Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ze heeft net weer gespuugd...helder vocht met wat bloed. Gesprongen adertje door al dat spugen wrs. Arme schat. Gelukkig heeft ze wel haar eten binnen gehouden. Wanneer het zo blijft toch maar naar de da voor iets tegen de misselijkheid. Alhoewel ik nu al weet wat ze gaan zeggen. Misselijkheid kunnen mt door nierfalen dus niets meer aan te doen :-( . Maar ik hoop nog altijd op een haarbal of zo en dat ze morgen weer ok is. Ze doet wel normaal verder...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Laat je daar niet mee afschepen! Gizmo heeft de laatste paar maanden gewoon emeprid geslikt. Zonder ging die spugen. Is niet de bedoeling dat ze dat blijven gebruiken. Normaal een weekje en dan is het over. Was niet zo bij Giz dus die bleef het slikken.

Ik hoop dat het niks is..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

En emeprid is anders ook nog bij medpets verkrijgbaar.
http://www.medpets.nl/emeprid+oraal/

Volgens mij is voor katten alleen de orale oplossing geschikt.

(Ik heb het voor Bowy gelukkig nog niet nodig gehad maar hou het wel in gedachten, mocht het er ooit van komen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nee hoor pillen kunnen ook ;) alleen dan wel een kwart per keer. Gizmo slikte een halve per dag, mocht het nodig zijn mocht die 3 kwart. Maar wel een kwart per keer en ik zorgde ervoor dat er minimaal 6 uur tussen zat. Soms minder omdat dat beter uitkwam.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Geen pillen voor Snoet, die krijg ik er niet in....alleen injectie of orale oplossing....maar hopelijk is het niet nodig. Ben bang dat wanneer de misselijkheid blijft, dat het betekent dat ze in haar laatste fase is, en dan zal iets tegen de misselijkheid het ook niet meer beter maken :-(
Maar het hangt er allemaal vanaf hoe ze is, blijft ze actief dan zal ik nog alles proberen. Behalve 3 dagen opname, dat doe ik haar niet meer aan.....hoop zo dat wanneer ik straks thuis kom, dat ze haar eten allemaal op heeft...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Medicijnen tegen misselijkheid kan natuurlijk wel helpen om een neerwaartse spiraal te stoppen. Minder eten betekend weer meer afvalstoffen in bloed (ureum/crea) en meer afvalstoffen in het bloed betekend weer meer misselijkheid. Vandaar dat ik denk dat ik het wel zou proberen om, indien er sprake is van misselijkheid, te kijken of dit nog te stoppen valt. Als dat dan ook niet werkt... ja... dan zit je toch in de echte laatste fase. Ik hoop dat ze inmiddels weer goed gegeten heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Toen ik vanmorgen thuis kwam had ze niets gegeten en er lag een opgedroogd plasje spuugvmet wat bloed in de gang. Heb om 5 uur afspraak bj de dierenarts maar het is wel die advies gaf tot inslapen. Maar ja ik wil laten voelen of ze haarbal heeft en haar gebit laten bekijken en ook even wegen. Ze heeft wel trek maar lijkt moeite met eten te hebben en schrikt van alles. Was ze net wat clinic aan het eten...hoort ze iets en stopt weer....
Heb na de nachtdienst niet kunnen slapen en moet vannacht weer. Ben kapot.
Maar mijn lieve pluizebol is te goed om in te laten slapen. Snuffelt rond in de tuin..staart omhoog en knorren wanneer ik haar aai...zit in de vensterbank en springt nog goed. Zo moeilijk dit...wel bloed laten prikken toch maar denk ik vooral voor kalium oomdat ze slapjes is. Vind het zo naar voor haar
:-(
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ben net terug....dierenarts dacht mee en vond dat ze het 3 maanden goed had gedaan dus niks inslapen :-) . Nagels geknipt, nieren gevoeld maar dat die kleiner zijn is niets nieuws. Bloeddruk laag want liet bloed prikken en kwam er traag uit maar is niet erg. Laat dus geriatrisch profiel maken en heb ook een blaaspunctie laten doen. Tja ik was er toch en Snoet blijft altijd zo rustig liggen ;-)
Maandagmiddag de uitslag en nader behandelplan aan de hand daarvan. Ze heeft in ieder geval geen blaasontsteking oid gelukkig. Geen koorts.
Arts denkt dat ze wrs een maagwandontsteking heeft omdat ze bloed mee spuugde.
Heb weer maagzuurremmer meegehad en hoop dat het met easypil naar binnen gaat.
Verder een injectie tegen de misselijkheid en een onderhuids infuusje gehad.
Heb zelf Primperan gevraagd voor t geval ze weer misselijk wordt in het weekend.
Nou ze eet wel weer wat, al vlak voordat ik erheen ging maar ben toch blij dat ik ben gegaan.
Nu maandag zenuwen voor de uitslag hihi
Oja en voor de zekerheid Pronefra voor geval dat ze nierdieet niet meer wil straks.
Ze wil ook nog evt de nakomer van Fortekor gaan uitproberen ben even de naam kwijt, Rik geeft het ook aan Bowy
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Oja ze was wel weer afgevallen...van 2.98 naar 2.73 kg helaas
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Semintra?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Ja preciesm..hangt van de uitslag af of we het gaan doen vooral eiwitten in de urine...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Oef, nu kan je toch weer even ademhalen! Ik duim voor de uitslag maandag!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Lijkt me op zich geen slecht nieuws voor Snoet. Er is een behandelplan (in ieder geval bereidheid daartoe) en iets gegeven voor misselijkheid. Volledige APK gehad en afhankelijk van de uitslag volgende stappen in gedachte. Dus kom, Snoet, weer even lekker gaan eten en dan komt het weer goed.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Snorrebaard....dank je wel!!! Ik ook :-)

