Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Glowy »

Onze kitten eet brokjes van RC, maar ze had ondergewicht.
Ze woog met 10 weken 800 gram.
Nu eet ze RC brokjes die de hele dag klaar staan voor haar en s'middags kook ik koolvis met rijst en RC natvoer eronder in die zakjes die vind ze heel lekker.
Ik kook ook kipfilet voor haar en ik heb dan geen kans om het in stukjes te snijden , ze klimt me zo langs de broek omhoog.
Ze weegt nu ietsjes zwaarder, maar ze is nog steeds aan de magere kant
Gebruikersavatar
Erik en Wendy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2009 19:56
Locatie: IJmuiden

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Erik en Wendy »

Jeetje, wat een verschillende soorten voer allemaal! Ik gaf onze poezen eigenlijk altijd huismerk brokken en vlees van Schlecker. Dat we de kittens ophaalden kregen ze wel RC mee, maar ik schrok nogal van de prijs. (Was net op mezelf gaan wonen en dan merk je dat alles meer geld kost dan je zou denken) Voer is voer dacht ik! Dat RC in verhouding net zo duur is zo veel voordelen heeft (tegen haarballen, voor een mooiere vacht enz) stond ik niet bij stil.

Nu ik dit zo gelezen heb meteen maar weer overstappen naar RC (geleidelijk aan, wel te verstaan). Achteraf best stom dat ik er toen niet naar geinformeerd heb. Nou ja, laten we het maar op onwetendheid houden. De poezen zijn nog jong (de één is bijna 2, de andere 13 weken) dus zullen vast nog geen echte schade van het Schlecker voer hebben opgelopen.

Groetjes Wendy
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Roos en Minousch »

Je zou ook Prins kunnen proberen, dat is ook prima voer, vergelijkbaar met Rc alleen wat goedkoper.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Camoth »

Prins is goed inderdaad. Smilla en Sanabelle zijn ook niet zo gek duur (vind ik dan).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Roos en Minousch »

Ik gebruik Sanabelle, en in vergelijking hebben ze een goed prijs, zeker als je 10% ergens kan scoren.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Camoth »

Ik geef Orijen, maar heb net een zak Applaws besteld. Ook zonder graan en 80% vlees. Ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt hier.

En heb mijn moeder nu eindelijk zo ver dat ze hun kat RC geven ipv Felix. Niet dat ik Felix an sich nou zo slecht vind, maar hun kat at er heel slecht van en vermagerde. Maar mijn moeder vind het toch wel erg prijzig. Dus heb haar nu Sanabelle geadviseerd. ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door LONGdress »

Aesopus eet al vanaf het begin Iams voor 1-12 maanden en heeft ook RC voor 1-4 hiervoor gehad. Hij eet alles op, ontlasting is vast, dus vrij tevreden
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door daantje_xxx »

Hier krijgen ze allebei RC Indoor. hiervoor RC kitten 4-12 maanden.
Ze mogen niet naar buiten, vandaar de keuze.

Maar nu lijkt het wel of ze meer eten dan hiervoor. Ze krijgen dit nu al 4 weken en worden niet zwaarder.
Sinds deze 4 weken hebben ze ook voor het eerst 24/7 de beschikbaarheid over het voer.

We wachten het even af, maar als ze niet dikker worden, maar wel meer eten (Zal dan vast zijn dat ze toch nog veel bewegen :?: ) willen evt kijken voor ander voer. Anders betalen we dik geld voor zo'n zak, is ie alsnog heel snel op. Misschien omdat er minder voedingsstoffen inzitten.

Naja we zien wel, eerst maar eens kijken hoelang we met 1 zak (10 kilo) doen en hoe de katjes het doen.

Maar: buiten dit goede ervaringen hoor.
Ze krijgen alleen brokjes en heel af en toe samen 1 zakje Felix natvoer. Maar daar reageren ze soms wel soms niet goed op.
Als die zakjes op zijn willen wij ander natvoer halen, zonder suiker en liefst ook zonder graan.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door TuttiFrutti »

Hier weer terg op de Carocat, lam en rijst.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Simba05
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 00:01
Locatie: Rotterdam

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Simba05 »

Sinds enige maanden hebben wij een kitten, een Pers. Vanuit de cattery kreeg hij (Simba) RC voor perzen, wat wij ook zo gehouden hebben. Maar ze ziet er blakend gezond uit.
Mijn dochter heeft al enige jaren een huis/tuin/keukenkat (Bambi) en ook sinds enige maanden het broertje van Simba. Ook hij krijgt RC.
Sinds zij RC gebruikt eet Bambi ook RC en het viel ons laatst op dat zijn vacht veel meer tekening vertoont, en meer glanst.
De RC bestellen wij via internet in een 10 kg. verpakking. Dat scheelt toch zo'n 14 euro in vergelijking met de winkelprijs.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Anne »

Hier eten ze de ene keer Felix, dan weer Carocat en dan weer eens een huismerk.
Ook krijgen ze elke dag wat natvoer uit een kuipje.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kletskater
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 03:50

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door kletskater »

Wij geven de katten en de honden voer van Meadowfield en ze eten het allemaal goed.
Een van onze kittens had aan 14 weken nog geen brokje aangeraakt maar begon direkt aan de kittenbrokjes(en de adult)
Dit was voor ons een goed teken.
Esmar
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 15:55

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Esmar »

IK geef nu Frank's Pro Gold Premium. Heb de kitten brokjes en die bevatten 35% vlees. Betaal net geen 16 euro voor 3 kg.
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kiwi »

Wij hebben Carocat Chicken & Rice

Prijs is 39 euro voor een zak van 15kg, komt dus neer op 2,60 euro per kilo.
En als je 1 kleine poes zoals ons hebt, gaat deze zak meer dan een half jaar mee :shock:
Ze lijkt het erg lekker te vinden.

Als aanvulling doen we regelmatig een blikje natvoer bij, vooral Gourmet Gold of Diamond. We geven dan een half blikje 's avonds, zonder vast patroon. Dit eten wordt echt aangevallen en niet met rust gelaten tot het schoteltje leeg en glimmend is.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Xtrada »

kan iemand mij helpen? Wij geven ze hier thuis meestal albert heijn eigen merk. Nu heb ik voer meegebracht omdat er nog maar een beetje is, maar ik heb one van purina meegebracht omdat die in de aanbieding is, nu is mijn vraag. Kan ik deze 2 merken door elkaar gooien?
Plaats reactie