Versvoedingen en 'barfen'
Re: Versvoedingen en 'barfen'
Carnibest is compleet voer, dus daar zit wel bot in, dat moet anders krijgt je kat tekorten die op de lange duur gevaarlijk zijn voor de gezondheid.
Maar het is zo fijn gemalen dat ze daar geen last van hebben hoor.
Maar het is zo fijn gemalen dat ze daar geen last van hebben hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
- TuttiFrutti
- Lynx
Oh oke. Wist niet dat het er in moest zitten (poeh, ik heb echt nog veel te lezen) maar in ieder geval niet stukken bot zegmaar, gewoon fijngemalen kan geen kwaad.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Hoe denk je dat ik het geleerd heb

- TuttiFrutti
- Lynx
Ik heb in dit topic al zoveel vragen gesteld, niet normaal! En nog kom ik steeds weer achter nieuwe dingen
Hoop niet dat het erg is dat ik zoveel vraag hier..

Hoop niet dat het erg is dat ik zoveel vraag hier..
Van vragen leer je juist en daar is een forum toch ook voor 

Gewoon vragen!
Ten eerste voor jezelf om wijzer te worden.
Maar er lezen ook altijd mensen mee die misschien ook net die vragen hebben, dus die hebben ook meteen antwoord.
Ten eerste voor jezelf om wijzer te worden.
Maar er lezen ook altijd mensen mee die misschien ook net die vragen hebben, dus die hebben ook meteen antwoord.
- TuttiFrutti
- Lynx
Ja, dat is waar
Vandaag beginnen we met carnibest (en nog brokjes ernaast).

Vandaag beginnen we met carnibest (en nog brokjes ernaast).
- TuttiFrutti
- Lynx
Nog meer vragen. Heb net Carnibest gekocht, Er staat op de site dat ze 30-40 gram per dag mogen. Nu heb i net afgewogen, maar dat is echt enorm weinig!! Dat zijn 3 happen voer. Daar kunnen ze toch niet de hele dag op leven?
Verder vraag ik me af hoe anderen het doen. Ik koop zo'n bevroren worst maar die moet in de vriezer, ik heb dus net een uur staan hakken om er een stuk af te krijgen die dan kan ontdooien voor vandaag en morgen, maar ik kwam er zo goed als niet doorheen
Verder vraag ik me af hoe anderen het doen. Ik koop zo'n bevroren worst maar die moet in de vriezer, ik heb dus net een uur staan hakken om er een stuk af te krijgen die dan kan ontdooien voor vandaag en morgen, maar ik kwam er zo goed als niet doorheen

Dat is inderdaad heel erg weinig, ik gaf ze 100 gram voer per dag in twee keer.
Je kan het deels laten ontdooien en dan met een goed mes doorzagen, dat deed ik ook omdat ik er zelfs met het speciale mes wat geschikt was om bevroren spul te snijden er niet doorheen kwam.
Je kan het deels laten ontdooien en dan met een goed mes doorzagen, dat deed ik ook omdat ik er zelfs met het speciale mes wat geschikt was om bevroren spul te snijden er niet doorheen kwam.
- TuttiFrutti
- Lynx
Oh ik heb verkeerd gelezen, het is 30-40 gram per kilo lichaamsgewicht.
Hm dan is dat inderdaad een normale portie.
Maar dan valt de prijs me best wel tegen eigenlijk.. gaat snel op dan!
Maargoed, er ligt nu 70 gram te ontdooien in de koelkast. Dat is een mooie hoeveelheid om mee te beginnen
Toen ik het net aan het snijden (lees: hakken) was roken ze het al, ze waren aan het mauwen!!
Hm dan is dat inderdaad een normale portie.
Maar dan valt de prijs me best wel tegen eigenlijk.. gaat snel op dan!
Maargoed, er ligt nu 70 gram te ontdooien in de koelkast. Dat is een mooie hoeveelheid om mee te beginnen

Toen ik het net aan het snijden (lees: hakken) was roken ze het al, ze waren aan het mauwen!!

Ja het is niet goedkoop, haaksbarf is ook niet goedkoop.
Ik hou me nooit zo aan schema's hoor, ik kijk waar ze genoeg aan hebben en dat krijgen ze, of kregen.
En 100 gram deden ze het prima op, ze waren gewoon echt erg goed gevuld om het maar zo te zeggen
Ik hou me nooit zo aan schema's hoor, ik kijk waar ze genoeg aan hebben en dat krijgen ze, of kregen.
En 100 gram deden ze het prima op, ze waren gewoon echt erg goed gevuld om het maar zo te zeggen

- TuttiFrutti
- Lynx
Oke, dat is mooi dat het genoeg is.
Maar ze zijn nu gewend om de hele dag brokjes te hebben staan, dus die laat ik er voorlopig nog maar even bij staan. Want ik neem aan dat ze wel moeten wennen aan 2 maaltijden per dag, en verder niets.
Maar ze zijn nu gewend om de hele dag brokjes te hebben staan, dus die laat ik er voorlopig nog maar even bij staan. Want ik neem aan dat ze wel moeten wennen aan 2 maaltijden per dag, en verder niets.
Ja dat is wennen en dat duurt wel ff maar uiteindelijk begrijpen ze wel het idee.
Ik ontdooi een hele worstvan 500 gram en maak het op in 2 dagen aan 2 katten.
Dat ze al flink nieuwsgierig zijn is een goed teken
Als ze het niet meteen willen eten dan kan je er een beetje lauw/warm watter bij doen, ze eten het dan eerder.
Dat ze al flink nieuwsgierig zijn is een goed teken

Als ze het niet meteen willen eten dan kan je er een beetje lauw/warm watter bij doen, ze eten het dan eerder.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
- Kattenbella
- Tijger
Het snijden kan je inderdaad het beste doen door het een beetje te ontdooien en met een heel scherp mes of met een ijzerzaagje in pories te snijden en deze allemaal apart weer even in een zakje in de vriezer te doen.
Zoals gezegd, de prijs hangt af van de hoeveelheid die je bestelt. Hier betaal ik 3,25 per kilo.
Succes, ik hoop dat ze het snel lusten.
Zoals gezegd, de prijs hangt af van de hoeveelheid die je bestelt. Hier betaal ik 3,25 per kilo.
Succes, ik hoop dat ze het snel lusten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"