@ Rik, ja ben op zich wel positief, nu moet ze inderdaad alleen weer wat meer gaan eten.
Zit nu op het werk en heb de bak met eten incl. Fortekor klaargezet en hoop dat ze het op heeft wanneer ik morgenochtend thuis kom.....de maagzuurremmer in easypil gaat er niet in, maar ze is denk ik nog wat gestressed ook vanwege al dat gedoe aan haar lijfje dus morgen weer proberen ;-)

Ze had trouwens ook geen zweertjes of abces in haar bekje, daar was ik dus ook bang voor..
En haarbal is niet te voelen, maar da zei al dat dat niet altijd zo is...hoop er nog altijd op, ze was ook verrast te horen dat ze sinds ze toen na die 3 dagen spoelen en dieet/Fortekor niet meer zoveel heeft gedronken en geplast. De urine is goed geconcentreerd en daarom verbaast het me zo en twijfel of het door de nieren komt dat ze zo beroerd is.....
Enfin, maandag weten we meer, uitslag rond 17.00 uur pfoe en ik wilde het eigenlijk niet weten...maar wel de electrolyten en sja de nierwaardes ga ik dan niet weglaten :-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Dat schrikgevoel ken ik: als Mieke zich niet goed voelt in haar vel (of ook gewoon: als ze dik is en oud) is ze ook meer schichtig. Ze schrikt van alles, en er is hier heel veel lawaai van de verkeersdrukte, dus zou ze het gewoon moeten zijn. Mijn zwarte kattin buiten daarentegen is jong, zit altijd buiten en is nergens bang van.
Dus het is normaal denk ik als een poes zich wat minder zeker voelt. Dat hoeft niet te betekenen dat ze ziek is: minder mobiel of alert door ouderdom of andere kwaaltjes is al genoeg.
Mieke had ook veel eiwitten de laatste keer in haar urine, had dat vroeger ook al, en haar niertjes zijn toch OK. Als het geconcentreerd is, is er toch veel hoop.
Hopelijk is het gewoon een dipje met haarbal. Dat kan nog altijd! Gelukkig, zoals Rik zegt, staat de dierenarts aan je kant.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie