zou proberen me daar niet zoveel van aan te trekken maar dat is soms lastig.

Het is me wel opgevallen dat op 14 juli een nieuw forumlid zich ingeschreven had om 00.30 uur met een merkwaardige gebruikersnaam. Alsof hij/zij je topic goed gelezen had. Had er een berichtje over geschreven in het kletstopic maar bij nader inzien verwijderd. Niet constructief en ja, kan overal wel iets achter zoeken.

Maar hoe kan die man weten dat jij hier op het forum actief bent?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

heb even naar de ledenlijst gekeken en kwam daar een soort dog tegen die zich rond die tijd heeft ingeschreven. maar die heeft erna het forum als geregistreerd lid niet meer bezocht.

maar inderdaad, vrijwel alle topics zijn openbaar en eigenlijk kan iedereen van buiten daarin meelezen. het kwaad is al geschied dus admin vragen of je topic verwijderd kan worden heeft niet zo veel zin. wees blij dat je eerste topic verwijderd is..

als je onder een andere naam gaat schrijven zul je je tijger ook om moeten dopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

gewoon via google kan je alles vinden en uitpluizen als je er de tijd voor neemt.het is iemand die er werkt van maakt want in het verleden heeft hij ook eens iemand gestalkt door een msn profiel te kraken. hij kon zo berichten meelezen

ik heb al een bericht gestuurd naar de administrator en de situatie uitgelegd en die wil mijn gebruikersnaam veranderen in dit geval. en daar ben ik hem heel erg dankbaar voor. ik voel mij er gewoon niet meer prettig onder.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat houden

Bericht door Ms Maaike »

Jak wat vervelend. :( Je kan ook vragen of de admin zijn IP-adres wil blocken. Dat zet meer zoden aan de dijk.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

Ik denk overigens dat gebruikersnaam wijzigen niet zal helpen. Want al je oude berichten worden dan ook weergegeven onder die nieuwe naam. Dan kan die persoon nog zien welke nieuwe naam je hebt. (Hij kan n.l. ook zoeken naar je oude naam in de tekst van de oude berichten en ziet dan ook je nieuwe naam). Ik denk dat het beter is een nieuwe registratie te doen. Maar ja... als die persoon toch even gaat zoeken komt ie die ook wel weer tegen tussen de berichten. Er valt gewoon bar weinig tegen te doen.
Ms Maaike schreef:Je kan ook vragen of de admin zijn IP-adres wil blocken. Dat zet meer zoden aan de dijk.
Dat lijkt me inderdaad een betere optie. (Alleen kan ie natuurlijk op meerdere plaatsen kijken of anoniem/niet ingelogd op een andere plek en dan is dat ook moeilijk)
Laatst gewijzigd door Rik op 05 aug 2014 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat houden

Bericht door Ms Maaike »

Daarom opper ik dus het idee om de admin te vragen het IP-adres van die man te blokkeren.....
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

Ms Maaike schreef:Daarom opper ik dus het idee om de admin te vragen het IP-adres van die man te blokkeren.....
Ik zag je post pas na mijn edit.

Dat lijkt me inderdaad een betere optie. (Alleen kan ie natuurlijk op meerdere plaatsen kijken of anoniem/niet ingelogd op een andere plek en dan is dat ook moeilijk. Maar het is zeker een start)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

allemaal hoogst vervelend
stalker kan als buitenstaander via een andere pc/laptop berichten mee lezen, dus ook deze berichten!!
remedie is alleen nog over kater schrijven en absoluut geen persoonlijke info.
en mocht je ergens mee zitten, dan kun je ook pb sturen..
fijn dat je zo snel een reactie hebt gekregen trouwens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Om dit te voorkomen zou je in de niet-openbare topics moeten gaan schrijven. Kletstopic en fotoalbums weet ik uit mijn hoofd, kun je als niet lid niet inkijken. Maar er zullen er wel meer zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

Om te kunnen schrijven in de fotoalbums moet je je wel even aanmelden als vaste gebruiker (via je profielpagina).

En JA... daarna leuk zelf een fotoalbum-topic maken voor Brutus want wij willen wel zien hoe het met hem gaat :mrgreen:

(Ben er zelf ook nog niet aan toe gekomen plus ik heb niet van die leuke foto's die ik van andere zie)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

het is weer al een tijdje geleden maar met brutus gaat het wel goed. alleen vecht hij nu veel.
ik denk steeds met 1 kat hier uit de buurt.en dat is die kat die hem heeft aangevallen toen hij hier nog maar net was. Brutus komt daardoor wel eens met een krauw op zijn snoet thuis, maar ik mag toch hopen dat die andere kat ook een krauw heeft en niet alleen hij?? ik zou er niet tegen kunnen als hij altijd maar verliest.ik vind het op zich wel minder dat hij vecht maar ik woon in een buurt met veel katten hier.gisteravond lag ik in bed en werd er zelfs wakker van .luid gekrijs en heel hard gegrom zelfs. 15 minuten later kwam Brutus naar binnen. er hingen wat plukken haar los maar hij had dit keer geen zichtbare krauwen.ik heb hem gelijk wat kipfilet gegeven.hij krijgt nu 6 x per dag eten in kleinere porties. ook heeft hij de tuin al onder gesproeit .ik zag hem een keer helemaal met zijn haren opgezet tegen de klimop in de tuin nevelen. waarschijnlijk drukte hij zijn anaal klieren uit. ik vind het zelf wel minder erg dat er nu geen vreemde katten in de tuin meer komen. maar ik snap echter niet goed waarom brutus nu pas begint met dat territorium gedrag? bij zijn vorige baas liepen de katten gewoon altijd bij hem in de tuin en die accepteerde hij gewoon. en in het begin toen hij hier was ook maar nu als hij buiten komt doet hij zelfs net of heel de straat van hem is.
hij is ook minder bang van andere katten dan eerst heb ik het idee.
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Kat houden

Bericht door Jonneke »

In je eerste berichtje staat dat Brutus gecastreerd is, maar is dat wel zo? Sproeien, territoriaal... klinkt allemaal alsof hij nog hormonaal genoeg is!
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Ook gecastreerde katten kunnen sproeien. Mijn Joep* deed dat ook, gelukkig alleen buiten in de ren.

Jammer dat Brutus zo vecht, misschien beter 's nachts binnenhouden.
Je loopt toch het risico dat hij een dodelijke ziekte oploopt zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

hij is echt gecastreerd.. en wat bedoel je met dodelijke ziekte? hij is toch ingeent ,

s'nachts binnenhouden zal moeilijk gaan, dan word hij binnen erg vervelend en vechten doen ze ook gewoon overdag
Plaats reactie