Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Snorrebaard,

Ja sinds die schrik is ze slapjes en schrikt overal van...maar heeft denk ik niets te maken met wat er nu gaande is, maar inderdaad wanneer ze niet lekker is, is het wel erger....zo jammer, voordat dat gebeurd is met die bel was ze weer zo sterk en de oude Snoet.
Gelukkig eet ze weer, nog niet zo fanatiek maar wel voldoende.
Heb er met wat easypil en steeds aanbieden daarvan wel de maagzuurremmer naar binnen gekregen, maar geen idee of het wat doet nog.
Nu werkt het vochtinfuus nog door, de cerenia injectie is wel uitgewerkt inmiddels....dus afwachten hoe het de komende dagen gaat, en dan maandag de uitslag van de onderzoeken :-)

Hoe gaat het nu met Mieke?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Goed dat Snoet toch wat eet!

Mieke is OK, had wel even bloed aan achterwerk (zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 92#p6557920, maar was niet van urine want heb ik laten checken. Waarschijnlijk van haar diarree die ze had van de antibiotica. Nu de kuur voorbij is, is haar kakje terug normaal (rond de 24u). Met lactulose wacht ik nog even want ze heeft snel diarree, zelfs met 1x 1ml (voor de ingreep geen diarree met 2x 2ml per dag). Dus dat bloed, dat was even schrikken, maar laat ons hopen dat het maar iets onschuldigs was tgv de diarree.
Er is ook wel een stuk afgebroken van haar kies (misschien door de behandeling?) maar het ziet toch wit; ik hoop dat er niet snel tandsteen op komt.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Wanneer het bloed helderrood was komt dat wrs. doordat er door de druk een adertje gesprongen was of de anus een beetje beschadigd. Hoef je je geen zorgen over te maken. Alleen wanneer het weer gebeurt even da bellen. Is het een scherp hoekje geworden waar haar kiesje is afgebroken? Dan moet je wel even terug om af te slijpen anders kijgt ze wondjes in haar bekkie...

Toen ik vanmorgen thuis kwam lag er een plasje gal met haren en een piepklein stukje haarbal in de gang. Ik gelijk kijken of ze wel had gegeten en de bakjes waren leeg!! Daarna weer eten neergezet en ze begon te bunkeren alsof ze een jaar geen eten had gehad. ..
Nu hopen dat ze de rest van de haarbal ook nog uitspuugt want het was miniscuul klein en kan nooit alles zijn...
Ze slaapt wel veel en is erg slapjes dus ben benieuwd naar de uitslag van de onderzoeken morgen. Duimen dat ze ok zijn !!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

De uitslsg is nog niet binnen...pfff heb eeb uur zenuwachtig zitten wachten. ...en morgen is er een andere dierenarts :-(
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Pfff, ja dan kijk je er zo naar uit, ook al is het spannend. Nog altijd niets?
Maar ik vind het toch al een goede wending, zo te horen!! Alsof het braakgevoel nu weg is!!
Nina1967 schreef:Wanneer het bloed helderrood was
neen, het was eerder roodbruin.
Nina1967 schreef:Is het een scherp hoekje geworden waar haar kiesje is afgebroken?
Neen, het is aan de buitenkant, eerder een 'kuil' aan de zijkant van haar kies. Ik denk dat het sneller vuil wordt nu. Zal eens bellen naar de DA.
En nu hangt er ook nog een draadje uit haar hals dat de dierenarts er niet uitgehaald heeft. Misschien zweert het er zelf uit, zal dat ook eens melden.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Bruinrood is ook niet zorgwekkend...is vermengd met ontlasting...als t maar niet zwart is....maar het is over nu toch he? Zou hechting wel even laten verwijderen anders gaat het misschien ontsteken. ..kun je gelijk het kiesje na laten kijken ;-)
Nee krijg morgenavond pas de uitslag...hoop ik..loopt uit vanwege Hemelvaartsdag van vorige week. ..maak me wel zorgen. ..ze is een veertje nu en slapjes...wel vrolijk en knuffelig
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

OK, duimen voor morgen dan!! Ja, normaal dat ze slapjes is en licht, laat haar maar lekker smullen.
Nina1967 schreef:maar het is over nu toch he?
Ja, heb het gelukkig niet meer gezien.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Zal later nog berichten want moet nu de deur uit....Krijg per mail nog de cijfers binnen maar....ureum was in februari 24 en is nu 18....en kreatinine was toen 242 en is nu 195!! Dus misselijkheid komt wrs door een haarbal of lactulose...moet nu haarbalpata ipv lactulose geven. Geen verhoogde ontstekingswaarde dus geen maagwandontsteking. Bloed kwam wrs. Door het harde spugen. Nou ik weet wel dat ze niet geneest maar ben super blij dat het niet erger is geworden!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Dat zijn hele mooie cijfers. Geen achteruitgang. Nu maar hopen dat ze haar kracht wat terug krijgt en dat de resterende haarbal aan de ene of de andere kant eruit komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Hoe fantastisch!! Zo kan je kleintje er weeral wat tegen, en weet je dat ze eigenlijk zelfs beter was dan voordien! Je moet die haarbal nog dankbaar zijn!
En nu maar borstelen, borstelen, borstelen. (goede tip voor mij ook: het is de tijd van het jaar!)
Doe zo voort, Snoet heeft een geweldig kattenmoedertje!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Gefeliciteerd@ nina met het goede nieuws. Ik heb alles weer gelezen.
( ik ben met mijn bruidloft bezig dus lees wat minder internet.)
Maar ik klop toch weer bij jullie aan. Lizzy heeft vorige week weer een spoeling gehad en dat ging goed. Ik heb het idee dat ze toch wat langer in haar mand blijft liggen.

Ze is hoog uit 3 uurtjes per dag op de poot.. Ze is wel wakker maar ligt alles vanuit haar mandje te kijken . alleen vanavond kwam ze met een schudpoot aan lopen . Net of er stroom inzit. Dat had ze ook vorig jaar toen we nog niet wisten dat ze nierfalen had. Maar daar is ze 8 maanden vanaf geweest.
Nu houd ze met liggen steeds haar pootje omhoog en de teentje open. Ik heb al gecontroleerd of er wat inzit maar het is net echt stroom . zuchtttt. Net als bij jullie begin ik bang te worden. .....

(ps ik krijg maar heel af en toe een melding binnen dat er wat gebeurt Maar de laatste 2 weken niets en er zijn weer 3 blz bij getypt . Heb mijn instellingen al gecontroleerd. snap er niets van. )
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Rik
In januari ureum 48 en krea 500 (ongeveer), na 3 dagen infuus ureum 22 en krea 198 (ongeveer) en 3 weken daarna nog een keer controle: ureum 24.1 en krea 242 en nu ureum 18.8 en krea 195.
De voorspelling was dat het allemaal langzaam weer zou stijgen dus had me al op het ergste voorbereid.
Zeker omdat de beginwaardes zo hoog waren. Nou ben er echt blij mee, ik weet dat het geen garantie is maar ben toch blij :-D
Alleen krijg ik er geen haarbalpasta in...wacht nog even tot morgen.
Bowy krijgt ook niets voor de ontlasting op dit moment he...en ondanks dat het droog en hard is, heeft ze er geen last van toch? Ik durf geen lactulose meer te geven, de da zei ook dat ze daar misselijk van kon worden (staat ook op de bijsluiter).
Maar hoe krijg ik die haarbal er dan uit....als er nog meer zit want dat weet ik niet natuurlijk...

@ Snorrebaard
Dank je wel, ik probeer alles...heb nu valeriaandruppels gehaald om te kijken of ze daar rustig van wordt. Borstelen doe ik altijd en het is weer de tijd ook inderdaad :-)

@ Dian
Leuk dat je gaat trouwen!!!!
Maar wat naar van Lizzy's pootje, klinkt als iets neurologisch? Maar als het de vorige keer vanzelf over is gegaan misschien toch niet...Snoet heeft ook wel eens een tijdje met haar pootje omhoog gezeten en toen had ze een spiertje gekneusd. Met lopen zag ik het niet eens zo.
Misschien even telefonisch overleg met de da?
Snoet is ook erg dutterig de laatste tijd, slaapt niet per se maar kijkt loom voor zich uit. Maar dat deed ze wrs. voorheen ook al, alleen lette ik toen nog niet zo op haar ;-)
Konden ze maar praten he :-)
Voor wat betreft meldingen...ik heb alleen melding bij pb, maar check altijd elke dag even want het werkt niet altijd..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@nina bedankt voor je feedback. Liz is nu wel weer gewoon aan de wandel. :-) nog ff geen bibber gezien .En weer slecht geslapen daardoor
Ik kijk het vandaag even aan anders inderdaad overleg met de da .

Over de haarbal . Beb je al katten gras geprobeerd. Als lizzy gras eet gaat ze een kwartier later spugen. Nu geef ik het haar niet vaak omdat volgens mij de adrenaline om te spugen ook niet goed kan zijn. Maar je moet soms toch wat.
Bij het droge poepen bij lizzy mocht ik haar af en toe een likje olie geven. Ik weet eigenlijk niet echt of dat wel met een nierkat mag .Dus ik geef haar wel die kattelax als ik zie dat haar ontlasting droog word. misschien een likje olie
Liz word nl narrig als ze niet vaak poep. en gaat dan anders lopen met haar bips een beetje tussen haar achterpoten.

Sterkte met alle potige beestjes
groetjes Lizzy en Dian
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dclizzy schreef:Bij het droge poepen bij lizzy mocht ik haar af en toe een likje olie geven. Ik weet eigenlijk niet echt of dat wel met een nierkat mag .Dus ik geef haar wel die kattelax als ik zie dat haar ontlasting droog word. misschien een likje olie
vet kan over het algemeen geen kwaad voor nierfaalkatten, want dat belast de nieren niet.
er is een gimpet pasta malt-soft extra zonder toegevoegde vits+mins met meer vezels en heel vet en hier hebben we daar goeie ervaringen mee met de nierfalers.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

@Nina. Bloedwaardes schommelen altijd wel wat. Maar onder de 200 en 20 is gewoon mooi. Zeker als het hoger is geweest. Bowy begon bij de eerste meting op 163/14.4 (wat 129/11.9 mocht zijn). Tweede meting (alweer bijna een jaar geleden) was al 228/11.5. Nadien heb ik niet meer laten meten. Het geeft teveel stress en er kan eigenlijk niets aan gedaan worden. Het is raar. Vorig jaar dacht ik eerst in dagen (de tijd die ze nog zou "hebben"). Daarna werd het weken. Toen maanden en nu denk ik af en toe gewoon dat ze wel weer ver in de 20 kan worden. Maar ik weet ook... met een nierpatiëntje kan het hard gaan. Dus gewoon verstand op 0 en genieten van mijn beestje.

Ja... een haarbal kan goed dwars zitten. Bowy heeft een keer een inslaap advies gekregen omdat de DA niets kon vinden ("Nee, meneer, het is absoluut geen haarbal waar ze last van heeft"). Toen bleek het uiteindelijk, na een week niet eten en infuus (en inslaap advies), toch een haarbal te zijn.

Ik geef haar af en toe de gimpet pasta (laatste tijd niet zoveel meer). Haar ontlasting is wel klein, hard en droog. Dus of daar veel haren in mee komen weet ik niet. Ze kotst af en toe wat uit. Ik heb ook nog laxapast en laxatract liggen maar dat vindt ze niet lekker. Die Gimpet gaat er wel goed in. Ook de Beaphar Duo-Malt gaat er wel in. Gewoon een strookje uitknijpen op een schoteltje en ze likt het zo op.

Welke haarbalpasta heb je?


(Meldingen/notifications via Tapatalk krijg ik helemaal niet meer van het forum, wel de mail van de geabonneerde onderwerpen.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie